LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte behandeling door Belsimpel

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
RebeccaChogik

Zeer slechte behandeling door Belsimpel

Ongelezen bericht door RebeccaChogik »

Hi iedereen die dit leest,
Ik heb ware horrorverhalen meegemaakt met Belsimpel en wil de gemaakte actie's van belsimpel niet ongekend voorbij laten gaan. Er zijn keer op keer fouten gemaakt door Belsimpel en ik vind dat ik als klant zeer onrechtvaardig behandeld ben.

First of all; korte feiten van het verhaal
- Bel simpel is mijn pakketje kwijt geraakt door een verkeerd retour adres op de retourbon te zetten (dit hebben ze zelf toegegeven) + (Ik heb er zelf achteraan moeten gaan om deze terug te vinden).
- De eerste reparatie kostte 499,25 euro; tweede reparatie kostte 280. De zelfde reparatie voor het zelfde probleem, maar bij een verschillende reparateur kan leiden tot zo’n bizar groot verschil in reparatie kosten (blijkbaar gaat een telefoon bij de eerste reparatie altijd naar een 'onervaren' reparateur en bij een tweede reparatie naar een 'meer ervaren' reparateur > dit leidt tot verschillende uitkomsten.
- Het reparatie proces van mijn telefoon begon in oktober en duurt nog steeds (door keer op keer gemaakte fouten van Belsimpel). Absurd dat een reparatie proces zo lang kan duren.

Long story alert, be prepared!
Mijn geliefde telefoon, besloot afgelopen zomer aan het eind van z’n lantijn te zijn. Tut mir leid. Maar goed, aangezien ik mijn Nexus 5X in mei 2016 gekocht had, zou dit nog ruim binnen de garantie vallen. Aangezien ik voor deze telefoon zorgde alsof het mijn kind was, ging ik er vanuit dat het probleem binnen de garantie viel en ik asap weer gewoon weer mijn telefoon terug zou krijgen. Echter bleek dit anders te zijn, ik kreeg namelijk te horen dat het repareren van mijn telefoon 499,25 euro kostte, buiten de garantie.
Met een gebroken hart heb ik er voor gekozen om de telefoon terug te laten sturen om zelf te kijken of het probleem verholpen kon worden.
Toen een onafhankelijke telefoon winkel aangaf dat er geen waterschade aanwezig was in de telefoon, adviseerde deze mij om de telefoon opnieuw op te laten sturen naar Belsimpel, hopende dat de telefoon bij een andere reparateur terecht zou komen.
Zo gezegd zo gedaan, opnieuw een online retourbon aangevraagd op de site (belsimpel) en het pakketje in begin oktober met goede moed aangetekend opgestuurd. De goede moed was echter maar van korte duur, toen ik halverwege december (2 maanden later) nog niets van mijn telefoon had gehoord, besloot ik om er achteraan te gaan. Na minimaal een uur aan de telefoon te hebben gehangen bij de klanten service van belsimpel, waar ik varierde van 2e in de wachtrij tot plots weer 4e in de wachtij, besloot ik om dit op te geven en het via de mail verder te proberen, aangezien hulp van de klantenservice voor mij simpelweg onbereikbaar was.
Op de vraag hoe het ervoor stond met mijn telefoon, kregen wij een mail terug met het bericht dat mijn telefoon nooit aangekomen was bij belsimpel. Maar oh, wat ben ik er zeker van dat ik het pakketje goed opgestuurd heb naar het adres wat op de retourbon stond.
Aangezien belsimpel mij niet verder wilden helpen ben ik toen zelf maar op onderzoek uitgegaan. Ik heb het geluk gehad dat ik mijn paketje aangetekend had verzonden. Wij hebben jullie de bewijsbon opgestuurd van het verzenden van het pakketje, waarop jullie antworden dat ik het verkeerde retouradres had opgegeven. Echter bleek, nadat ik na wat zoeken de retourbon terug te hebben gevonden, dat Belsimpel het verkeerde retour adres hadden opgegeven en dat het dus niet mijn fout was! Wat er dus in resulteerde dat mijn telefoon, buiten mijn schuld om, bij een totaal verkeerd adres op de stoep lag (note: even bedenken hoelang ik mijn telefoon nu al kwijt ben geweest, en hoeveel moeite ik zelf heb moeten doen om erachter aan te blijven gaan).
Uiteindelijk op 24 januari was mijn telefoon dan eindelijk bij de reparateur beland en kreeg hij eindelijk een eerlijke kans om bekeken te worden. Met een sprong in de tijd komen we op 11 februari uit waar ik nog steeds niets had gehoord van deze reparatie, wat ik vreemd vond want ik was onderhand het wachten wel zat. Na mijn gehele mail door gespit te hebben, had ik zeker geen update mail ontvangen van Belsimpel. Dus zocht ik de track&trace mail van het reparatie proces op, waaruit bleek dat op 24 januari (de zelfde dag als dat ‘ie aankwam) de reparateur al had aangegeven dat het waterschade was en niet binnen de garantie viel. Echter is dit nooit aan bel simpel doorgegeven of aan mij, de klant (ookal waren we weer bijna 3 weken verder)!
Aangezien ik vanaf begin oktober tot aan nu nog steeds bezig ben met dit proces waar ik echt helemaal klaar mee ben, gaf ik dit aan bij Belsimpel waardoor ik 20 euro accesoire tegoed ter compensatie kreeg aangeboden. Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen.
Ik kom nier verder bij de klantenservice van belsimpel zelf, vandaar dat ik het nu via een andere route probeer. Belsimpel heeft te veel fouten gemaakt waarvoor ik een redelijkere tegemoet koming verdien.

Rebecca Huistra

Eva2626

Re: Zeer slechte behandeling door Belsimpel

Ongelezen bericht door Eva2626 »

Heeft u al een schriftelijke klacht gedaan bij Belsimpel? Vaak wordt een schriftelijke klacht wat beter behandeld dan wanneer het via de telefoon wordt gedaan. Dan hebben ze iets meer de tijd om het te onderzoeken en proberen ze vaak de klacht zo goed mogelijk te behandelen (nog meer wachten..daar zit u natuurlijk niet op te wachten, maar het is het proberen waard). Maar wat een gedoe zeg...dat het ook maanden zo lang kan duren, dat vind ik ook wel erg.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Probeer het eens kort en bondig samen te vatten?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Samenvattend:

Concreet u wacht 2 maanden voordat u bij Bel Simpel de status gaat navragen van u reparatie, deze hebben ze niet ontvangen. Uiteindelijk komt hij 24 januari aan bij de reparateur, maar u doet pas op 11 februari navraag en toen bleek de conclusie hetzelfde de telefoon is defect door waterschade.

U krijgt omdat u zelf navraag moest doen, waarbij u een zeer ruimte termijn aanhoudt, als compensatie een tegoedbon voor € 20,00. Lijkt mij erg netjes van Belsimpel. Wat vind u dan redelijk als vergoeding voor uw eigen handelen om pas na z'n lange termijn navraag te gaan doen?

RebeccaChogik

Ongelezen bericht door RebeccaChogik »

Hoi @sylvesterb!
Ik snap je gedachte gang compleet en ik snap ook dat dit misschien de conclusie is die opgemaakt kan worden uit mijn verhaal. Echter is er natuurlijk nog ontzettend veel tussendoor gebeurd in het proces. Er zijn heel wat mails verstuurd tussen mij en Belsimpel en vanuit Belsimpel werd (ook) zeer zeker ruim de tijd genomen om te reageren op mijn mails.
Maar goed, wat eigenlijk mijn kern punten zijn;
- Zij zetten en verkeerd adres op een retourbon die je online aan kan vragen (je vraagt je toch af hoe hierin een fout gemaakt kan worden, dit is neem ik aan een geautomatiseerd proces).
- vervolgens vraag ik naar een update, blijken ze mijn pakketje niet te hebben en geven ze mij 'de schuld'. Ik ben de gene die erachteraan is gegaan om te bewijzen dat ik het pakketje op heb gestuurd naar het door hun aangewezen adres (Hier deden zij niets mee, dit heb ik moeten bewijzen).
- zij nemen RUIM de tijd om het pakketje terug te vinden, namelijk een maand. Maar goed ik blij mijn pakketje is gevonden. De zelfde dag nog heeft de reparateur de telefoon bekeken en maakt hij de fout geen update te geven aan Belsimpel of aan mij.
In mijn beleving zijn er zo veel fouten gemaakt die door een groot bedrijf als Belsimpel simpelweg niet gemaakt zouden moeten kunnen worden.
- de eerste reparatie is 499-, en de tweede is 280 euro. Dit vind ik een bizar verschil en hierdoor voel ik mij als klant in de maling genomen.
Om terug te komen op je vraag wat ik redelijk zou vinden, voor alle gemaakte fouten van hun en de tijd die overal tussen heeft gezeten is het vergoeden van de reparatie kosten op zijn minst.

Overigens heb ik niet veel ervaring met het laten repareren van telefoons e.d. en ik wist dat het tot 6 weken kon duren voor ik een reactie kreeg op de status van mijn telefoon. Dit is dan ook de reden dat het lang heeft gewacht voor ik zelf actie ondernam. Omdat ik er vanuit ging dat ze alles onder controle zouden hebben.

Dank voor je reactie in ieder geval en ik hoop antwoord te hebben gegeven op je vraag! Als je meer wil weten, Im here!

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RebeccaChogik schreef: Ik snap je gedachte gang compleet en ik snap ook dat dit misschien de conclusie is die opgemaakt kan worden uit mijn verhaal. Echter is er natuurlijk nog ontzettend veel tussendoor gebeurd in het proces. Er zijn heel wat mails verstuurd tussen mij en Belsimpel en vanuit Belsimpel werd (ook) zeer zeker ruim de tijd genomen om te reageren op mijn mails.
Dat haalde ik niet uit je zeer lange verhaal.
RebeccaChogik schreef: Maar goed, wat eigenlijk mijn kern punten zijn;
- Zij zetten en verkeerd adres op een retourbon die je online aan kan vragen (je vraagt je toch af hoe hierin een fout gemaakt kan worden, dit is neem ik aan een geautomatiseerd proces).
Geen idee, is vreemd inderdaad.
RebeccaChogik schreef: - vervolgens vraag ik naar een update, blijken ze mijn pakketje niet te hebben en geven ze mij 'de schuld'. Ik ben de gene die erachteraan is gegaan om te bewijzen dat ik het pakketje op heb gestuurd naar het door hun aangewezen adres (Hier deden zij niets mee, dit heb ik moeten bewijzen).
Maar zij waren zich niet bewust van het foutieve retour adres. Los dat jij de verzender bent dus moet aantonen dat het is binnengekomen, foutief adres of niet.
RebeccaChogik schreef: - zij nemen RUIM de tijd om het pakketje terug te vinden, namelijk een maand.
Nog knap dat ze het hebben kunnen vinden. Het pakket is buiten het reguliere proces binnengekomen. Maar een maand is best lang.
RebeccaChogik schreef: Maar goed ik blij mijn pakketje is gevonden. De zelfde dag nog heeft de reparateur de telefoon bekeken en maakt hij de fout geen update te geven aan Belsimpel of aan mij.
Dus de reparateur maakt een fout.
RebeccaChogik schreef: In mijn beleving zijn er zo veel fouten gemaakt die door een groot bedrijf als Belsimpel simpelweg niet gemaakt zouden moeten kunnen worden.
- de eerste reparatie is 499-, en de tweede is 280 euro. Dit vind ik een bizar verschil en hierdoor voel ik mij als klant in de maling genomen.
Om terug te komen op je vraag wat ik redelijk zou vinden, voor alle gemaakte fouten van hun en de tijd die overal tussen heeft gezeten is het vergoeden van de reparatie kosten op zijn minst.
Dit mag je verwachten maar kan je nu al aangeven dat Belsimpel een dergelijk bedrag nooit gaat vergoeden. Wettelijk gezien heb je hier namelijk geen enkel recht op.
RebeccaChogik schreef: Overigens heb ik niet veel ervaring met het laten repareren van telefoons e.d. en ik wist dat het tot 6 weken kon duren voor ik een reactie kreeg op de status van mijn telefoon. Dit is dan ook de reden dat het lang heeft gewacht voor ik zelf actie ondernam. Omdat ik er vanuit ging dat ze alles onder controle zouden hebben.
Dat is een aanname. Je kunt Belsimpel niet kwalijk nemen dat het 2 maanden duurde voordat ze er via jouw achter kwamen dat het toestel kwijt was omdat hun een foutief retour adres hadden opgegeven. Foutieve adres is hun fout, maar het wachten daarna kun je hun indirect kwalijk nemen.
RebeccaChogik schreef: Dank voor je reactie in ieder geval en ik hoop antwoord te hebben gegeven op je vraag! Als je meer wil weten, Im here!
Ik denk dat je de zaak het beste kunt laten rusten. BelSimpel gaat geen reparatie met waterschade vergoeden en op zich is het al netjes dat ze geen onderzoekkosten in rekening brengen, dit is namelijk wel heel gebruikelijk (zie andere topics hierover).

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Zo'n Nexus 5X kost je nagelnieuw €485,-
En TS geeft zo'n €700,- aan reparaties uit? Natuurlijk geloof ik dat.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Revoked schreef:Zo'n Nexus 5X kost je nagelnieuw €485,-
En TS geeft zo'n €700,- aan reparaties uit? Natuurlijk geloof ik dat.
het lijkt alsof TS 700 euro heeft uitgegeven omdat ze eerst schrijft dat de eerste reparatie 499 en de tweede 280 was.. als je echter het hele verhaal doorleest, zorg ervoor dat je wat Redbull bij de hand hebt, zie je dat de telefoon nog helemaal niet gerepareerd is. er is dus alleen een hoop tijd in gestoken.
TS denkt nu om met zo'n ellenlang snotterverhaal ( Horrorverhaal, telefoon verzorgen als mn kind, gebroken hart.. je kent het wel) Belsimpel onder druk te kunnen gaan zetten.
Ik vind wel dat veel fabrikanten zich al heel snel proberen te verschuilen achter waterschade overigens, maar ja als je je telefoon verzorgt als je kind zal het dus ook wel in bad gaan :lol:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Typisch gevalletje, de verantwoording op de consument afschuiven. Als een onafhankelijke reparateur heeft geconcludeerd dat er geen waterschade is, dan zou ik deze een rapportje laten schijven (eventueel tegen een vergoeding) en dit naar BelSimpel opsturen. Daarbij zou ik aangeven dat het bedrijf nog 2 weken de tijd krijgt voor een passende (lees gratis reparatie of nieuw toestel) oplossing.
Na die 2 weken zou ik de koop ontbinden en het aankoopbedrag terugvorderen. Ook daar krijgen ze weer 2 weken de tijd voor (ze mogen zelf het toestel kopen ophalen als het geld is overgemaakt). Komt er dan nog geen sjoeche dan zou ik een incassobureau inschakelen om het geld terug te vorderen.

Het standaard antwoord waterschade moet nu maar eens afgelopen zijn. Zo kun je niet met je klanten omgaan. Het is namelijk bewezen dat er geen waterschade is.

Gesloten