LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zitkuilen bankstel

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
ManuDiesel
Contacteer:

Zitkuilen bankstel

Ongelezen bericht door ManuDiesel »

Hallo,

Ik heb nog geen jaar geleden een bank gekocht voor €550 euro.
Nu komen er allemaal zitkuilen in op de plek waar gezeten is.
Nu verwacht ik voor die prijs ook geen jaren plezier maar binnen een jaar vind ik wel erg snel en eigenlijk niet mogen.
Omdat ik hem als outlet bank gekocht heb zegt de winkel dat ik er geen garantie op heb en hier verder niks mee kan.
Ik zou hierin graag advies willen of ik hier iets mee kan of niet.
Alvast bedankt.

NeoDutchio

Re: Zitkuilen bankstel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ManuDiesel schreef:Hallo,

Ik heb nog geen jaar geleden een bank gekocht voor €550 euro.
Nu komen er allemaal zitkuilen in op de plek waar gezeten is.
Nu verwacht ik voor die prijs ook geen jaren plezier maar binnen een jaar vind ik wel erg snel en eigenlijk niet mogen.
Omdat ik hem als outlet bank gekocht heb zegt de winkel dat ik er geen garantie op heb en hier verder niks mee kan.
Ik zou hierin graag advies willen of ik hier iets mee kan of niet.
Alvast bedankt.
Waar is het gekocht en wat was de oorspronkelijke prijs? Wat voor soort materiaal zijn de kussens en wat is de bodem? In principe zou er overal garantie op moeten zitten, maar het ligt helemaal aan wat u gekocht heeft.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik heb een link, maar vraag me wèl af, waarom iemand hier een vraag kan stellen, maar niet met zoekmachines kan werken.
Stel dáár de vraag 'ook garantie op outletproducten?' en er komt een link ...

Consumenten hebben ook bij aankopen in de uitverkoop of bij een outlet recht op garantie. Er is contractuele garantie. Dit is de garantie die de verkoper voor een bepaalde periode geeft. Daarnaast is er de wettelijke garantie. Dat houdt in dat consumenten recht hebben op een deugdelijk product. Wat is dan een deugdelijk product? Dat is afhankelijk van het product, wat je ervan mag verwachten en wat je de prijs van het product is.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -garantie/

Suc6 ermee!

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Heeft u de garantie zwart op wit? Of juist het ontbreken ervan? Dat maakt wel een verschil. Ik heb zelf ook ooit een demo model gekocht, maar er wel op gelet dat ik er een garantie van vijf jaar bij kreeg alsof de bank nieuw was. De zaak deed daar eerst wat lastig over, maar sindsdien zijn mijn bijvullingen - drie keer - steeds gratis geweest.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Zitkuilen is iets wat vaak verkeerd wordt beoordeeld door leken. Meestal is er sprake van shading, zeg maar een zitspiegel welke verschijnt in de stof. Echte zitkuilen in zo'n korte tijd zijn zelfs in deze extreem lage prijscategorie zeldzaam.

Outlet model of niet, een product wat verkocht is moet voldoen aan de eigenschappen welke je normaal gesproken mag verwachten. Wanneer expliciet is afgesproken dat u geen garantie mag verwachten mag u dat natuurlijk ook niet verwachten. Dat moet wel duidelijk bij de koop zijn overeengekomen.

ManuDiesel
Contacteer:

Ongelezen bericht door ManuDiesel »

De oorspronkelijke prijs was €699
Ik heb hem gekocht bij Lito meubelen in Enschede.
Alle banken bij hem zijn afgeprijsd.
De achterwand van de bank is van nepleer en de kussens zijn van stof.
Gister is de man van de winkel wezen kijken naar de bank.
De plekken waar kuilen in zitten kom ik schuim voor krijgen om het zelf op te gaan vullen.
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan omdat ik het belachelijk vind een bank van nog geen jaar oud ook nog eens zelf moet gaan ophalen en vullen.
Verder kan er volgens hem weinig aan gedaan worden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het opvullen is maximaal 1 uur werk wanneer je het vaker hebt gedaan. Die "serviceman" had beter direct wat schuim mee kunnen nemen.

Wanneer een tv stuk is krijg je ook geen handvol onderdelen om zelf te vervangen.

U heeft er recht op dat dit wordt vervangen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ManuDiesel schreef:De oorspronkelijke prijs was €699
Ik heb hem gekocht bij Lito meubelen in Enschede.
Alle banken bij hem zijn afgeprijsd.
De achterwand van de bank is van nepleer en de kussens zijn van stof.
Gister is de man van de winkel wezen kijken naar de bank.
De plekken waar kuilen in zitten kom ik schuim voor krijgen om het zelf op te gaan vullen.
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan omdat ik het belachelijk vind een bank van nog geen jaar oud ook nog eens zelf moet gaan ophalen en vullen.
Verder kan er volgens hem weinig aan gedaan worden.
Dat is dus alvast een erkenning van het ontstane probleem ...

Gesloten