LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
robje789
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2015 19:30

Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door robje789 »

Ik heb een Asus laptop, is nu bijna anderhalf jaar oud, en heb er nu al 3 kwart jaar problemen mee dat deze spontaan uitvalt.
*De eerste keer opgestuurd voor reparatie; moederbord vervangen, probleem moest opgelost zijn. Na 3 dagen valt laptop weer uit.
*De twee keer opgestuurd voor reparatie; alle test zijn goed bevonden, is niets aan laptop gebeurt.Laptop weer thuis gekregen, valt weer uit.
*De derde keer opgestuurd voor reparatie; Fan vervangen en aangepast, probleem moest opgelost zijn.. nou niet dus valt nog steeds uit.
*Laptop voor de 4e keer opgestuurd, asus vindt geen problemen, dus niet gerepareerd retour gezonden.. laptop blijft uitvallen.

Asus aangeschreven voor een ingebrekestelling, hierop wordt gereageerd dat ik hem opnieuw moet opsturen, en dat hij langer getest zou worden, en dat als er een probleem wordt gevonden ik een nieuwe laptop krijg. Laptop is ook totaal niet langer getest, want het duurde net zo lang dat ik de laptop weer kreeg dan hiervoor.
Vandaag laptop weer gekregen, wat denken jullie... precies, geen probleem gevonden.. Heb de laptop nog geen 2 uur aan, of hij valt weer uit.

Ik heb het gevoel dat ASUS mij aan het lijntje houdt, en net zolang door gaat tot de garantie voorbij is, en ik met het gezeik zit.

Wat kan ik nu nog gaan doen?
De laptop is gekocht bij wehkamp, hier is ook een ingebrekestelling brief heen gestuurd, waar door hun niet op gereageerd is(week of 4 geleden)

Heeft iemand tips voor mij? alvast bedankt allemaal.



Ik heb het gevoel dat asus

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedemiddag,

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat u een klacht heeft over de laptop van Asus. Graag willen wij kijken of wij wat voor u kunnen betekenen. Ik wil u vragen om de klacht samen met uw klantgegegevens te sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp.nl

stofzuigertje

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraagje, waar gebruik je deze, vooral ouderen die dik tafelkleed hebben van stof... daar zakken pootjes in weg dus liever een harde ondergrond voor de koeling....

Ik noem dit geen misbruik maar onwetendheid.

Ook voor het raam in de zon had die van mijn soms problemen, dus even ergens anders plaatsen....

ultimategamer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2015 16:01

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door ultimategamer »

Wettelijk gezien wordt je garantie verlengd met de periode dat je toestel voor reparatie was ingestuurd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door bprosman »

Wettelijk gezien wordt je garantie verlengd met de periode dat je toestel voor reparatie was ingestuurd.
Welk wetsartikel is dat ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door olaf79 »

ultimategamer schreef:Wettelijk gezien wordt je garantie verlengd met de periode dat je toestel voor reparatie was ingestuurd.
Oh ja in welke wet staat dat dan?

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door sjohie »

robje789 schreef:Ik heb een Asus laptop, is nu bijna anderhalf jaar oud, en heb er nu al 3 kwart jaar problemen mee dat deze spontaan uitvalt.
*De eerste keer opgestuurd voor reparatie; moederbord vervangen, probleem moest opgelost zijn. Na 3 dagen valt laptop weer uit.
*De twee keer opgestuurd voor reparatie; alle test zijn goed bevonden, is niets aan laptop gebeurt.Laptop weer thuis gekregen, valt weer uit.
*De derde keer opgestuurd voor reparatie; Fan vervangen en aangepast, probleem moest opgelost zijn.. nou niet dus valt nog steeds uit.
*Laptop voor de 4e keer opgestuurd, asus vindt geen problemen, dus niet gerepareerd retour gezonden.. laptop blijft uitvallen.

Asus aangeschreven voor een ingebrekestelling, hierop wordt gereageerd dat ik hem opnieuw moet opsturen, en dat hij langer getest zou worden, en dat als er een probleem wordt gevonden ik een nieuwe laptop krijg. Laptop is ook totaal niet langer getest, want het duurde net zo lang dat ik de laptop weer kreeg dan hiervoor.
Vandaag laptop weer gekregen, wat denken jullie... precies, geen probleem gevonden.. Heb de laptop nog geen 2 uur aan, of hij valt weer uit.

Ik heb het gevoel dat ASUS mij aan het lijntje houdt, en net zolang door gaat tot de garantie voorbij is, en ik met het gezeik zit.

Wat kan ik nu nog gaan doen?
De laptop is gekocht bij wehkamp, hier is ook een ingebrekestelling brief heen gestuurd, waar door hun niet op gereageerd is(week of 4 geleden)

Heeft iemand tips voor mij? alvast bedankt allemaal.



Ik heb het gevoel dat asus
Ik weet niet of je hem hebt opgestuurd met de bijbehorende lader, maar zo nee, mogelijk dat dát de boosdoener is?

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hoi Rob,

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met je laptop. Wil je een mailtje sturen met je klacht en je klantnummer naar [email protected]? Dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp.nl

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Webcarewehkamp.nl schreef:Hoi Rob,

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met je laptop. Wil je een mailtje sturen met je klacht en je klantnummer naar [email protected]? Dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp.nl
Heeft hij dat in Februari dan al niet gedaan?

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hoi Julie,

Dat kan ik niet direct achterhalen. Ik hoop dat het inmiddels is opgelost, maar mocht dat niet zo zijn dan horen we het graag.

Vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp.nl

ultimategamer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2015 16:01

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door ultimategamer »

bprosman schreef:
Wettelijk gezien wordt je garantie verlengd met de periode dat je toestel voor reparatie was ingestuurd.
Welk wetsartikel is dat ?
Mijn fout, ik ging er van uit dat dit ook europees geregeld was, maar blijkt belgische wetgeving te zijn.
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... StxGZOnHqk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door olaf79 »

ultimategamer schreef:
bprosman schreef:
Wettelijk gezien wordt je garantie verlengd met de periode dat je toestel voor reparatie was ingestuurd.
Welk wetsartikel is dat ?
Mijn fout, ik ging er van uit dat dit ook europees geregeld was, maar blijkt belgische wetgeving te zijn.
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... StxGZOnHqk
Zeker dit is europees geregeld, waarop alle EU lidstaten hun locale wetgeving hebben aangepast. In Nederland geniet de consument meer bescherming dan de EU richtlijnen bieden. Hoe het in Belgie zit weet ik niet.
De europse wet is alleen van toepassing bij handel tussen een koper en verkoper die uit een andere EU lidstaat komen. Anders geldt de locale consumentenwetgeving. Zoals gezegd moet (en zal) deze wetgeving tenminste de minimale bescherming bieden zoals in de EU richtlijnen vastgelegd is.

alfatrion
Berichten: 22184
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Asus laptop wordt niet gerepareerd in garantie.

Ongelezen bericht door alfatrion »

ultimategamer schreef:Mijn fout, ik ging er van uit dat dit ook europees geregeld was, maar blijkt belgische wetgeving te zijn.
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... StxGZOnHqk
In Nederland is de wettelijke garantie levenslang. Als jij kunt bewijzen dat het product vanaf de aflevering ondeugdelijk was dan heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Hiervoor geld dus geen vervaltermijn. Wellicht heeft België die wel.

In het geval van vervanging geld in Nederland dat de wettelijke garantie dan opnieuw begint te lopen.

Gesloten