Hallo allemaal,
Ongeveer een maand geleden kreeg ik mijn Samsung Galaxy Ace niet meer opgestart. Ik ben toen naar de Hi winkel in Tilburg gegaan, waar ik de telefoon altijd al heb gehaald, met de vraag of ze deze konden repareren, wie weet wel ter plekke. Het telefoontje dat ik heb is in combinatie met een abonnement.
Ik kon de aankoop bon/abonnement contract niet 1, 2, 3 vinden. Ik had zoiets van "ach Hi heeft tijdens de aankoop een scan/kopie gemaakt van mijn contract. Die printen ze dan even uit en dan is het ook goed."
Toen ik bij de Hi winkel aankwam met de vraag of ze deze even na konden kijken zei de medewerker direct "heeft u een verzekering afgesloten?" Ik zei "Nee dat heb ik niet, ik vond dat niet nodig". Zegt de medewerker met een zuigend inademend geluid "Aiiiiii". Ik vroeg van hoezo "Aai?? Dit toestel is in april aangeschaft en ik heb gewoon nog garantie". "Owja" antwoorde hij. "Heeft u het bonnetje nog?" Ik zei "Nee die heb ik niet maar jullie hebben mijn gegevens en de bon toch ook?!". "Jaa maar zo werkt dat niet meneer".
Dat was ook meteen het einde van het gesprek en het kwam er dus op neer dat ik de bon moest gaan zoeken. Ik heb momenteel het hele huis afgezocht en kan de bon nog steeds niet boven water krijgen. Ik ben van plan om dit weekend weer naar de Hi zaak te gaan en het nog eens te proberen.
De vraag is nu: Ben ik verplicht om de bon, ook al kan ik die niet vinden, te tonen terwijl Hi met wat meer moeite mijn gegevens direct in de computer op kan vragen en uit kan printen?
Alvast bedankt!
Stevie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bon kwijt Samsung Galaxy Ace - Hi
-
Re: Bon kwijt Samsung Galaxy Ace - Hi
Misverstand: Zonder bon geen reclamatie mogelijk
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is een consument niet verplicht een kassabon over te leggen op het moment dat hij met een ondeugdelijk product bij u terug komt. Wel kunt u verlangen dat hij aantoont dat het product bij u is gekocht. Dat kan met de aankoopbon, maar ook met een bankafschrift of een ander bewijs.
Als je gepind heb, kan je je bankafschrift meenemen.
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is een consument niet verplicht een kassabon over te leggen op het moment dat hij met een ondeugdelijk product bij u terug komt. Wel kunt u verlangen dat hij aantoont dat het product bij u is gekocht. Dat kan met de aankoopbon, maar ook met een bankafschrift of een ander bewijs.
Als je gepind heb, kan je je bankafschrift meenemen.
Precies wat Erwin zecht. Een bon is niet altijd noodzakelijk, maar wel een bankafschrift en in sommige gevallen een datum.
Hoe dan ook, als verkoper accepteer ik geen bankafschrift als het afschrift een bedrag toont wat niet in verhouding staat tot de aankoopsprijs (tenminste als de factuur niet terug te vinden is met die gegevens). Als het en bijverkoop artikel betreft en het bedrag op afschrift uit proportie is met de aankoopsprijs (koop een ipad met een laptop bijvoorbeeld, met een bankafschrift van 1200 euro kan ik niets doen tenzij de factuur terug te halen is). Hoe dan ook, ik werk nu voor een bedrijf wat elke bon kan terugvinden als de datum of een indicatie daarvan bekend is, maar systemen verschillen enorm per bedrijf.
Maar ik vind dit wel krom bij een telefoonwinkel omdat er ook nog een ingangsdatum bekend is. Het moet voor het bedrijf te achterhalen zijn vanaf wanneer het contract inging, en als het niet over een sim-only contract gaat maar i.c.m. een toestel dan moet er meer mogelijk zijn.
Mijn advies, stuur een mail naar hun online support afdeling, als Hi dit heeft, of bel support en probeer het op die manier af te handelen. Het lijkt erop dat in de winkel waar je dit toestel hebt gekocht medewerkers alleen worden getrained op omzet creeeren en verzekeringen verkopen, maar niet op klachtenafhandeling.
Hoe dan ook, als verkoper accepteer ik geen bankafschrift als het afschrift een bedrag toont wat niet in verhouding staat tot de aankoopsprijs (tenminste als de factuur niet terug te vinden is met die gegevens). Als het en bijverkoop artikel betreft en het bedrag op afschrift uit proportie is met de aankoopsprijs (koop een ipad met een laptop bijvoorbeeld, met een bankafschrift van 1200 euro kan ik niets doen tenzij de factuur terug te halen is). Hoe dan ook, ik werk nu voor een bedrijf wat elke bon kan terugvinden als de datum of een indicatie daarvan bekend is, maar systemen verschillen enorm per bedrijf.
Maar ik vind dit wel krom bij een telefoonwinkel omdat er ook nog een ingangsdatum bekend is. Het moet voor het bedrijf te achterhalen zijn vanaf wanneer het contract inging, en als het niet over een sim-only contract gaat maar i.c.m. een toestel dan moet er meer mogelijk zijn.
Mijn advies, stuur een mail naar hun online support afdeling, als Hi dit heeft, of bel support en probeer het op die manier af te handelen. Het lijkt erop dat in de winkel waar je dit toestel hebt gekocht medewerkers alleen worden getrained op omzet creeeren en verzekeringen verkopen, maar niet op klachtenafhandeling.
Maar TS heeft waarsch geen bankafschrift omdat de telefoon is gegeven bij een abbo, dus hij geen betaling heeft gedaan.
Tja, misschien even de klantenservice bellen van Hi?? vragen of ze een kopie kunnen sturen?
Tja, misschien even de klantenservice bellen van Hi?? vragen of ze een kopie kunnen sturen?
U kunt met een beroep op art. 843 Rv een kopie opvragen. De kosten hiervoor zijn voor u.