LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Badenland Lelystad

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
elpedro
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2008 10:21

Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door elpedro »

Eind Maart hebben wij een stoomcabine aangeschaft bij Badenland in Lelystad.
Na hier een kijkje te hebben genomen hebben wij de knoop doorgehakt.
Echter na drie keer te hebben gestoomd hield de stoomgenerator ermee op.
Dus wij een mail gestuurd naar de firma waar geen reactie op kwam.
Na nogmaals drie mail met het vriendelijke verzoek om contact met ons op te nemen om tot een oplossing te komen hebben wij een aangetekende brief gestuurd.
Wat schets mijn verbazing de brief kwam na een maand onbestelbaar terug.
Ben nu dus al drie maanden bezig om Badenland te bereiken maar tot op heden geen enkele reactie.
Badenland heeft dus geen garantie en zeker geen service naar de klanten toe.
Ik ga nu bekijken welke stappen ik nu kan ondernemen om uiteindelijk toch mijn cabine gerepareerd te krijgen zodat deze doet waarvoor hij is aangeschaft.

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met deze firma?

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heb je al eens gebeld of ben er al heen geweest?
Als je op mail geen antwoord krijgt ga je toch even langs?

elpedro
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2008 10:21

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door elpedro »

VioletPrue schreef:Heb je al eens gebeld of ben er al heen geweest?
Als je op mail geen antwoord krijgt ga je toch even langs?

Heb gebeld maar er werd niet opgenomen, hierna heb ik diverse malen gemaild.
Omdat het voor ons ruim 80 kilometer rijden is rijd je niet zo maar even langs.
Daarbij kan je toch reageren op mail en zeker op een aangetekend schrijven?
Als men hier niet op reageert dan heb ik ook eigenlijk geen zin om ze persoonlijk te woord te staan...........
Ben ondertussen al aardig pissig aan het worden.
Zo ga je niet met klanten om!

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik ben met u eens dat het absoluut niet netjes is om niet te reageren.
Maar ik zou dan ook nooit een dusdanig duur iets zo ver weg van huis kopen, juist in verband met de garantie.
Maar wie ben ik, daar heeft u niets aan.
Als ik u was zou ik even contact opnemen met uw rechtsbijstandsadvokaat. (als u die heeft)
Die kan u vast verder helpen.
Succes.

mviend
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2010 15:02

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door mviend »

Ik heb bij badenland een jacuzzi gekocht en de service was perfect dus deze reactie begrijp ik niet. Het lijkt me toch verstandig er even langs te gaan want ze zijn altijd behulpvaardig. Onze motor van de jacuzzi deed vreemd en zonder problemen is er een nieuwe in gezet heeft even geduurd (drie weekjes) omdat de motor besteld moest worden. Als hij op voorraad had geweest was ie dezelfde dag dat de monteur kwam er in gezet. Dus toch even er heen gaan want dit ken ik niet van badenland en kom er toch echt vaker. Ze gaan nu mijn badkamer doen omdat de service zo goed is.
Tip: als je belt naar Ed vragen.

william_paris
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2012 12:41

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door william_paris »

Ik heb Badenland ook al een keer of 10 gebeld en mailtjes gestuurd, nooit een respons gekregen... Het betreft bij mij geen garantie kwestie, maar ik wil gewoon zo'n halfronde douchecabine kopen. Ik heb uiteindelijk Ed via z'n GSM wel te pakken gekregen en hij wist mij te vertellen dat Badenland failliet is. 'Alles ligt bij de curatoren', zegt ie.

smouster
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2012 17:50

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door smouster »

wij hebben een jaccuzi gekocht bij badenland. het eerste bad vertoonde zoveel mankementen dat deze na een jaar geruild is voor een ander bad. hierna meerdere malen de stoppen eruit geklapt dus andere kast in de meterkast met een nieuwe zware groep. ook nu weer problemen. toen de overloop kapot, vervolgens kortsluiting door het water. nadat we nu inmiddels 2 jaar verder zijn en de monteur al ongeveer 30 a 40 keer geweest is is er weer een onderdeel kapot. een nieuwe besteld bij een andere winkel omdat badenland niet reageerde op mijn mail en telefoontjes.
onderdeel binnen en wij de monteur weer gebeld. deze betalen wij nu zelf omdat badenland dit niet doet. onderdeel blijft lekken waardoor nu de motoren vreselijk onder de roest en oxidatie zitten. jaccuzi inmiddels 5 keer vol laten lopen omdat je dan de lekkage pas kan zien. bij lekkage moet het bad dus weer leeg. gepoogd om badenland te mailen en weer meerdere malen gebeld. ze reageren nergens op. hoezo goede service. wat zijn nu mijn rechten op deze slechte service en inmiddels hoog oplopende kosten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie Badenland Lelystad

Ongelezen bericht door olaf79 »

smouster schreef:wij hebben een jaccuzi gekocht bij badenland. het eerste bad vertoonde zoveel mankementen dat deze na een jaar geruild is voor een ander bad. hierna meerdere malen de stoppen eruit geklapt dus andere kast in de meterkast met een nieuwe zware groep. ook nu weer problemen. toen de overloop kapot, vervolgens kortsluiting door het water. nadat we nu inmiddels 2 jaar verder zijn en de monteur al ongeveer 30 a 40 keer geweest is is er weer een onderdeel kapot. een nieuwe besteld bij een andere winkel omdat badenland niet reageerde op mijn mail en telefoontjes.
onderdeel binnen en wij de monteur weer gebeld. deze betalen wij nu zelf omdat badenland dit niet doet. onderdeel blijft lekken waardoor nu de motoren vreselijk onder de roest en oxidatie zitten. jaccuzi inmiddels 5 keer vol laten lopen omdat je dan de lekkage pas kan zien. bij lekkage moet het bad dus weer leeg. gepoogd om badenland te mailen en weer meerdere malen gebeld. ze reageren nergens op. hoezo goede service. wat zijn nu mijn rechten op deze slechte service en inmiddels hoog oplopende kosten.
U kunt de koop ontbinden omdat u duidelijk een ondeugdelijk product heeft ontvangen. Dit doet u door schriftelijk (liefst aangetekend) de verkoper in gebreke te stellen en een termijn te stellen waarop u uw geld op uw bankrekening teruggestort wilt hebben. Ook de kosten van reparatie door derden kunt u verhalen. Eventueel kan badeland daarna op hun kosten het bad komen verwijderen.

Gesloten