LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie op rollator?
Geen garantie op rollator?
1 maart jl kocht ik online een lichtgewicht rollator voor mijn bejaarde moeder, omdat dat toch wat makkelijker over een drempel tilt dan zo'n zware.
Ik kocht een aanbieding met een beschadigde verpakking, ervan uitgaande dat de rollator zelf nieuw en onbeschadigd was, zoals dat in de productomschrijving stond.
Kort daarna belandde mijn moeder in het ziekenhuis, gevolgd door een revalidatietraject in een verzorgingshuis; ze heeft derhalve eerst op bed gelegen en daarna in een rolstoel gespendeerd. Al die tijd stond de rollator onuitgepakt in haar woonkamer.
Vorige week was ze zo goed als genezen en wilde ze weer zelfstandig lopen, dus besloot ik de rollator te monteren. Naar nu bleek was niet alleen de verpakking stuk, maar ook het handvat afgebroken, waardoor er niet meer op de rollator geleund kan worden en deze dus in feite waardeloos is geworden.
Ik heb de webshop aangeschreven, maar die beweert dat de leverancier moeilijk loopt te doen en dat het er "dus niet hoopvol uit ziet"....
Heb ik als consument niet gewoon recht op standaard garantie? Ik heb de rollator 1 maart jl gekocht!
Ook al had ik de rollator meteen in gebruik genomen, een handvat hoort toch niet na 2 maanden af te breken? En dit is dermate stevig materiaal dat het echt niet zomaar afbreekt, daar is met flink wat geweld gebeurd.
Ik kocht een aanbieding met een beschadigde verpakking, ervan uitgaande dat de rollator zelf nieuw en onbeschadigd was, zoals dat in de productomschrijving stond.
Kort daarna belandde mijn moeder in het ziekenhuis, gevolgd door een revalidatietraject in een verzorgingshuis; ze heeft derhalve eerst op bed gelegen en daarna in een rolstoel gespendeerd. Al die tijd stond de rollator onuitgepakt in haar woonkamer.
Vorige week was ze zo goed als genezen en wilde ze weer zelfstandig lopen, dus besloot ik de rollator te monteren. Naar nu bleek was niet alleen de verpakking stuk, maar ook het handvat afgebroken, waardoor er niet meer op de rollator geleund kan worden en deze dus in feite waardeloos is geworden.
Ik heb de webshop aangeschreven, maar die beweert dat de leverancier moeilijk loopt te doen en dat het er "dus niet hoopvol uit ziet"....
Heb ik als consument niet gewoon recht op standaard garantie? Ik heb de rollator 1 maart jl gekocht!
Ook al had ik de rollator meteen in gebruik genomen, een handvat hoort toch niet na 2 maanden af te breken? En dit is dermate stevig materiaal dat het echt niet zomaar afbreekt, daar is met flink wat geweld gebeurd.
-
- Berichten: 32556
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen garantie op rollator?
Het probleem tussen de webshop en de leverancier is niet jullie probleem. Dat mag de webshop lekker zelf uitzoeken.
Is het een bekende webshop of een kleine speler? Ik krijg namelijk de indruk dat er steeds meer gelukszoekers zijn die voor een habbekrats ergens op een veiling rotzooi kopen, en dat dan voor goed geld door proberen te verkopen. Zonder ergens geregistreerd te zijn. Zoals je het omschrijft lijkt dat ook hier het geval te zijn.
Als het inderdaad feitelijk een particulier is kun je weinig. Als het een 'echt' bedrijf is kun je een stuk meer, vanwege de garantie, alleen... beter was het geweest het ding meteen na aflevering na te kijken. Maar dat is een weglopend paard in de kont kijken natuurlijk.
Is het een bekende webshop of een kleine speler? Ik krijg namelijk de indruk dat er steeds meer gelukszoekers zijn die voor een habbekrats ergens op een veiling rotzooi kopen, en dat dan voor goed geld door proberen te verkopen. Zonder ergens geregistreerd te zijn. Zoals je het omschrijft lijkt dat ook hier het geval te zijn.
Als het inderdaad feitelijk een particulier is kun je weinig. Als het een 'echt' bedrijf is kun je een stuk meer, vanwege de garantie, alleen... beter was het geweest het ding meteen na aflevering na te kijken. Maar dat is een weglopend paard in de kont kijken natuurlijk.
Re: Geen garantie op rollator?
Het is een "echte" webshop en geen kleine speler op de markt. Ik zal nog even de naam niet noemen omdat het allemaal nog in volle gang is....
Enig idee hoe om te gaan met een negatief antwoord? Rechtsbijstand misschien?
Enig idee hoe om te gaan met een negatief antwoord? Rechtsbijstand misschien?
Re: Geen garantie op rollator?
Natuurlijk heb je garantie op deze rollator, mits niet particulier gekocht.
Een handvat hoort er natuurlijk niet af te breken na 2 maanden, ook al had je moeder deze dus die tijd gebruikt.
Is het antwoord negatief en geeft bedrijf geen garantie, dan mag je de naam best vermelden..........
Een handvat hoort er natuurlijk niet af te breken na 2 maanden, ook al had je moeder deze dus die tijd gebruikt.
Is het antwoord negatief en geeft bedrijf geen garantie, dan mag je de naam best vermelden..........
Laatst gewijzigd door Brahms op 18 mei 2016 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32556
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Geen garantie op rollator?
Je kunt beginnen met een brief te sturen waarin je aangeeft dat het product non-conform is en dat je het wil retourneren. Immers, het voldoet niet aan de verwachtingen die je ervan mocht hebben. De kosten van het retour zenden zijn dan ook voor het bedrijf. Een garantiekwestie is het volgens mij niet omdat je het kennelijk zo geleverd hebt gekregen.
Uit de mailwisseling zoals je het nu hebt neergezet erkent volgens mij het bedrijf dat het zo verstuurd is. Maar dat hoef je verder niet te vermelden.
Rechtsbijstand kun je eventueel inschakelen als er een negatief antwoord komt. Is het bedrijf aangesloten bij een geschillencommissie? Dan kan het misschien ook via die weg.
Uit de mailwisseling zoals je het nu hebt neergezet erkent volgens mij het bedrijf dat het zo verstuurd is. Maar dat hoef je verder niet te vermelden.
Rechtsbijstand kun je eventueel inschakelen als er een negatief antwoord komt. Is het bedrijf aangesloten bij een geschillencommissie? Dan kan het misschien ook via die weg.
Re: Geen garantie op rollator?
Je bedoelt : Gewoon je gelijk afdwingen door anders het bedrijf te beschadigen.Brahms schreef: Is het antwoord negatief en geeft bedrijf geen garantie, dan mag je de naam best vermelden..........
Chantage dus ?
Re: Geen garantie op rollator?
TS heeft verzuimd om direct na het constateren van de schade de onderdelen te controleren. Direct na levering schade melden is meestal niet zo'n probleem, maar na 2 maanden claimen dat het zo in de verpakking zat is ongeloofwaardig.
Zo'n handvat gaat niet zomaar stuk,
Maar volgens mij moet TS nog de reactie van de winkel afwachten, een beetje voorbarig dus.
Zo'n handvat gaat niet zomaar stuk,
Maar volgens mij moet TS nog de reactie van de winkel afwachten, een beetje voorbarig dus.
Re: Geen garantie op rollator?
Brahms bedoelt dit verhaal wereld kundig maken met naam en toenaam in het algemeen belang.crazyme schreef:Gewoon je gelijk afdwingen door anders het bedrijf te beschadigen.
Die verplichting bestaat niet.crazyme schreef:TS heeft verzuimd om direct na het constateren van de schade de onderdelen te controleren.
TS heeft het product gewoon niet eerder uitgepakt.crazyme schreef:Direct na levering schade melden is meestal niet zo'n probleem, maar na 2 maanden claimen dat het zo in de verpakking zat is ongeloofwaardig.
Re: Geen garantie op rollator?
Het lijkt er op dat het probleem goed opgepakt gaat worden door een andere medewerker... Even afwachten dus...
Bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties!
Re: Geen garantie op rollator?
Je bedoelt het belang van ts.alfatrion schreef:Brahms bedoelt dit verhaal wereld kundig maken met naam en toenaam in het algemeen belang.crazyme schreef:Gewoon je gelijk afdwingen door anders het bedrijf te beschadigen.
Fijn, makkelijk argument.alfatrion schreef:TS heeft het product gewoon niet eerder uitgepakt.crazyme schreef:Direct na levering schade melden is meestal niet zo'n probleem, maar na 2 maanden claimen dat het zo in de verpakking zat is ongeloofwaardig.