Ik heb op 01-07-2015 bij de ING rentepunten winkel een JBL charge 2+ speaker gekocht. Sinds vandaag werkt hij echter niet goed meer. Alles lijkt normaal te werken, alleen het geluid is heel laag qua volume (misschien versterker kapot).
Ik heb eigenlijk nog nooit gebruik gemaakt van garantie op producten dus ik zou graag wat advies willen hebben en willen weten wat mijn rechten zijn als consument.
Ik heb de ING gebeld, die verwijzen mij door naar CE-repair? Die zou ik maandag dan kunnen bellen omdat ze in het weekend niet open zijn. Even googlen kom ik terecht bij horror verhalen van lange reparaties en alsnog een hoop verzendkosten die betaald moeten worden.
Wanneer ik Harman-Kardon op bel (HK en JBL zijn één). Krijg ik te horen dat ik contact moet opnemen met de ING, zij hebben mij het product immers verkocht. En anders zou ik contact op kunnen nemen met CE repair
Misschien denk ik heel simpel, maar ik heb toch te maken met de ING, ik heb toch een product bij hen gekocht? Liever gooi ik de speaker bij hun over de toonbank in een filiaal bij mij in de buurt .
Even 2 dingen waar ik mee zit:
-Tijdsbestek, ik ga volgende week zondag reizen, dan zou ik graag weer een werkende speaker willen hebben.
- Kosten, wie draait normaal op voor de verzendkosten?
Wat is de meest effectieve manier om dit aan te pakken?
Alvast bedankt !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING rentepunten winkel JBL Charge 2+ defect
Re: ING rentepunten winkel JBL Charge 2+ defect
Je hebt voor garantie als consument altijd in de eerste plaats van doen met de verkoper, en dat is ING. Daar moet je zijn voor garantie, en als die als het feitelijke technische repareren uit laten voeren door een 3e partij, is dat aan hun om te bepalen, niet aan jou als klant. Dat is in dit geval ook wel logisch, het zou me namelijk hogelijk verbazen als een financieel dienstverlener als de ING een eigen reparatieafdeling voor kleine elektronica zou hebben.Mikkel_ schreef:Ik heb op 01-07-2015 bij de ING rentepunten winkel een JBL charge 2+ speaker gekocht. Sinds vandaag werkt hij echter niet goed meer. Alles lijkt normaal te werken, alleen het geluid is heel laag qua volume (misschien versterker kapot).
Ik heb eigenlijk nog nooit gebruik gemaakt van garantie op producten dus ik zou graag wat advies willen hebben en willen weten wat mijn rechten zijn als consument.
Ik heb de ING gebeld, die verwijzen mij door naar CE-repair? Die zou ik maandag dan kunnen bellen omdat ze in het weekend niet open zijn. Even googlen kom ik terecht bij horror verhalen van lange reparaties en alsnog een hoop verzendkosten die betaald moeten worden.
Wanneer ik Harman-Kardon op bel (HK en JBL zijn één). Krijg ik te horen dat ik contact moet opnemen met de ING, zij hebben mij het product immers verkocht. En anders zou ik contact op kunnen nemen met CE repair
Misschien denk ik heel simpel, maar ik heb toch te maken met de ING, ik heb toch een product bij hen gekocht? Liever gooi ik de speaker bij hun over de toonbank in een filiaal bij mij in de buurt .
Even 2 dingen waar ik mee zit:
-Tijdsbestek, ik ga volgende week zondag reizen, dan zou ik graag weer een werkende speaker willen hebben.
- Kosten, wie draait normaal op voor de verzendkosten?
Wat is de meest effectieve manier om dit aan te pakken?
Alvast bedankt !
En wat je aan horrorverhalen leest op internet zou ik wel met een gezonde scepsis bekijken. Niet zelden blijkt dat soort boosheid en frustratie bij doorvragen voor een groot deel aan de klager zelf te liggen, bijvoorbeeld omdat ze op eigen houtje om een verkoper heen gaan naar een reparatiebedrijf van hun eigen keuze, en zelf hebben bedacht dat ze factuur wel naar de verkoper kunnen sturen, omdat het onder garantie zou vallen. Zó werkt het dus niet, je moet de verkoper eerst in de gelegenheid geven om het op te lossen, áls het daadwerkelijk een defect is wat onder de garantie valt.
De enige en dus meest effectieve manier is dus om dit via de ING te laten verlopen.
Re: ING rentepunten winkel JBL Charge 2+ defect
Dat is dan dikke pech. Repararen kost tijd. Je krijgt echt geen nieuwe mee.Mikkel_ schreef:Even 2 dingen waar ik mee zit:
-Tijdsbestek, ik ga volgende week zondag reizen, dan zou ik graag weer een werkende speaker willen hebben.
De wet stelt dat je recht hebt op kosteloze reparatie, mits het defect niet jouw schuld is (simpel gezegd). De verzendkosten komen in dat geval dus voor rekening van de verkoper- Kosten, wie draait normaal op voor de verzendkosten?
Gewoon met CE repair bellen en van hun horen wat de procedure is.Wat is de meest effectieve manier om dit aan te pakken?
Alvast bedankt !