Slechte service Giant
Vorig jaar sept. kochten wij een Giant Triple X voor onze zoon bij Bike and Hike. Er moest een goede fiets komen vanwege de te overbruggen afstand van 10 km tussen school en woonplaats.
Binnen de garantieperiode raakten verscheidene onderdelen defect. De snelbinder (van magere kwaliteit) knapte binnen een paar dagen. Goed, er zijn ergere dingen en hij redde het wel zonder. Na 2 ½ maand diende zich een groter probleem aan.De versnelling begaf het.
Bike & Hike bestond niet meer, alleen virtueel op internet, dus moesten we een andere Giant dealer benaderen voor deze garantie-reparatie. Uiteindelijk vonden we er één in de buurt.
Na reparatie door deze dealer viel achteraf de helft van deze reparatie onder de garantie, maar de andere helft niet vanwege een klein oppervlakkig krasje op de versnellingshandle.
Ik weigerde te betalen voor deze kul. Een oppervlakkig krasje op een jongensfiets heeft niets te maken met het wel of niet werken van de versnelling. Argumenten haalden niets uit.
Dealer 2 haalde alle nieuwe onderdelen van de fiets en herplaatste de oude kapotte onderdelen. Na een paar telefoontjes met Giant- Nederland bleek dat de firma zich schaarde achter het handelen van de dealer.
Samenvatting:
Giant- Nederland weigert garantie op onderdelelen te verlenen vanwege een klein krasje dat de werking van dat onderdeel op generlei wijze beinvloed.
De fiets wordt op een normale wijze gebruikt tussen school en woonplaats en wordt goed onderhouden.
De wijze waarop Giant zijn klanten behandelt is schandalig, maar ook verwonderlijk.
Het lijkt erop dat deze company volkomen lak heeft aan een goede merknaam.
Ondertussen is de zaak nog niet opgelost, Giant beantwoordt e-mails niet en onze zoon reist per bus tussen school en woonplaats.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service Giant
Slechte service Giant
Laatst gewijzigd door aev op 04 jul 2007 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Slechte service Giant
Normaalgesproken doe ik dit soort verhalen af als geneuzel, maar dit is wel heel schandalig. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het echt om een klein krasje ging, en niet om val-stootschade die de werking van de versnellingen wel degelijk zouden kunnen beïnvloeden (de verhalen zijn hier altijd nogal gekleurd).
Valt erg tegen van Giant, vaak zie je dat de fabrikant wel service verleent waar de dealer dat niet doet.
Valt erg tegen van Giant, vaak zie je dat de fabrikant wel service verleent waar de dealer dat niet doet.
-
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17
Re: Slechte service Giant
Giant fietsen.
Ik zou zo pissig zijn dat ik na een objectief verslag van het een en ander (fietswinkel/ANWB/Ned.Wielrijdersbond?) stande pede naar dat Giant gaan!
Afslag Lelystad-Vliegveld-1-e afslag rechts en behoorlijk kwaad een van die directieleden te spreken vragen!!
Zijn ze nou helemaal door de kippenvirus bezeten!!
Was het nou een onbekend (chinees) product dan zou ik zeggen Alla, maar zo'n merkproduct zou toch een behoorlijke garantie en een behoorlijke reparatie moeten hebben!!
Notabene, de jongensfiets (van een ander bekend merk) rijdt na ruim 20 jaar nog als nieuw! En alles werkt! Ook de verlichting!
Kortom, het kan dus wel!
Grootvader
Ik zou zo pissig zijn dat ik na een objectief verslag van het een en ander (fietswinkel/ANWB/Ned.Wielrijdersbond?) stande pede naar dat Giant gaan!
Afslag Lelystad-Vliegveld-1-e afslag rechts en behoorlijk kwaad een van die directieleden te spreken vragen!!
Zijn ze nou helemaal door de kippenvirus bezeten!!
Was het nou een onbekend (chinees) product dan zou ik zeggen Alla, maar zo'n merkproduct zou toch een behoorlijke garantie en een behoorlijke reparatie moeten hebben!!
Notabene, de jongensfiets (van een ander bekend merk) rijdt na ruim 20 jaar nog als nieuw! En alles werkt! Ook de verlichting!
Kortom, het kan dus wel!
Grootvader
Re: Slechte service Giant
Ik heb de triple x nu bijna 4 jaar. De trapas is nu uit elkaar gevallen, het balhoofd roest, voornaaf kraakt, terugtraprem is vervangen want stuk.
Bij telefonisch contact met Giant geven ze aan dat ze niets willen doen om service te bieden. Omdat het buiten de garantie periode valt.
Ben ik nou gek, of is het normaal dat zulke onderdelen al zo snel stuk gaan. Op hun site stelt Giant de hoogste kwaliteit te leveren. Dat is mijn ervaring dus niet.
Heeft nog iemand klachten over de kwaliteit van de onderdelen van deze fiets?
Bart
Bij telefonisch contact met Giant geven ze aan dat ze niets willen doen om service te bieden. Omdat het buiten de garantie periode valt.
Ben ik nou gek, of is het normaal dat zulke onderdelen al zo snel stuk gaan. Op hun site stelt Giant de hoogste kwaliteit te leveren. Dat is mijn ervaring dus niet.
Heeft nog iemand klachten over de kwaliteit van de onderdelen van deze fiets?
Bart
Re: Slechte service Giant
Mijn Giant Triple-X moest binnen een half jaar een nieuwe trapas. Die viel niet onder de garantie omdat ik niet na aanschaf was teruggekomen voor een controle na een paar weken waarbij volgens de verkoper "enkele schroeven moesten worden aangedraaid". Daarna bleek het zadel niet goed bevestigd te kunnen worden op de standaard zadelpen waardoor het steeds naar achter schoof. Daardoor beschadigde het frame bij de bagagedrager. Intussen hadden de spatborden los gelaten en waren er 8 spaken in het achterwiel gebroken. De trappers bleken spekglad als het geregend had (je voeten, en de nek van het kind dat achterop zit, zijn dan ook meteen kletsnat door het ontbreken van spatlappen), dus die heb ik vrijwel meteen voor mijn eigen veiligheid moeten vervangen. Binnen een jaar na de trapasvervanging was de nieuwe trapas ook naar de gallemiezen. Inmiddels zijn ook het achterblad en de ketting vervangen wegens volledig versleten. De nieuwe ketting die kort na de reparatie nipt leek te passen, blijkt inmiddels te lang. De boutjes in deze fiets hebben geen metrische maten en zijn bovendien van slechte kwaliteit; er zijn er verschillende afgebroken bij het losdraaien omdat ze doorgeroest waren. De versnellingsmodule [dit is geen specifiek triple-x, maar een nexus probleem] op de wielasmoer is van aluminium en het schroefje waarmee die bevestigd is, mag niet te vast worden aangedraaid anders is de schroefdraad meteen dol en is-ie alleen met een tierap op de achteras te duwen.
Er is bij deze fiets geen enkele sprake van kettingspanner; als je met enig enthousiasme wegrijdt bij een stoplicht staat je achterwiel meteen scheef. Aandraaien helpt niet meer na drie keer. De meegeleverde big apple banden [ook geen specifiek Giant triple-X probleem] hebben een verschrikkelijk fragiele zijkant waardoor de binnenband binnen de kortste keren bij het oppompen naar buiten komt piepen.
Voor de nieuwe zadelpen die nodig was, de twee trapassen, de spaken, het achterblad, de nieuwe ketting en het arbeidsloon heeft Giantdealer van 2010(?) van der Berg in Rotterdam steeds de volle mep gerekend. En als ik daar weer kwam dan zeiden ze "gek dat de versnellingsnaaf het nog doet, daar komen de meeste mensen mee terug".
Dit is de meest waardeloze kutfiets die ik ooit heb gehad van het meest waardeloze kutmerk waar ik ooit op gereden heb. En er is geeveedee meer dan 600 euri voor deze 3-speed triple-x van Giant zonder handremmen afgetikt. Als je 'm ziet denk je daar kan niks aan kapot, maar als je twee keer kijkt, valt-ie totaal uitelkaar.
Mijn tip: als je een Giant triple-x koopt: niet op fietsen, want daar is-ie niet voor bedoeld.
Er is bij deze fiets geen enkele sprake van kettingspanner; als je met enig enthousiasme wegrijdt bij een stoplicht staat je achterwiel meteen scheef. Aandraaien helpt niet meer na drie keer. De meegeleverde big apple banden [ook geen specifiek Giant triple-X probleem] hebben een verschrikkelijk fragiele zijkant waardoor de binnenband binnen de kortste keren bij het oppompen naar buiten komt piepen.
Voor de nieuwe zadelpen die nodig was, de twee trapassen, de spaken, het achterblad, de nieuwe ketting en het arbeidsloon heeft Giantdealer van 2010(?) van der Berg in Rotterdam steeds de volle mep gerekend. En als ik daar weer kwam dan zeiden ze "gek dat de versnellingsnaaf het nog doet, daar komen de meeste mensen mee terug".
Dit is de meest waardeloze kutfiets die ik ooit heb gehad van het meest waardeloze kutmerk waar ik ooit op gereden heb. En er is geeveedee meer dan 600 euri voor deze 3-speed triple-x van Giant zonder handremmen afgetikt. Als je 'm ziet denk je daar kan niks aan kapot, maar als je twee keer kijkt, valt-ie totaal uitelkaar.
Mijn tip: als je een Giant triple-x koopt: niet op fietsen, want daar is-ie niet voor bedoeld.
Re: Slechte service Giant
Ook ik heb 2,5 jaar geleden de fout gemaakt een Giant triple X te kopen. Een dure fiets die er stevig uitzag, van een merk dat goed te boek stond (dacht ik) Nou daar ben ik erg op teruggekomen!
Qua grootte en zit is het een fijne fiets. Het probleem is alleen dat alleen het frame sterk is.
AL het andere aan de fiets is van infenieure kwaliteit.
Ik fiets dik 10 km per dag (niet echt veel) en echt alles aan deze fiets is al kapot gegaan.
Begon met de versnelling, drie keer n los achterwiel, kapotte trapas, vastlopende trappers, afbebroken spatborden,een compleet afgescheurde terugtraprem (het gedeelte dat aan het frame vastzit was doormidden gescheurd, lag bijna onder een auto), krakende vooras, kapotte ketting'kast' en steeds n slappe ketting.
Wat een kreng! En wat een enorm hoog bedrag voor een waardeloze fiets als deze.
Hiervoor dik tien jaar een Gazelle gehad en daarmee ben ik twee keer bij de fietsenmaker geweest voor n beurtje tijdens n lekke achterband? Niet voor dit soort onzin!
Volkomen onbegrijpelijk dat een fiets binnen drie jaar volledig uit elkaar valt bij normaal gebruik. Bij Giant schijnt het normaal bevonden te worden, ook zij beamen dat het niet de beste fiets is die er bestaat. Omdat ik op mijn strepen sta, heb ik weinig zelf hoeven te betalen, die jongens komen me wel tegemoet maar voel me wel een zeur als ik er (weer) een sta met een klacht.
Voor mij NOOOIT met een Giant. Leuk voor onder een kaasstolp maar je moet er niet op gaan fietsen. Daar is ie idd niet voor gebouwd.
Qua grootte en zit is het een fijne fiets. Het probleem is alleen dat alleen het frame sterk is.
AL het andere aan de fiets is van infenieure kwaliteit.
Ik fiets dik 10 km per dag (niet echt veel) en echt alles aan deze fiets is al kapot gegaan.
Begon met de versnelling, drie keer n los achterwiel, kapotte trapas, vastlopende trappers, afbebroken spatborden,een compleet afgescheurde terugtraprem (het gedeelte dat aan het frame vastzit was doormidden gescheurd, lag bijna onder een auto), krakende vooras, kapotte ketting'kast' en steeds n slappe ketting.
Wat een kreng! En wat een enorm hoog bedrag voor een waardeloze fiets als deze.
Hiervoor dik tien jaar een Gazelle gehad en daarmee ben ik twee keer bij de fietsenmaker geweest voor n beurtje tijdens n lekke achterband? Niet voor dit soort onzin!
Volkomen onbegrijpelijk dat een fiets binnen drie jaar volledig uit elkaar valt bij normaal gebruik. Bij Giant schijnt het normaal bevonden te worden, ook zij beamen dat het niet de beste fiets is die er bestaat. Omdat ik op mijn strepen sta, heb ik weinig zelf hoeven te betalen, die jongens komen me wel tegemoet maar voel me wel een zeur als ik er (weer) een sta met een klacht.
Voor mij NOOOIT met een Giant. Leuk voor onder een kaasstolp maar je moet er niet op gaan fietsen. Daar is ie idd niet voor gebouwd.