LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestel niet te repareren, dus zelf betalen.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Kit

Toestel niet te repareren, dus zelf betalen.

Ongelezen bericht door Kit »

De monitor van mijn computer heb ik voor reparatie op laten halen. Normaal gesproken zijn daar geen kosten aan verbonden, omdat ik verlengde garantie heb van Dixons.

Voordat de monitor voor reparatie werd aangeboden, heb ik eerst telefonisch contact gehad met Packard Bell. Een aantal procedures doorlopen, en ja, het ging om een defecte monitor. Het probleem was, dat er een hinderlijke hoge pieptoon te horen is als de monitor een tijdje aan staat. Het defect werd bevestigd, en mijn monitor werd opgehaald.

Maar Dynafix kan mijn monitor niet repareren, omdat er voor mijn monitor geen lossen onderdelen beschikbaar zijn. En omdat er niets kan worden gerepareerd, worden de onderzoekskosten en eventuele voorrijkosten niet vergoed, lees ik in de polisvoorwaarden van Dixons.

Wie moet de onderzoekskosten van 94.09 euro incl. BTW betalen? Ik heb netjes eerst de helpdesk van Packard Bell benaderd. Daar betaal ik toch telefoonkosten voor? Dat het probleem eerst onderkend wordt, voordat Dynafix er naar gaat kijken? Ik heb duidelijk bekend gemaaakt, dat ik verlengde garantie van Dixons heb. Want als antwoord daarop, kreeg ik duidelijk uitgelegd, hoe ik de reparatiekosten terug kan krijgen. Maar helaas is er nu geen sprake meer van reparatiekosten en moet ik de onderzoekskosten zelf betalen. Kan ik deze kosten verhalen op Packard Bell?

Alvast bedankt voor uw advies.

Roman

Re: Toestel niet te repareren, dus zelf betalen.

Ongelezen bericht door Roman »

Precies hetzelfde gehad,onderzoek kosten betalen of afstand doen van monitor=gee kosten.

Voor mij geen Packard Bell meer.
Monitor ging na 17 maanden kapot,en dat vonden ze geen reden om te repareren/niuwe op te sturen.Oh ja je kon wel een kopen bij hun 600E.Belachlijk voor woorden zo werken die lui gewoon.
Ik heb wel tientallen brieven/fazen gestuurd,wel paar keer reactie gehad dat dit vervelend was ,maar ze konden voor mij niks betekenen.

Arie

Re: Toestel niet te repareren, dus zelf betalen.

Ongelezen bericht door Arie »

Dit is onmogelijk, als Packerd Bell geen onderdelen meer kan leveren is de provider van het servicecontract verplicht u een andere aanbieding te doen eventueel met bij-betaling voor de al verbruikte maanden.

Het is zeker niet mogelijk dat door een gebrek van
de importeur u kosten zou moeten betalen.

Dit moet gewoon netjes worden opgelost.
Zo gaat het tenminste wel bij Correct, daar gaan ze wel netjes met de clienten om.

Gesloten