| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie op een jas bij New Yorker.
-
angelique026
Garantie op een jas bij New Yorker.
hallo,
ik had een leuke winterjas gekocht bij De New Yorker op 13 december 2009 voor 29 euro.
Nadat ik de jas in de wasmachine had gewassen scheurde hij bij de zak op de naad stuk. Daarna ging ik terug naar de winkel om te vragen wat ik moest doen met de jas. Een werknemer die namens de bedrijfsleid(st)er sprak heeft mij toen toegezegd dat als ik de jas en de kassabon mee zou nemen ik dan een nieuwe jas mocht gaan uitzoeken. Gelijk de volgende dag ging ik terug met de jas en de kassabon. Nu sprak ik met de assistent-bedrijfsleidster die nadat zij een blik op de jas had geworpen mij al meteen duidelijk liet weten dat ik geen recht op een nieuwe jas zou hebben omdat de scheur was ontstaan door het wassen en het met je handen in de zakken lopen. Dus ik kreeg geen garantie of een tegoed bon. Mijn inziens moet je toch normaal een jas kunnen wassen en al helemaal normaal met je handen in je zakken kunnen lopen. Kan iemand mij vertellen waar ik nu recht op heb?
ik had een leuke winterjas gekocht bij De New Yorker op 13 december 2009 voor 29 euro.
Nadat ik de jas in de wasmachine had gewassen scheurde hij bij de zak op de naad stuk. Daarna ging ik terug naar de winkel om te vragen wat ik moest doen met de jas. Een werknemer die namens de bedrijfsleid(st)er sprak heeft mij toen toegezegd dat als ik de jas en de kassabon mee zou nemen ik dan een nieuwe jas mocht gaan uitzoeken. Gelijk de volgende dag ging ik terug met de jas en de kassabon. Nu sprak ik met de assistent-bedrijfsleidster die nadat zij een blik op de jas had geworpen mij al meteen duidelijk liet weten dat ik geen recht op een nieuwe jas zou hebben omdat de scheur was ontstaan door het wassen en het met je handen in de zakken lopen. Dus ik kreeg geen garantie of een tegoed bon. Mijn inziens moet je toch normaal een jas kunnen wassen en al helemaal normaal met je handen in je zakken kunnen lopen. Kan iemand mij vertellen waar ik nu recht op heb?
Re: Garantie op een jas bij New Yorker.
De jas moet geschikt zijn voor normaal gebruik. Dat betekent dat je er o.a. met de hand in de zakken kunt zitten en dat deze te wassen is, tenzij daarover iets anders in de het label stond. Bij een gebrek dat je ontdekt binnen zes maanden na aflevering van de jas geld dat vermoed wordt dat het gebrek bij de koop reeds aanwezig was. In een dergelijk geval heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Als dit niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast gebeurt of kan gebeuren heb je recht op ontbinding.
-
angelique026
alfatrion schreef:De jas moet geschikt zijn voor normaal gebruik. Dat betekent dat je er o.a. met de hand in de zakken kunt zitten en dat deze te wassen is, tenzij daarover iets anders in de het label stond. Bij een gebrek dat je ontdekt binnen zes maanden na aflevering van de jas geld dat vermoed wordt dat het gebrek bij de koop reeds aanwezig was. In een dergelijk geval heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. Als dit niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast gebeurt of kan gebeuren heb je recht op ontbinding.
Hoe moet ik dat nu aanpakken ik heb dus recht op reparatie, maar zij willen de jas niet maken.
Eerst moet je een brief sturen. Als je op schrift heb dat ze je niet willen helpen, dan moet je naar de kantonrechter. Dit mag zonder advocaat. Je mag het alleen doen of een jurist inhuren die geen advocaat is. Je kan dan hetzij kosteloos, herstel of vervanging eisen, hetzij ontbinding, hetzij de kosten van reparatie elders.