Ik weet dat dit mogelijk is. Maar hoeveel mensen weten / kunnen dit? Veruit de meeste digitale "fotografen" onder ons weten niet eens van het bestaan van deze informatie EXIF in de door hen gemaakte foto's af.HADES2001 schreef: ↑01 nov 2023 09:02EXIF data heeft 0 meerwaarde gezien je die makkelijk kan editten. Kan gewoon een foto maken op dag 1 dat ik het item ontvang en pas de datum aan naar de dag dat ik hem verstuur.BreejKC schreef: ↑31 okt 2023 18:52Die gegevens liggen vast in het digitale fotobestand, de zgn. EXIF informatie. Kijk maar eens in de bestandgegevens van uw foto's door er met uw rechtermuisknop op te klikken. Klikt u dan ook nog op de knop 'Geavanceerd' dan krijgt u nog meer informatie over die foto.
Als je zo'n fotobestand opstuurt, stuur je ongemerkt dus al die informatie mee.
https://fixthephoto.com/best-exif-editor.html
Een foto van het scherm samen met de krant van deze week is een heel stuk lastiger om te faken dus Onkruid71 heeft in deze gelijk
Overigens is er ook nog bestandsinformatie. Daarin kun je, mits je de juiste velden daarin activeert, zien wanneer de foto is gemaakt en wanneer daarin wijzigingen zijn uitgevoerd.