November 2005 Panasonic Video recorder gekocht voor 149 euro bij de Block met extra garantie , half jaar later kapot gegaan, na aanzetten gaat apparaat na 2 seconden weer uit en reageert op geen enkel commando/knop, videoband zit er nog in. Ik heb de recorder nog opengemaakt om te kijken of er iets simpels als een zekering kapot was, maar dat was niet het geval. Teruggebracht naar de Block en nu hebben we een brief gekregen met de 1-regelige diagnose (citaat) "cylinder unit door externe oorzaak beschadigd"; en een aankruisformuliertje met de vraag wilt u 200 euro betalen om te repareren, apparaat laten vernietigen, of tegen betaling van onderzoekskosten retour.
Blijkbaar wijst men dus gewoon de garantie af, om een voor mij onduidelijke en onbegrijpelijke reden. Op de brief staat alleen een postbusnummer. Wat kan ik het beste doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen garantie bij de block?!
-
Re: geen garantie bij de block?!
Garantie vervalt als je je apparaat zelf open hebt gemaakt.
Staat in iedere garantievoorwaarden van elk bedrijf.
Niet onduidelijk en niet onbegrijpelijk.
Frabrikant staat volledig in zijn recht!
Lieske
Staat in iedere garantievoorwaarden van elk bedrijf.
Niet onduidelijk en niet onbegrijpelijk.
Lieske
voor de duidelijkheid:Niet onduidelijk en niet onbegrijpelijk.
het apparaat is niet teruggestuurd naar de fabrikant, en dat geconstateerd is dat het apparaat open is gemaakt en dat derhalve de garantie is afgewezen wordt niet vermeld in de brief van de Block.
Bel ze op of ga langs en vraag naar de reden, maar ik gok er ook op dat het is omdat je het apparaat zelf geopend hebt.