Als de klant niet tekent voor de opdracht is er geen opdracht, en is er ook geen probleem. Maar daar gaat het dus niet over.NeoDutchio schreef: ↑11 mar 2024 09:28Als er niet getekend word door de klant heeft HA geen poot om op te staan.Moneyman schreef: ↑11 mar 2024 08:45Lees nog eens wat ik schreef. Het gaat niet over het systeem, het gaat niet over het bonnetje, het gaat over hoe je het systeem gebruikt.NeoDutchio schreef: ↑11 mar 2024 08:05
Hans Anders gebruikt door heel het land 1 computersysteem. Het bonnetje in Groningen is exact hetzelfde als die in Maastricht.
Hans Anders Bril garant plan
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hans Anders Bril garant plan
Re: Hans Anders Bril garant plan
Het probleem is dat HA ongevraagd zaken toevoegt aan de opdracht.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hans Anders Bril garant plan
Exact dat. En ik kan me goed indenken dat mensen, na passen, meten, nog eens passen en passen en uiteindelijk een keuze maken, blij zijn dat de knoop is doorgehakt en er iets moois is uitgezocht, en met een vriendelijk afsluitend praatje gewoon tekenen zonder dat ze door hebben waar ze voor tekenen. Want de verkoper hij/zij/die/ was toch zo vriendelijk, die zal zoiets nooit doen.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Ik heb nooit iets hoeven tekenen bij de opticien. Ik ga wel of niet akkoord met wat aangeboden wordt en bij akkoord betaal ik de rekening.
-
- Berichten: 12773
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hans Anders Bril garant plan
Dat het ongevraagd aangesmeerd word is geen discussie over, dat gebeurd. Echter, je zet je handtekening onder de bestelling. Er kunnen een hoop redenen verzonnen worden waarom mensen blind ergens een handtekening onder zetten, maar feit is dat er getekend is. Daarom, altijd lezen voordat je tekent.
En voor diegene die nooit hebben hoeven te tekenen, leuk voor hun, maar dat is niet aan de orde. Dan was dit probleem Ernie geweest aangezien je dan makkelijk kan aangeven dat er geen akkoord gegeven is.
En voor diegene die nooit hebben hoeven te tekenen, leuk voor hun, maar dat is niet aan de orde. Dan was dit probleem Ernie geweest aangezien je dan makkelijk kan aangeven dat er geen akkoord gegeven is.
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hans Anders Bril garant plan
Jij haalt er ook van alles bij, Bert...
Thijs124
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Hans Anders Bril garant plan
Je mist nog steeds het punt. Namelijk dat HA ongevraagd zaken toevoegt. En dat kan op elk moment in het door jou omschreven proces gebeuren.NeoDutchio schreef: ↑11 mar 2024 09:28Als er niet getekend word door de klant heeft HA geen poot om op te staan.Moneyman schreef: ↑11 mar 2024 08:45Lees nog eens wat ik schreef. Het gaat niet over het systeem, het gaat niet over het bonnetje, het gaat over hoe je het systeem gebruikt.NeoDutchio schreef: ↑11 mar 2024 08:05Hans Anders gebruikt door heel het land 1 computersysteem. Het bonnetje in Groningen is exact hetzelfde als die in Maastricht.
Nogmaals: dat weet je helemaal niet. Je vult in.NeoDutchio schreef: ↑11 mar 2024 10:31En voor diegene die nooit hebben hoeven te tekenen, leuk voor hun, maar dat is niet aan de orde.
-
- Berichten: 12773
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hans Anders Bril garant plan
En dat ongevraagd toevoegen zie je altijd terug voordat je je handtekening zet. Maar als je niet leest, net zoals vroeger bij de concurrerende keukenzaak voor een zogenaamde offerte of voor de korting en later bij energieboeren onder het mom van akkoord geven op prijzen, dan leer je niks en snij je jezelf in de vingers.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Uiteraard is het altijd slimmer om alles goed te lezen voordat je tekent. Daarover bestaat ook helemaal geen discussie.
Maar dat maakt uiteraard niet dat HA ongevraagd zaken op de bon mag zetten, omdat je dat zelf maar zou moeten zien.
Maar dat maakt uiteraard niet dat HA ongevraagd zaken op de bon mag zetten, omdat je dat zelf maar zou moeten zien.
Speedy123
, witte angora
en alfatrion
vinden dit leuk
Re: Hans Anders Bril garant plan
Oud medewerker hier! (In 2024 nog in dienst geweest)
Vanuit HA moeten verkopers altijd de BGP uitleggen en vragen aan de klant of ze dit willen afsluiten. Vanuit het bedrijf zelf verloopt alles eigenlijk zoals het hoort.
Het probleem is dat de individuele medewerker inderdaad nog wel eens op een sluwe manier doet. Dit is echter zeker niet het geval bij elke medewerker/filiaal. Hier worden deze medewerkers ook op aangesproken wanneer dit aan het licht komt.
U mag er zeker van uit gaan dat dit een stel rotte appels zijn maar de meerderheid zich gewoon netjes houdt aan de juiste werkwijze.
Check altijd uw bon voor u tekent. Fouten kunnen, buiten deze specifieke situatie, altijd gemaakt worden. Helaas heeft u te maken gehad met een medewerker die graag “goed wil presteren” in het team.
In ieder geval fijn om te horen dat u uw geld terugkrijgt.
Hopelijk heb ik u goed kunnen informeren.
Vanuit HA moeten verkopers altijd de BGP uitleggen en vragen aan de klant of ze dit willen afsluiten. Vanuit het bedrijf zelf verloopt alles eigenlijk zoals het hoort.
Het probleem is dat de individuele medewerker inderdaad nog wel eens op een sluwe manier doet. Dit is echter zeker niet het geval bij elke medewerker/filiaal. Hier worden deze medewerkers ook op aangesproken wanneer dit aan het licht komt.
U mag er zeker van uit gaan dat dit een stel rotte appels zijn maar de meerderheid zich gewoon netjes houdt aan de juiste werkwijze.
Check altijd uw bon voor u tekent. Fouten kunnen, buiten deze specifieke situatie, altijd gemaakt worden. Helaas heeft u te maken gehad met een medewerker die graag “goed wil presteren” in het team.
In ieder geval fijn om te horen dat u uw geld terugkrijgt.
Hopelijk heb ik u goed kunnen informeren.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Als oud medewerkers eet u vast wel het antwoord op de volgende vraag:
Krijgen medewerkers extra bonussen of andere voordelen indien ze een BGP verkopen aan een klant?
-
- Berichten: 32319
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hans Anders Bril garant plan
Het probleem is alleen dat je als klant niet weet om welke filialen/medewerkers het gaat. Of is daar een openbare lijst van?
Overigens is jaren geleden in Lisse inderdaad de boel goed op de schop gegaan nadat een medewerkster het nodig vond mijn bril schots en scheef te buigen en te verklaren dat dit zo hoorde vanwege mijn wenkbrauwen. Die kreeg dus per direct de zak, en er is volgens mij ook nog wel meer gebeurd. Niettemin: op een gegeven moment ben je er wel klaar mee.
Ja hoor, thx.Hopelijk heb ik u goed kunnen informeren.