Hans Anders Bril garant plan
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015 22:15
Hans Anders Bril garant plan
Bij hans anders proberen ze op een slinkse manier je een bril garant plan aan te smeren. Zonder dat je het in de gaten hebt loop je de winkel uit met een extra verzekering (want dat is het gewoon) waar je waarschijnlijk nooit gebruik van gaat maken.
Door ervaring in de familie is het duidelijk dat dit hun standaard verkoop methode is.
Ik ben een facebook pagina begonnen om deze praktijken een halt toe te roepen: HansnetietsAnders
Ik ben zelf nog tamelijk jong, maar ook oudere mensen (zoals mijn schoonmoeder) worden slachtoffer van deze verkoop praktijken.
Zo te zien op dit forum zijn er meer mensen tegen deze praktijken aangelopen. En een rondje google geeft meer slechtoffers.
Dit moet worden gestopt!
Ik heb een klacht ingediend bij Hans Anders. Indien ik mijn geld terug krijg (€55,-) zal ik dit doneren aan DierenLot.
Maar er zijn natuurlijk mensen die dit soort bedragen niet kunnen missen.
Door ervaring in de familie is het duidelijk dat dit hun standaard verkoop methode is.
Ik ben een facebook pagina begonnen om deze praktijken een halt toe te roepen: HansnetietsAnders
Ik ben zelf nog tamelijk jong, maar ook oudere mensen (zoals mijn schoonmoeder) worden slachtoffer van deze verkoop praktijken.
Zo te zien op dit forum zijn er meer mensen tegen deze praktijken aangelopen. En een rondje google geeft meer slechtoffers.
Dit moet worden gestopt!
Ik heb een klacht ingediend bij Hans Anders. Indien ik mijn geld terug krijg (€55,-) zal ik dit doneren aan DierenLot.
Maar er zijn natuurlijk mensen die dit soort bedragen niet kunnen missen.
- mighty Mic
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015 22:15
Beste antwoord
Gekozen door mighty Mic
Re: Hans Anders Bril garant plan
Ben net gebeld, Hans Anders gaat het bedrag toch terug betalen, ze erkennen hun fout en hebben ook excuses aangeboden. Stichting Dierenlot is blij met de donatie! Ik hoop dat ze er van leren en dat men stopt met deze verkoop tactiek.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Wat is er “slinks” aan die verzekering? Als u die niet wenst, dan sluit u dat toch niet af?
Mijns inziens een compleet overbodige verzekering, maar ja, mensen verzekeren graag alles.
Mijns inziens een compleet overbodige verzekering, maar ja, mensen verzekeren graag alles.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Met de verzekering is niets mis. Maar wel met de manier waarop je hem krijgt. Namelijk zonder dat dat vertelt wordt.
Bram Bonnewel
, alfatrion
, mighty Mic
en witte angora
vinden dit leuk
Re: Hans Anders Bril garant plan
Maar je zult toch wel ergens voor moeten tekenen? En als je een bril koopt van € 100,00 maar je moet veel meer betalen, dan zie je dat toch?
Erthanax
en mighty Mic
vinden dit leuk
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015 22:15
Re: Hans Anders Bril garant plan
Er werd mij verteld dat het bij de bril hoorde, dus niet als een optie. Ik werd dus ook nog eens door de verkoopster misleid.
Mijn schoonmoeder lette ook niet op en dacht dat het bij de bril hoorde, het was dat mijn zwager zo scherp was en vragen ging stellen.
Er wordt niks over een verzekering verteld, het bril garant plan staat standaard zeg maar al op het factuur.
Je moet goed opletten dus. De verkoper sleept hier dus veel winst binnen omdat de meeste mensen geen gebruik gaan maken van deze verzekering.
Dus ik ben het eens als het als een verzekering en keuze wordt aangeboden. Ik vind het misleiding als je het zomaar op het factuur zet.
Mijn schoonmoeder had de bril nog niet betaald, dus kon ze nog van de verzekering af. Ik ben er wel met open ogen in getrapt (maar ja had ook een nieuwe bril nodig met een sterker lees gedeelte). Je kan dus in een brillenwinkel ook al niet meer uitgaan van de eerlijkheid van de verkoper.
Ik hoop dat Hans Anders hun leven gaat beteren. Denk dat Dierenlot de donatie van €55,- goed kan gebruiken.
Mijn schoonmoeder lette ook niet op en dacht dat het bij de bril hoorde, het was dat mijn zwager zo scherp was en vragen ging stellen.
Er wordt niks over een verzekering verteld, het bril garant plan staat standaard zeg maar al op het factuur.
Je moet goed opletten dus. De verkoper sleept hier dus veel winst binnen omdat de meeste mensen geen gebruik gaan maken van deze verzekering.
Dus ik ben het eens als het als een verzekering en keuze wordt aangeboden. Ik vind het misleiding als je het zomaar op het factuur zet.
Mijn schoonmoeder had de bril nog niet betaald, dus kon ze nog van de verzekering af. Ik ben er wel met open ogen in getrapt (maar ja had ook een nieuwe bril nodig met een sterker lees gedeelte). Je kan dus in een brillenwinkel ook al niet meer uitgaan van de eerlijkheid van de verkoper.
Ik hoop dat Hans Anders hun leven gaat beteren. Denk dat Dierenlot de donatie van €55,- goed kan gebruiken.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Dus mensen letten niet op wat ze kopen en dan is het de schuld van de verkoper. Zullen we dan maar afspreken dat we bij iedere winkel uitgebreid uitleg krijgen over wat we kopen. Ook maar direct bij de supermarktkassa lijkt me. Stel je voor dat je iets ongezonds koopt, of iets waar ook een goedkopere varant van bestaat. Daar moeten de winkelmedewerkers de consument wel op wijzen natuurlijk. Je kunt niet van de consument verwachten dat die zelf kan nadenken.....
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Hans Anders Bril garant plan
rwolters schreef: ↑25 jan 2023 11:37Dus mensen letten niet op wat ze kopen en dan is het de schuld van de verkoper. Zullen we dan maar afspreken dat we bij iedere winkel uitgebreid uitleg krijgen over wat we kopen. Ook maar direct bij de supermarktkassa lijkt me. Stel je voor dat je iets ongezonds koopt, of iets waar ook een goedkopere varant van bestaat. Daar moeten de winkelmedewerkers de consument wel op wijzen natuurlijk. Je kunt niet van de consument verwachten dat die zelf kan nadenken.....
Dus als je bij de supermarkt 2 zakken sla op de bon afgerekend krijgt terwijl je er zelf maar een op de band hebt gelegd, dan is dat ok omdat je zelf niet hebt opgelet?
Kom op zeg, dat kan je niet menen.
Er word je hier iets verkocht waar je niet om gevraagd hebt en dat is dan je eigen schuld omdat je het niet gemerkt hebt. Dat is dan echt de omgekeerde wereld.. wat is de volgende stap? Je bent schuldig aan het kwijtraken van je portemonnee aan een zakkenroller als je niet gemerkt hebt dat je bent gerold?
Laatst gewijzigd door angel1978 op 25 jan 2023 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Als ik een bril koop, verwacht ik niet dat er sneaky een verzekering wordt toegevoegd op mijn factuur. De normale werkwijze zou moeten zijn dat er GEVRAAGD wordt of ik een verzekering wil afsluiten.rwolters schreef: ↑25 jan 2023 11:37Dus mensen letten niet op wat ze kopen en dan is het de schuld van de verkoper. Zullen we dan maar afspreken dat we bij iedere winkel uitgebreid uitleg krijgen over wat we kopen. Ook maar direct bij de supermarktkassa lijkt me. Stel je voor dat je iets ongezonds koopt, of iets waar ook een goedkopere varant van bestaat. Daar moeten de winkelmedewerkers de consument wel op wijzen natuurlijk. Je kunt niet van de consument verwachten dat die zelf kan nadenken.....
Re: Hans Anders Bril garant plan
TS schrijft: “Er werd mij verteld dat het bij de bril hoorde, dus niet als een optie”
Als dit verteld wordt, dan stel je toch vragen?
Als je witgoed koopt, willen ze je ook extra garantie erbij verkopen. En hoeveel mensen doen dat dan ook.
Wel zelf een beetje blijven opletten natuurlijk.
Als dit verteld wordt, dan stel je toch vragen?
Als je witgoed koopt, willen ze je ook extra garantie erbij verkopen. En hoeveel mensen doen dat dan ook.
Wel zelf een beetje blijven opletten natuurlijk.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Mij wordt bij HA altijd keurig gevraagd of ik een verzekering wil afsluiten; daarna wordt de bon punt voor punt doorgenomen. Kennelijk bestaan er flinke verschillen tussen de filialen.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Ik heb lang geleden eens een bril gekocht bij Hans Anders, en ook weer teruggebracht. Was niet mee te kijken.
Die flauwekul van die verzekering stond toen nog niet op de bon,
Die flauwekul van die verzekering stond toen nog niet op de bon,
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015 22:15
Re: Hans Anders Bril garant plan
Niet als het bril garant plan heet, de naam verzekering kwam er niet in voor. Misschien denk je dat het een stukje service is.Lowieze schreef: ↑25 jan 2023 11:50TS schrijft: “Er werd mij verteld dat het bij de bril hoorde, dus niet als een optie”
Als dit verteld wordt, dan stel je toch vragen?
Als je witgoed koopt, willen ze je ook extra garantie erbij verkopen. En hoeveel mensen doen dat dan ook.
Wel zelf een beetje blijven opletten natuurlijk.
Als Hans Anders het verkoopt als standaard onderdeel van een bril heb je gelijk. Maar het is een optie, je hebt een keuze. Echter is de verkooptechniek zo dat je dit niet in de gaten hebt. Het is dus niet duidelijk dat je een keuze hebt zal meer zeggen.
Later als de bril al betaald is en opgehaald is kom je er achter dat je een extra verzekering hebt afgesloten.
Je bent in de winkel met andere zaken bezig zoals aanmeten van de bril, keuze glazen. De verkooptechniek is er op uit dat je een verzekering afsluit zonder dat je dit door hebt:
Zie ook:
garantie-f2/hans-anders-brillen-t191307.html
Dit was al in 2019 gaande
"Ik heb meegemaakt dat ik pas toen ik thuis de bon bekeek, ontdekte dat er een post van 30 euro op stond onder BGP. Verkoper heeft hier niets over gezegd en ik heb de verzekering, toen ik de bril ging ophalen en nog wat moest betalen, meteen laten schrappen en dus de 30 euro niet betaald. Ik hoor nu in mijn omgeving van verschillende mensen die mijn ervaring kennen en nog eens op de bon keken, dat zij ook betaald hebben voor een verzekering waarvan zij het bestaan niet af wisten en dus ook nooit aanspraak op de dekking hadden gemaakt.
MENSEN KIJK EENS OP DE BON VAN HANS ANDERS. DIKKE KANS DAT JE OOK BETAALD HEBT VOOR IETS WAAR JE NIET OM HEBT GEVRAAGD. ZO JA MELD HET DAN EENS OP DEZE POSTING.BEN BENIEUWD.
John"
Re: Hans Anders Bril garant plan
Ik ben het vaak met je eens, maar nu niet. Als men een verzekering wuil verkopen dan moet dit aan de klant gevraagd worden en niet ongevraagd erbij gedaan worden.rwolters schreef: ↑25 jan 2023 11:37Dus mensen letten niet op wat ze kopen en dan is het de schuld van de verkoper. Zullen we dan maar afspreken dat we bij iedere winkel uitgebreid uitleg krijgen over wat we kopen. Ook maar direct bij de supermarktkassa lijkt me. Stel je voor dat je iets ongezonds koopt, of iets waar ook een goedkopere varant van bestaat. Daar moeten de winkelmedewerkers de consument wel op wijzen natuurlijk. Je kunt niet van de consument verwachten dat die zelf kan nadenken.....
Re: Hans Anders Bril garant plan
“Als Hans Anders het verkoopt als standaard onderdeel van een bril heb je gelijk. Maar het is een optie, je hebt een keuze. Echter is de verkooptechniek zo dat je dit niet in de gaten hebt”
Als je een nieuwe bril nodig hebt, heb je ook veel keuzes uit soorten glazen. “Natuurlijk” wordt daarbij vaak het duurste aanbevolen, maar dat hoef je niet te nemen. Iets goedkopers kan ook prima zijn. Er wordt op dat moment heel veel besproken, wordt die verzekering dan ook niet als optie gegeven?
Dat je dit als klant niet in de gaten hebt, is dan toch veelzeggend. Dan kan er toch niet uitgesloten worden dat dit wel benoemd is.
Als je een nieuwe bril nodig hebt, heb je ook veel keuzes uit soorten glazen. “Natuurlijk” wordt daarbij vaak het duurste aanbevolen, maar dat hoef je niet te nemen. Iets goedkopers kan ook prima zijn. Er wordt op dat moment heel veel besproken, wordt die verzekering dan ook niet als optie gegeven?
Dat je dit als klant niet in de gaten hebt, is dan toch veelzeggend. Dan kan er toch niet uitgesloten worden dat dit wel benoemd is.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015 22:15
Re: Hans Anders Bril garant plan
Ben net gebeld, Hans Anders gaat het bedrag toch terug betalen, ze erkennen hun fout en hebben ook excuses aangeboden. Stichting Dierenlot is blij met de donatie! Ik hoop dat ze er van leren en dat men stopt met deze verkoop tactiek.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 08 dec 2015 22:15
Re: Hans Anders Bril garant plan
Als je op internet ziet dat meerdere mensen hier pas later achter komen dat men uiteindelijk een extra verzekering heeft afgesloten dan kun je toch wel stellen dat men een bepaalde verkoop techniek hanteert die dit afsluiten zo geruisloos mogelijk maakt. Alleen mensen die scherp opletten zien dit misschien. Vergeet niet dat er ook veel oudere mensen komen bij Hans Anders die misschien wat minder assertief zijn. Ik vind het prima als een bedrijf een product extra wil verkopen, maar geef het duidelijk aan dat het een keuze is.Lowieze schreef: ↑25 jan 2023 12:18“Als Hans Anders het verkoopt als standaard onderdeel van een bril heb je gelijk. Maar het is een optie, je hebt een keuze. Echter is de verkooptechniek zo dat je dit niet in de gaten hebt”
Als je een nieuwe bril nodig hebt, heb je ook veel keuzes uit soorten glazen. “Natuurlijk” wordt daarbij vaak het duurste aanbevolen, maar dat hoef je niet te nemen. Iets goedkopers kan ook prima zijn. Er wordt op dat moment heel veel besproken, wordt die verzekering dan ook niet als optie gegeven?
Dat je dit als klant niet in de gaten hebt, is dan toch veelzeggend. Dan kan er toch niet uitgesloten worden dat dit wel benoemd is.
Achteraf voel je jezelf dom, hoe heeft het mij kunnen overkomen. Ik heb daar dan weer lak aan. Ik gun DierenLot hun extra bijdrage!
Re: Hans Anders Bril garant plan
Waarom altijd die oudere mensen erbij betrokken worden, is mij een raadsel. U bent toch geen oudere? U was zelf niet oplettend.
Re: Hans Anders Bril garant plan
NEE! Hans Anders heeft een smerige streek uitgehaald door ongevraagd iets door de strot van de klant te rammen. Niet oplettend zijn wil zeggen een duurder montuur kiezen en dan klakkeloos betalen; het wil vooral niet zeggen continu moeten kijken of je misschien niet belazerd wordt.
alfatrion
, J. Deltoer
en witte angora
vinden dit leuk
Re: Hans Anders Bril garant plan
De casus is eenvoudig. Hans Anders doet aan het publiek een aanbod bestaande uit brillen en verzekeringen. TS gaat de winkel binnen een roept, "doe mij maar die bril", en Hans Anders antwoord, "dan moet u dit contract onderteken", en op dat contract zetten ze dan ook stiekem de verzekering.
Dit is een typisch gevalletje oneigelijke dwaling, op dit forum ook wel bekent als een kennelijke fout. TS wilde de verzekering niet en Hans Anders wist dat. Er is verder sprake van bedrog, kwade trouw, en misleiding. TS is namelijk aangegeven dat de verzekering bij de bril hoort.
Dit is een typisch gevalletje oneigelijke dwaling, op dit forum ook wel bekent als een kennelijke fout. TS wilde de verzekering niet en Hans Anders wist dat. Er is verder sprake van bedrog, kwade trouw, en misleiding. TS is namelijk aangegeven dat de verzekering bij de bril hoort.
Hoe kijk jij dan aan tegen het Otto arrest? Otto bood een televisie aan voor € 100,- die ze eigenlijk voor € 1000,- had willen aanbieden. Het hof oordeelde dat Otto de koop kon vernietigen, omdat vergelijkbare televisie op de markt tussen de € 700,- en € 1300,- kosten. Otto had heel veel televisies verkocht voor € 100,- en als ze had moeten leveren dan was dat een financiële strop voor haar geweest.
Je vergelijkt nu appels met peren. Als je de vergelijking kloppend wil maken dan legt een medewerker een pak snoep en een fles limonade op de band, en zegt dat dat zo hoort en niet optioneel is, als je vragen stelt.
Re: Hans Anders Bril garant plan
Maar dat ontslaat de klant nog steeds niet van de plicht om te kijken wat men besteld. Domweg tekenen cq. betalen en achteraf klagen is verre van gedrag wat je van volwassen mensen mag verwachten. Er is geen sprake van een ongelijke machtsverhouding tussen klant en Hans Anders verkoper.kuklos schreef: ↑25 jan 2023 12:03Ik ben het vaak met je eens, maar nu niet. Als men een verzekering wuil verkopen dan moet dit aan de klant gevraagd worden en niet ongevraagd erbij gedaan worden.rwolters schreef: ↑25 jan 2023 11:37Dus mensen letten niet op wat ze kopen en dan is het de schuld van de verkoper. Zullen we dan maar afspreken dat we bij iedere winkel uitgebreid uitleg krijgen over wat we kopen. Ook maar direct bij de supermarktkassa lijkt me. Stel je voor dat je iets ongezonds koopt, of iets waar ook een goedkopere varant van bestaat. Daar moeten de winkelmedewerkers de consument wel op wijzen natuurlijk. Je kunt niet van de consument verwachten dat die zelf kan nadenken.....