LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na nieuwe batterij doet horloge het nog niet

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
mivi

na nieuwe batterij doet horloge het nog niet

Ongelezen bericht door mivi »

Bij juwelier Pijnenburg in Tilburg bracht ik een horloge die het niet meer deed. Ik wilde een nieuwe batterij erin. Ze zei dat hij waarschijnlijk kapot was, omdat hij het op dat moment ineens wel weer deed. dat kan niet bij een lege batterij.
Nu heeft ze er tóch een nieuwe batterij in gedaan en 'schoongemaakt' en hij liep weer heel even. 11,- euro moest ik afrekenen.
Dezelfde dag nog is het horloge weer stil gaan staan. Kapot dus!
Mag ik nu terug naar de winkel om (een deel ) mijn geld terug te vragen?
Hoe zit het met garantie bij zoiets als dit? Het rare is dat ze eigenlijk al vermoedde dat het kapot was, maar er tóch een batterij in deed.
Hoe zit dat?
bedankt
ivonne

ciske

Re: na nieuwe batterij doet horloge het nog niet

Ongelezen bericht door ciske »

Het rare is dat ze eigenlijk al vermoedde dat het kapot was, maar er tóch een batterij in deed.
Misschien heb je zelf zitten drammen dat je het horloge mee wilde hebben?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dit geval zou ik zeggen dat de reparateur een inspanningsverplichting heeft en daaraan heeft voldaan.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Klinkt heel raar maar bij sommige mensen loopt de allerduurste horloge niet eens, vraag het maar eens aan hartpatienten waarvan vaak de horloge achter loopt of even stil staat.....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

mivi schreef:Bij juwelier Pijnenburg in Tilburg bracht ik een horloge die het niet meer deed. Ik wilde een nieuwe batterij erin. Ze zei dat hij waarschijnlijk kapot was, omdat hij het op dat moment ineens wel weer deed. dat kan niet bij een lege batterij.
Nu heeft ze er tóch een nieuwe batterij in gedaan en 'schoongemaakt' en hij liep weer heel even. 11,- euro moest ik afrekenen.
Dezelfde dag nog is het horloge weer stil gaan staan. Kapot dus!
Mag ik nu terug naar de winkel om (een deel ) mijn geld terug te vragen?
Hoe zit het met garantie bij zoiets als dit? Het rare is dat ze eigenlijk al vermoedde dat het kapot was, maar er tóch een batterij in deed.
Hoe zit dat?
bedankt
ivonne
Lijkt me nogal logisch. U heeft gevraagd om een nieuwe batterij niet om het horloge te repareren. Ze heeft al aangegeven dat dat waarsch niet zou werken maar u was eigenwijs en wilde toch nieuwe batterij. Tsja, gewoon betalen.

Gesloten