LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer iets van Whirlpool in mijn huis!

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
rene62

Nooit meer iets van Whirlpool in mijn huis!

Ongelezen bericht door rene62 »

In 2007 een keuken gekocht bij Piet Baks Etten-Leur. Bij de aanschaf van minimaal 5 Whirlpool apparaten kreeg ik 5 jaar garantie. Dat heb ik dus gedaan. Nu (juni 2010) blijkt dat ik, om in aanmerking te komen voor de 'aanvullende' garantie de 5 apparaten binnen 30 dagen had moeten registreren bij Whirlpool. Dat had de verkoper mij eigenlijk moeten zeggen, maar helaas... Ik heb contact gehad met whirlpool, maar zij zijn heel stellig in hun mening. Volgens de medewerkster van Whirlpool is die 30 dagen niet altijd heilig, maar na twee jaar ben ik echt te laat. Maar ik wist het niet eerder... Niet geregistreerd is geen aanvullende garantie. Terwijl ik uiteraard aan kan tonen dat ik de 5 apparaten heb gekocht. Dit is echter niet het belangrijkste voor whirlpool; het gaat om de registratie. Piet Baks bestaat helaas niet meer, dus daar kan ik me niet toe wenden. Karwei Etten-Leur heeft de garantie van Piet Baks met terugwerkende kracht overgenomen, maar uiteraard niet voor de garantie van de apparatuur. Hoewel de bedrijfsleider van Karwei zijn best heeft gedaan bij Whirlpool (hij heeft uiteindelijk 25 euro korting op de reparatie bedongen en aangeboden helft van de rekening te betalen), is het niet gelukt alsnog de aanvullende garantie te krijgen. De Whirlpool-monteur had wel begrip voor mijn situatie (de circulatiepomp moest al voor de 2e keer worden vervangen) en bracht uiteindelijk alleen de 54 euro voorrijkosten in rekening; maar nog steeds geen 5 jaar garantie. Die garantie was best handig geweest, want zes dagen na de reparatie was de Whirlpool vaatwasser weer stuk...
NOOIT meer een WHIRLPOOL apparaat in mijn huis!!!!!
De factuur van de reparatie heb ik, zoals afgesproken, per mail aan de bedrijfsleider van Karwei Etten-Leur gezonden, maar tot op heden (precies 1 week later) heb ik nog geen enkele reactie van Karwei gezien. Het zou me niet verbazen als...

Je moet als consument tegenwoordig wel HEEL erg op je hoede zijn. Ik vertrouw geen enkele verkoper en niet één bedrijf meer.
Laatst gewijzigd door rene62 op 07 jul 2010 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Re: Nooit meer iets van Whirlpool in mijn huis!

Ongelezen bericht door crazyme »

rene62 schreef:Nu (juni 2010) blijkt dat ik, om in aanmerking te komen voor de 'aanvullende' garantie de 5 apparaten binnen 30 dagen had moeten registreren bij Whirlpool.
Dat lijkt mij een onredelijk bezwarende voorwaarde. Ik zou de uitdaging bij de rechter wel aandurven.

rozemarijntje

Re: Nooit meer iets van Whirlpool in mijn huis!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb ook een whirpool wasmachine ,afwasmachine gehad en allemaal binnen 2 jaar kapot...is dus gewoon phillips of toen dertijd was dat zo...dacht ik marijnen...later hoorde ik dat,dat ook onder phillips viel,de wasmachine was ook na 3 jaar ....
en geloof me...we zijn samen dus...ik was wel veel,ik ben zo iemand aangehad wassen en ik ben er zuinig op,..nu al jaren ,afkloppen een zanussi en ook zanussie droger al jaren! top,droger is al 13 jaar oud...
en een miele afwasmachine ook al 6 jr nu....ja misschien moeten we gewoon geluk hebben???

Gesloten