LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pixelgarantie>claim>leverancier wil eenz ontbinding ko
Pixelgarantie>claim>leverancier wil eenz ontbinding ko
Bij een internet winkel koop ik een monitor met pixelgarantie.
Monitor wordt geleverd, er blijken 2 vlekken tussen tft-laag en top laag.
Minotor retour, nieuwe monitor wordt geleverd.
Tweede monitor heeft vlek in tft-laag, monitor weer omgeruild.
Derde monitor heefr 2 wit oplichtende subpixels.
leverancier wil koopovereenkomst eenzijdig ontbinden, geld terug.
Ik wil een monitor zonder defecten.
Wat zijn mijn rechten?
Monitor wordt geleverd, er blijken 2 vlekken tussen tft-laag en top laag.
Minotor retour, nieuwe monitor wordt geleverd.
Tweede monitor heeft vlek in tft-laag, monitor weer omgeruild.
Derde monitor heefr 2 wit oplichtende subpixels.
leverancier wil koopovereenkomst eenzijdig ontbinden, geld terug.
Wat zijn mijn rechten?
Re: Pixelgarantie>claim>leverancier wil eenz ontbinding ko
De leverancier handelt gewoon wat gebruikelijk is:
Namelijk dat na 3 keer reparatie of je een nieuw product krijgt of het geld terug.
Aangezien ze na 3 keer een nieuwe monitor nog steeds geen goede monitor kunnen leveren, geven ze je het geld terug.
Wat je rechten zijn?
Geld terug en bij de concurrent een nieuwe monitor bestellen.
zo simpel is het.
Of is het ook zo dat je bij die internetwinkel gekocht hebt omdat ze toevallig heel goedkoop zijn?
Namelijk dat na 3 keer reparatie of je een nieuw product krijgt of het geld terug.
Aangezien ze na 3 keer een nieuwe monitor nog steeds geen goede monitor kunnen leveren, geven ze je het geld terug.
Je kunt nu wel gaan eisen, maar als ze geen goede monitor kunnen leveren dan houdt het gewoon op en krijg je je geld terug.leverancier wil koopovereenkomst eenzijdig ontbinden, geld terug.
Wat zijn mijn rechten?
Wat je rechten zijn?
Geld terug en bij de concurrent een nieuwe monitor bestellen.
zo simpel is het.
Of is het ook zo dat je bij die internetwinkel gekocht hebt omdat ze toevallig heel goedkoop zijn?
Of is het dat ik meer rechten heb bij koop via een internet winkel!
Graag relevante info!
Graag on-topic blijven!
Graag relevante info!
Graag on-topic blijven!
En jij graag NIET 3 keer in diverse topic's plaatsen! Is tegen de forumregels en helpt echt niet beter!Geplaatst op 01 Mei 2009 01:29 door Quixote
Of is het dat ik meer rechten heb bij koop via een internet winkel!
Graag relevante info!
Graag on-topic blijven!
Naar boven
http://www.trosradar.nl/index.php?id=367Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers.
Ik vermoed dat de winkelier in kwestie oude toestellen door verkoopt aan andere klanten. Daaruit volgt dat jij in de ogen van de verkoper vast een lastige klant bent en hij daarom graag van de overeenkomst wilt ontbinden. In het geen genoemd is zie daar alleen geen gronden voor Immers heb jij aan al jouw verplichtingen als koper gehouden, neem ik aan. De verkoper kan daarom niet eenzijdig de overeenkomst ontbinden.
Jij kiest er voor om gebruik te maken van jouw recht om het toestel te vervangen door een conform toestel. Dit recht vervalt o.a. op het moment dat het onmogelijk is dat uit te voeren. De verkoper kan echter niet aannemelijk maken dat het voor hem onmogelijk is om een conform product te leveren enkel door drie keer een non-conform product te leveren.
Dat je het toestel bij een internet winkel gekocht hebt is hier niet relevant. Ik adviseer je om de verkoper per (gewone) brief te laten weten dat jij van mening bent dat de verkoper de overeenkomst niet eenzijdig kan ontbinden omdat jij je volledig aan jouw verplichtingen hebt gehouden. Maar ook om voor het schrijven van deze brief te kijken of de verkoper de algemene voorwaarden door te lezen. Je kunt de verkoper voor zijn door gemotiveerd aan te geven dat je bepaalde bepalingen uit de algemene voorwaarden vernietigd omdat deze onredelijk bezwarend zijn voor jou of de verkoper zich niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan.
Je kunt meer lezen over de Algemene Voorwaarden op iusmentis.
Jij kiest er voor om gebruik te maken van jouw recht om het toestel te vervangen door een conform toestel. Dit recht vervalt o.a. op het moment dat het onmogelijk is dat uit te voeren. De verkoper kan echter niet aannemelijk maken dat het voor hem onmogelijk is om een conform product te leveren enkel door drie keer een non-conform product te leveren.
Dat je het toestel bij een internet winkel gekocht hebt is hier niet relevant. Ik adviseer je om de verkoper per (gewone) brief te laten weten dat jij van mening bent dat de verkoper de overeenkomst niet eenzijdig kan ontbinden omdat jij je volledig aan jouw verplichtingen hebt gehouden. Maar ook om voor het schrijven van deze brief te kijken of de verkoper de algemene voorwaarden door te lezen. Je kunt de verkoper voor zijn door gemotiveerd aan te geven dat je bepaalde bepalingen uit de algemene voorwaarden vernietigd omdat deze onredelijk bezwarend zijn voor jou of de verkoper zich niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan.
Je kunt meer lezen over de Algemene Voorwaarden op iusmentis.
Ik heb inmiddels weer een RMA aangevraagd en verkregen, moet ik nu weer terugsturen of wat is wijs?
Naast die brief, ga ik ook doen.
Naast die brief, ga ik ook doen.
Er is natuurlijk een goede kans dat met het vierde toestel ook wat mankeert. Het verstandigste lijkt mij dat je een beroep doet op je recht op ontbinding en schadevergoeding. Dus niet alleen het aankoopbedrag, maar ook alle verzendkosten.
Stel ik stuur scherm terug om om te laten ruilen, en leverancier stuurt geen ander en stort geld terug?
Yep!Stel ik stuur scherm terug om om te laten ruilen, en leverancier stuurt geen ander en stort geld terug?
Als de verkopende partij geen goed product kan leveren, is het logisch dat je het geld terugkrijgt.
Ik begrijp werkelijk niet waarom dat je hierbij zo moeilijk doet.
Oke, je wilt een monitor en je hebt bij een webwinkel al drie keer een nieuwe monitor gekregen. Als die winkel je geen goede monitor kan leveren, ga je toch gewoon naar een andere winkel toe?
Waarom perse bij die ene webwinkel?
Dit is een zogenaamde Horrorklant. Die vinden altijd wel wat. Op alles is wel wat aan te merken of aan te vinden. Sterkte winkelier .
Nee, geen Horror klant maar iemand die zonder het merkt te noemen vermoedelijk hetzelfde had als ik.
Dus ging de gehele partij terug en worden deze vermoedelijk niet meer verkocht.
Zonder merk of winkel lastig maar als er meerdere klagen kost het zoveel porto kosten dat geld terug of gelijkwaardige uitzoeken beter is.
Ik vermoed zelf dat het door Turken is gemaakt die ook met LCD TVś meer klachten als gemiddeld hebben.
Dit zijn meestal de diverse huismerken die erg goedkoop zijn.
Soms krijg je een goede, maar meestal is de levensduur....
en moet je dus eigenlijk blij zijn dat hij geen goede monitor wilde leveren.
Koop een beter merk en vooral geen huismerk van onbekende afkomst.
Dus ging de gehele partij terug en worden deze vermoedelijk niet meer verkocht.
Zonder merk of winkel lastig maar als er meerdere klagen kost het zoveel porto kosten dat geld terug of gelijkwaardige uitzoeken beter is.
Ik vermoed zelf dat het door Turken is gemaakt die ook met LCD TVś meer klachten als gemiddeld hebben.
Dit zijn meestal de diverse huismerken die erg goedkoop zijn.
Soms krijg je een goede, maar meestal is de levensduur....
en moet je dus eigenlijk blij zijn dat hij geen goede monitor wilde leveren.
Koop een beter merk en vooral geen huismerk van onbekende afkomst.
Dat klopt. Van het internetwinkel weet je het nooit. Als je zegt dat het turken zijn wil dat niet zeggen dat al hun schermen slecht zijn. Er zijn ook goeie tureken.
Er moet toch een goed scherm in de batch zitten, en het is een hoop gedoe ergens anders weer een scherm bestellen.
Heb niet voor niets er een anti-zeur garantie bijgekocht!
Het gaat trouwens om een samsung 2443BW, snap ook al niet hoe die door de controle zijn gekomen!
Heb niet voor niets er een anti-zeur garantie bijgekocht!
Het gaat trouwens om een samsung 2443BW, snap ook al niet hoe die door de controle zijn gekomen!
@Quixote:
Doe niet moeilijk man!
Neem je geld terug en ga naar een andere winkel die wel een goede scherm kan leveren.
Doe niet moeilijk man!
Neem je geld terug en ga naar een andere winkel die wel een goede scherm kan leveren.
gaat gebeuren!
Je vraagt overal over hetzelfde, ook hier
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1348132
Na meer dan 83 reactie's daar zou je nu zo langerzamerhand wel moeten weten hoe het zit.Trouwens ook op tweakers zeur je erg en wil je de antwoorden alleen horen als ze in je straatje passen. Sukkel!
Quixote.......
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1348132
Na meer dan 83 reactie's daar zou je nu zo langerzamerhand wel moeten weten hoe het zit.Trouwens ook op tweakers zeur je erg en wil je de antwoorden alleen horen als ze in je straatje passen. Sukkel!
Quixote.......
Ach, laten we maar rekening houden met degenen die iets zinnigs te zeggen hebben, de anderen dragen niet bij tot de discussie.
Deze reactie zegt natuurlijk weer alles over jou, niets over mij! Zal me trouwens een zorg zijn wat je denkt, veel kan het niet zijn!
Vragen naar de bekende weg.... Dan kun je naar de kantonrechter gaan met of zonder jurist. In je eis vaag je dan mede een vergoeding voor de proceskosten.Stel ik stuur scherm terug om om te laten ruilen, en leverancier stuurt geen ander en stort geld terug?
Geen rechter die de winkel kan verplichten om toch een scherm te leveren, terwijl diezelfde winkelier dit al drie keer gedaan heeft en zonder goed resultaat, terwijl diezelfde winkelier de klant dan zijn geld teruggeeft.Vragen naar de bekende weg.... Dan kun je naar de kantonrechter gaan met of zonder jurist. In je eis vaag je dan mede een vergoeding voor de proceskosten.
Als dan een rechtzaak zal komen, zal de uitspraak zijn:
- De eis van de koper dat de winkelier alsnog een product levert, terwijl diezelfde winkelier dit al drie keer gedaan heeft en nu de klant zijn geld teruggeeft: afgewezen.
- De eis van de koper om alle verzendkosten te vergoeden: Toegekend.
- De eis van de koper dat de winkelier een vergoeding geeft in de proceskosten: afgewezen.
- De totale proceskosten dienen door ieder voor 50% betaald te worden.
Mijn advies:
Geen rechtzaak beginnen, omdat de totale verzendkosten niet opwegen tegen de proceskosten.
Het geld accepteren en bij een andere winkel een scherm bestellen.
Zover was ik ook al,
wilde even weten wat er zoal gedacht werd.
Hoewel ik niet zo zeker ben dat de rechter de eis om een deugdelijk produkt zou afwijzen. Immers heb ik het produkt gekocht, en bestaan er schermen zonder defecten! Opzich is die eis niet onredelijk, mede gezien het feit van de aangekochtte pixel-garantie.
Ik had dit topic ook onder de rubriek juridisch geplaatst, omdat ik ook gevonden heb dat er maar wat stellingen worden gelanceerd die niet staven op de werkelijkheid, Ik werd direkt afgezeken over dubbel posten, wist ik veel.. en jawel hoor, 1tje ging zelfs zover als een abuse rapportage, vroeg me af waar mensen soms mee bezig zijn.. verwachtte een beetje hulp.. afijn.
Ik wil degenen bedanken voor opbouwende reacties, soms is meedenken al oplossend. Ik heb de kooppovereenkomst ontbonden en geld terug. Ging naar een andere winkel met vraag het scherm aan te mogen zien, en jawel hoor.. 1 hot-pixel en een luie pixel.. Zal je maar gebeuren, kom je thuis en sta je mooi te kijken.. Sorry maat, valt binnen de norm, geen ander scherm.
Wat mij betreft kunnen jullie hier nog even door gaan, ik heb het wel gezien. Respect voor degenen die on-topic blijven.
Groet!
wilde even weten wat er zoal gedacht werd.
Hoewel ik niet zo zeker ben dat de rechter de eis om een deugdelijk produkt zou afwijzen. Immers heb ik het produkt gekocht, en bestaan er schermen zonder defecten! Opzich is die eis niet onredelijk, mede gezien het feit van de aangekochtte pixel-garantie.
Ik had dit topic ook onder de rubriek juridisch geplaatst, omdat ik ook gevonden heb dat er maar wat stellingen worden gelanceerd die niet staven op de werkelijkheid, Ik werd direkt afgezeken over dubbel posten, wist ik veel.. en jawel hoor, 1tje ging zelfs zover als een abuse rapportage, vroeg me af waar mensen soms mee bezig zijn.. verwachtte een beetje hulp.. afijn.
Ik wil degenen bedanken voor opbouwende reacties, soms is meedenken al oplossend. Ik heb de kooppovereenkomst ontbonden en geld terug. Ging naar een andere winkel met vraag het scherm aan te mogen zien, en jawel hoor.. 1 hot-pixel en een luie pixel.. Zal je maar gebeuren, kom je thuis en sta je mooi te kijken.. Sorry maat, valt binnen de norm, geen ander scherm.
Wat mij betreft kunnen jullie hier nog even door gaan, ik heb het wel gezien. Respect voor degenen die on-topic blijven.
Groet!