Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Consumenneke
Berichten: 1654 Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Ongelezen bericht
door Consumenneke » 04 sep 2025 20:31
Moneyman schreef: ↑ 04 sep 2025 19:26
In de praktijk valt dat reuze mee.
In praktijk stappen consumenten als Donna Elton voor zoiets niet naar de rechter.
Dan kom ik dus weer terug bij mijn aanvankelijke suggestie.
Consumenneke schreef: ↑ 02 sep 2025 15:08
Mijn advies aan Donna Elton - als die
ongeveer binnen een jaar was - om te wijzen op de uitzondering die het Belgisch consumentenrecht toestaat en te stellen dat het euvel zich binnen dat jaar heeft voorgedaan, waardoor ze recht heeft op reparatie of vervanging.
Als die
ongeveer nou net een week langer was, kan een beroep gedaan worden op coulantze.
Moneyman
Berichten: 32105 Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Ongelezen bericht
door Moneyman » 04 sep 2025 22:02
Consumenneke schreef: ↑ 04 sep 2025 20:31
Moneyman schreef: ↑ 04 sep 2025 19:26
In de praktijk valt dat reuze mee.
In praktijk stappen consumenten als Donna Elton voor zoiets niet naar de rechter…
Dan heb je dus geen idee wat er in de praktijk gebeurt. Want natuurlijk stappen consumenten in het echte leven wél naar de rechter.
Consumenneke
Berichten: 1654 Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Ongelezen bericht
door Consumenneke » 04 sep 2025 22:17
Moneyman schreef: ↑ 04 sep 2025 22:02
Dan heb je dus geen idee wat er in de praktijk gebeurt. Want natuurlijk stappen consumenten in het echte leven wél naar de rechter.
Grote woorden weer. Maar enig voorbeeld uit de Belgische (of Nederlandse) praktijk ontbreekt. Loze praat dus.
Ik ken niet veel consumenten die voor een kapotte batterij naar de rechter stappen.