LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung koelkast en tv binnen drie jaar kapot?! Garantie?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
MLA2013

Samsung koelkast en tv binnen drie jaar kapot?! Garantie?

Ongelezen bericht door MLA2013 »

Goedendag,

Binnen drie jaar zijn zowel m'n Samsung Amerkaanse koelkast als tv kapot gegaan. De winkels zijn helaas failliet gegaan waar ik dus ook niet meer heen kan. Nu heeft Samsung een coulance regeleing (+/- 20% aankoopsom); voor de tv een max. bedrag van €160,- en voor de koelkast een max. bedrag van €200,-. Nu heb ik de tv laten repareren en de kosten waren €135,-
De koelkast monteur is geweest en constateerde dat de compressor kapot is gegaan door lekkende leidingen in de koelkast, intern waar ik niet bij kan komen en hij ook niet! En dus niet meer te repareren is. Samsung heeft me gebeld met een voorstel: nieuwe koelkast tegen 50% van de aankoopsom (€1200,-) dus of ik even €600,- bij wil betalen voor een nieuwe koelkast...
Niet op ingegaan daar het, in mijn ogen, een belachelijk voorstel is! Twee dure produkten binnen drie jaar kapot mag niet en is zeker niet deugdelijk! Koelkast heeft een economische levenswaarde van 10 jaar, volgens Samsung.

Wat zijn mijn rechten en kansen bij de fabrikant nu beide winkels failliet zijn gegaan?
Hebben jullie hier ervaring mee? En wat zijn de uitkomsten uit eerdere rechtszaken?

Dank!

dhc

Re: Samsung koelkast en tv binnen drie jaar kapot?! Garantie?

Ongelezen bericht door dhc »

Wat zijn mijn rechten en kansen bij de fabrikant nu beide winkels failliet zijn gegaan?
geen....je doet zaken met de leverancier en die is failliet. Samsung als fabrikant is geen partij, ze zijn al coulant geweest. Dat jij daar niet op ingaat is een persoonlijke keuze. Verder houdt het dus gewoon op. Geen Samsung meer voor jou, zelfde geldt overigens ook voor mij....

Gesloten