LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony PSP: Sony vertikt 2 jaar europese wettelijke garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
christi-jan
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2007 01:43

Sony PSP: Sony vertikt 2 jaar europese wettelijke garantie

Ongelezen bericht door christi-jan »

Hallo,

Ik heb sedert 8 december 2005 een sony psp gekocht, hij is me al eens kapot gegaan en heb toen met veel gedram (de sony reperatie service was gewoon niet te berijken voor de normale particulier) een gereviseerde terug gehad, deze bleek ook niet goed te zijn, namelijk de fonts bleken niet in de systeem software te zitten, en kon ik blind gegevens invoeren, een hels karwei dus en na een tijdje starte hij zelfs niet eens meer op althans, ik krijg het sony entertainment intro filmpje te zien en daar houd het mee op. Dus ik wou dus weer gebruik maken van m,n garantie recht, maar nu kan ik ineens 89 euro betalen om hem te laten repareren bij de sony psp service. (https://playstationservice.moduslink.com)

Want zo blijkt de garantie is om, dit geeft de service website ook duidelijk aan nadat je de aankoop datum hebt ingevult en op oke klikt.

Nou ben ik op de hoogte van de 2 jaar wettelijke garantie en heb ik dus nog garantie tot eind dit jaar.

Dus ik ben met de sony psp naar de winkel (intertoys) gegaan en zij hebben gebelt naar de sony service lijn (0495-574817) en we kregen te horen pas nadat we ze ermee confronteerde dat er een europese wettelijke garantie van 2 jaar is, dat die 89 euro gebruikers kosten waren, voor het verzenden en opsturen, toch vreemd dat de de service website voor R.M.A. mij mededeelt dat de garantie om is.

Nou ben ik natuurlijk niet zo achtelijk als dat ze bij sony denken en heb ik op de https://playstationservice.moduslink.com site (waar je je R.M.A. moet aanmaken), een testje gedaan met aankoop datum een maand geleden in gevult, en dan zijn er ineens geen kosten meer, vreemde garantie.

Ook als ik bij aankoop datum 3 jaar geleden invul, krijg ik nog diezelfde 89 euro reperatie kosten.


Oke ik had dit opzich niet nodig want ik ben al jaren op de hoogte van de 2 jaar wettelijke garantie en maak daar ook gebruik van, maar het is wel de bevestiging.

wat moet ik hiermee aan ? ik heb zelf als particulier helaas geen poot om op te staan tegen een groot bedrijf als sony, en de totale onberijkbaarheid laat mij niet toe normaal te communiceren met sony, en word ik helaas afgedaan als de domme consument die niet begrijpt hoe de regeltjes inmekaar zitten.

Ik zat eerst te denken om maar gewoon een valse aankoop datum in te vullen op de bovengenoemde R.M.A. website, maar aangezien ik al een gereviseerde sony psp terug heb gehad, zal dat serie nummer hoogst waarschijnlijk in het bestand staan, plus de aankoop datum van mijn vorige, dus zal ik dan waarschijnlijk de psp pas terug krijgen als ik die 89 euro heb betaalt.

En het wrange is nog, als ik een tweedehandse psp koop voor 100 euro, en mijn kapotte verkoop voor een euro of 40 aan de hobbyman dan ben ik nog goedkoper uit ook.

Graag word ik op weg geholpen door jullie.

Vriendelijk bedankt alvast

groetjes Christi-Jan

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Sony PSP: Sony vertikt 2 jaar europese wettelijke garantie

Ongelezen bericht door VanTels »

Als je een sony produkt in Nederland koopt heb je 1 jaar garantie.

bron: www.staiksterk.nl

Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

Gesloten