LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
noemen ze dit nou klantvriendelijk !!!!
nou om maar met de deur in huis te vallen!!
het volgende doet zich voor, ik kocht in juli 2002 een sony breedbeeld tv te waarde van 1600€.
binnen het jaar kon sony al reeds komen want toen was de beeldbuis stuk..hebben ze ook netjes vervangen.
wat gebeurt me nu ...op 9 sept dit jaar doet me tv het ineens niet meer.
ik terug naar de verkoper van mijn toestel en die zou wel even kijken wat er aan de hand is.
gaan een 4 weken over heen ...geen contact nog dus ik ga maar even persoonlijk langs om te vragen hoe het nu zit.
er was dus een printplaat stuk volgens hun .en dat was best duur, 250€.
na even overleg heb ik besloten me tv voor die prijs te laten maken ...dus zo gezegt zo gedaan.
gaan weer 4 weken over heen nog geen nieuws van me tv, dus ik weer me stoute schoenen aan en hub naar de verkoper toe.
kom daar aan ...en jawel hoor...was weer een probleem...sony nederland had de verkeerde printplaat gestuurt...dus nu hebben ze de mijne eruit gehaald en aangetekent richting sony amsterdam verzonden.de oude en de nieuwe verkeerd geleverde.
dus ik ...oke...hoe lang duurt het nog ongeveer ??? verkoper ...een paar dagen .
zatten onderhand ergens in november.
dus ik weer wachten.....ga een week later weer naar de winkel...hoe het er mee zat..krijg ik het volgende onder me neus..de kosten zijn iets hoger uitgevallen ...375€....voor die nieuwe printplaat...ik nam hier dus geen genoege mee en verwees op onze vorige afspraak...dan ie reparatie me 250€ kosten.
na veel over en weer gepraat zijn we tot een compromie gekomen om de tv te laten maken voor 275€. dus ik en dan word ie perfect gemaakt..de verkoper ja want nu doet sony amsterdam het voor ons.
dus ik he he ..eindelijk na 2 maanden wachte hoopend op een goed eind..loop een week later de winkel weer binnen(denk me tv zal onderhand wel weer nieuw in doos retour gekomen zijn) ...en ja wel hoor..weer problemen....wat blijkt nu...ze waren me spullen zoek geraakt ..me opgestuurde printplaat de nieuwe verkeerd gestuurde en mijn eigen oude die uit de tv kwam...let wel aangetekent en wel..en ook afgetekent door sony amsterdam..maar ze konde me spullen niet meer vinden.
de moed zakte me onderhand in de schoenen..dus weer wachten en de sony contactpersoon(de leverrancier persoonlijk)...kwam wel even de tv ophalen ...nam hem mee naar amsterdam en daar werd de boel wel even snel herstelt en opgelost.
inmiddels weer een paar weken verder...vandaag dus 13 dec..ik weer naar de verkoper van me sony breedbeeld tv....en jawel hoor...toevallig had ie sony amsterdam aan de lijn waar me tv bleef!!! je gelooft het of niet ...nu kwamen ze dus met een heel ander verhaal..nu bleek de beedbuis ook stuk te zijn!!!!!!!!!!!!!!(terwijl er 2 jaar terug ook al een nieuwe ingezet is !!) nou ..je gelooft het of niet maar ik kon me nog net inhouden ... me tv word dus volgens afspraak herstelt voor 275€..en nu komen ze weer met een ander verhaal..en willen me nog meer in rekening gaan brengen...ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van...
hoe kan ik me recht halen want ik vind dit een zeer slechte afhandeling van de afspraken die ik gemaakt heb met verkoper en sony zelf want die zou de tv maken en nu komen ze steeds met andere smoesjes!!!
ben ten einde raad.....
nou om maar met de deur in huis te vallen!!
het volgende doet zich voor, ik kocht in juli 2002 een sony breedbeeld tv te waarde van 1600€.
binnen het jaar kon sony al reeds komen want toen was de beeldbuis stuk..hebben ze ook netjes vervangen.
wat gebeurt me nu ...op 9 sept dit jaar doet me tv het ineens niet meer.
ik terug naar de verkoper van mijn toestel en die zou wel even kijken wat er aan de hand is.
gaan een 4 weken over heen ...geen contact nog dus ik ga maar even persoonlijk langs om te vragen hoe het nu zit.
er was dus een printplaat stuk volgens hun .en dat was best duur, 250€.
na even overleg heb ik besloten me tv voor die prijs te laten maken ...dus zo gezegt zo gedaan.
gaan weer 4 weken over heen nog geen nieuws van me tv, dus ik weer me stoute schoenen aan en hub naar de verkoper toe.
kom daar aan ...en jawel hoor...was weer een probleem...sony nederland had de verkeerde printplaat gestuurt...dus nu hebben ze de mijne eruit gehaald en aangetekent richting sony amsterdam verzonden.de oude en de nieuwe verkeerd geleverde.
dus ik ...oke...hoe lang duurt het nog ongeveer ??? verkoper ...een paar dagen .
zatten onderhand ergens in november.
dus ik weer wachten.....ga een week later weer naar de winkel...hoe het er mee zat..krijg ik het volgende onder me neus..de kosten zijn iets hoger uitgevallen ...375€....voor die nieuwe printplaat...ik nam hier dus geen genoege mee en verwees op onze vorige afspraak...dan ie reparatie me 250€ kosten.
na veel over en weer gepraat zijn we tot een compromie gekomen om de tv te laten maken voor 275€. dus ik en dan word ie perfect gemaakt..de verkoper ja want nu doet sony amsterdam het voor ons.
dus ik he he ..eindelijk na 2 maanden wachte hoopend op een goed eind..loop een week later de winkel weer binnen(denk me tv zal onderhand wel weer nieuw in doos retour gekomen zijn) ...en ja wel hoor..weer problemen....wat blijkt nu...ze waren me spullen zoek geraakt ..me opgestuurde printplaat de nieuwe verkeerd gestuurde en mijn eigen oude die uit de tv kwam...let wel aangetekent en wel..en ook afgetekent door sony amsterdam..maar ze konde me spullen niet meer vinden.
de moed zakte me onderhand in de schoenen..dus weer wachten en de sony contactpersoon(de leverrancier persoonlijk)...kwam wel even de tv ophalen ...nam hem mee naar amsterdam en daar werd de boel wel even snel herstelt en opgelost.
inmiddels weer een paar weken verder...vandaag dus 13 dec..ik weer naar de verkoper van me sony breedbeeld tv....en jawel hoor...toevallig had ie sony amsterdam aan de lijn waar me tv bleef!!! je gelooft het of niet ...nu kwamen ze dus met een heel ander verhaal..nu bleek de beedbuis ook stuk te zijn!!!!!!!!!!!!!!(terwijl er 2 jaar terug ook al een nieuwe ingezet is !!) nou ..je gelooft het of niet maar ik kon me nog net inhouden ... me tv word dus volgens afspraak herstelt voor 275€..en nu komen ze weer met een ander verhaal..en willen me nog meer in rekening gaan brengen...ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van...
hoe kan ik me recht halen want ik vind dit een zeer slechte afhandeling van de afspraken die ik gemaakt heb met verkoper en sony zelf want die zou de tv maken en nu komen ze steeds met andere smoesjes!!!
ben ten einde raad.....
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Typisch geval van mis communicatie.
En de verkopende partij gaat hier niet vrijuit in.
De tv dient binnen redelijke termijn gerepareerd te worden.
Een echte reperateur vervangt niet zomaar een printplaat deze hersteld de defecte.
In uw geval heb ik het vermoeden dat er meer aan de hand is en wordt u aan het lijntje gehouden.
Zelf zou ik voorstellen een nieuw toestel ,wat wel als gevolg heeft dat u waarschijnlijk moet bijbetalen vanwege de gebruikersjaren.
En de verkopende partij gaat hier niet vrijuit in.
De tv dient binnen redelijke termijn gerepareerd te worden.
Een echte reperateur vervangt niet zomaar een printplaat deze hersteld de defecte.
In uw geval heb ik het vermoeden dat er meer aan de hand is en wordt u aan het lijntje gehouden.
Zelf zou ik voorstellen een nieuw toestel ,wat wel als gevolg heeft dat u waarschijnlijk moet bijbetalen vanwege de gebruikersjaren.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
het volgende heb ik vandaag gedaan heb een brief opgestelt en de firma voor een ultimatum gestelt.
een kennis van me heeft dit voor mijn gedaan en ben ik natuulijk zeer dankbaar voor
14 december 2006
Betreft: reparatie sony KV32FX66TN
Mijne heren,
Aangaande bovenstaande TV, bij U aangeboden ter reparatie, en waarover al een mondelinge discussie gaande is, zet ik voor de goede orde e.e.a. onderstaand nog even op een rijtje.
* Op 9 september 2006 is deze breedbeeld tv bij U ter reparatie aangeboden omdat hij niet meer werkte.
* Na 4 weken niets van U gehoord te hebben ben ik bij U langs geweest en volgens Uw zeggen bleek er een printplaat kapot te zijn; die zou gerepareerd kunnen worden voor een bedrag van
€ 250,00.
* Ik stemde toe met deze reparatie, voor alle duidelijkheid: voor het bedrag van € 250,00 zou ik een werkende tv terug krijgen.
* Geruime tijd heb ik niets van U vernomen en na weer contact met U gezocht te hebben, bleek dat het onduidelijk was waar mijn tv op dat moment was. Toen dat wel duidelijk was, bleek dat de kosten toch anders waren dan we afgesproken hadden, nl. € 400,00, duidelijk een héél ander bedrag dan er was afgesproken; ik heb hiertegen geprotesteerd.
* Even later heeft U telefonisch contact met mij opgenomen met de mededeling dat de reparatie nu € 275,00 zou gaan kosten. Na wikken en wegen ben ik met dit bedrag akkoord gegaan, dus ik zou een werkende tv terug ontvangen voor het bedrag van € 275,00.
We zijn nu inmiddels een paar maanden verder en tot op heden heb ik mijn tv nog steeds niet terug mogen ontvangen.
Bij navraag gisteren, 13 december j.l., kreeg ik ineens weer een heel ander verhaal te horen.
Er bleek volgens U meer stuk te zijn, t.w. de beeldbuis; vermeld moet worden dat die reeds 2 jaar geleden ook al vervangen is door Sony zelf. ( in hun eigen reparatie-administratie of boekhouding zullen uiteraard wel bewijzen hiervan terug kunnen vinden zijn; in Uw eigen boekhouding zal ook wel het e.e.a. terug te vinden zijn, want U heeft tenslotte toendertijd die afspraak gemaakt voor de reparatie van een nieuwe beeldbuis).
Mijn standpunt in de huidige situatie is:
1) Het duurt wel erg lang voor ik mijn tv terug heb.
2) Ik houd u aan de afspraak die u met mijn gemaakt hebt, t.w. tegen een reparatiebedrag van totaal € 275,00 krijg ik een werkende tv terug.
3) Ik heb geen boodschap aan hetgeen tussen U en Sony in de tussenliggende periode is besproken c.q. afgesproken.
4) Ik maak met U afspraken en niet met Sony
Tenslotte:
Mijn standpunt is het volgende:
1) U repareert mijn tv tegen de vastgestelde, afgesproken prijs ad. € 275.00.
2: U zorgt dat ik mijn TV binnen 4 weken na ontvangst van deze brief weer terug in mijn bezit heb.
Voldoet U niet aan hetgeen hierboven vermeld is en werd afgesproken, behoud ik mij het recht voor om na de aangegeven periode gerechtelijke stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
ondertekent boefhjuu
heb de naam en plaats nog even voor mezelf gehouden ...om het feit er toch een oplossing komt ..mocht it niet zo zijn ga ik daar later wel op door en maak ook het bedrijf bekend!!...nu ben ik het maar ik heb het gevoel dat er meer mensen daar de dupe zijn geworden van het handelen van deze verkoper.
alleen ik onderneem nu actie omdat ik het gewoon zat ben
een kennis van me heeft dit voor mijn gedaan en ben ik natuulijk zeer dankbaar voor
14 december 2006
Betreft: reparatie sony KV32FX66TN
Mijne heren,
Aangaande bovenstaande TV, bij U aangeboden ter reparatie, en waarover al een mondelinge discussie gaande is, zet ik voor de goede orde e.e.a. onderstaand nog even op een rijtje.
* Op 9 september 2006 is deze breedbeeld tv bij U ter reparatie aangeboden omdat hij niet meer werkte.
* Na 4 weken niets van U gehoord te hebben ben ik bij U langs geweest en volgens Uw zeggen bleek er een printplaat kapot te zijn; die zou gerepareerd kunnen worden voor een bedrag van
€ 250,00.
* Ik stemde toe met deze reparatie, voor alle duidelijkheid: voor het bedrag van € 250,00 zou ik een werkende tv terug krijgen.
* Geruime tijd heb ik niets van U vernomen en na weer contact met U gezocht te hebben, bleek dat het onduidelijk was waar mijn tv op dat moment was. Toen dat wel duidelijk was, bleek dat de kosten toch anders waren dan we afgesproken hadden, nl. € 400,00, duidelijk een héél ander bedrag dan er was afgesproken; ik heb hiertegen geprotesteerd.
* Even later heeft U telefonisch contact met mij opgenomen met de mededeling dat de reparatie nu € 275,00 zou gaan kosten. Na wikken en wegen ben ik met dit bedrag akkoord gegaan, dus ik zou een werkende tv terug ontvangen voor het bedrag van € 275,00.
We zijn nu inmiddels een paar maanden verder en tot op heden heb ik mijn tv nog steeds niet terug mogen ontvangen.
Bij navraag gisteren, 13 december j.l., kreeg ik ineens weer een heel ander verhaal te horen.
Er bleek volgens U meer stuk te zijn, t.w. de beeldbuis; vermeld moet worden dat die reeds 2 jaar geleden ook al vervangen is door Sony zelf. ( in hun eigen reparatie-administratie of boekhouding zullen uiteraard wel bewijzen hiervan terug kunnen vinden zijn; in Uw eigen boekhouding zal ook wel het e.e.a. terug te vinden zijn, want U heeft tenslotte toendertijd die afspraak gemaakt voor de reparatie van een nieuwe beeldbuis).
Mijn standpunt in de huidige situatie is:
1) Het duurt wel erg lang voor ik mijn tv terug heb.
2) Ik houd u aan de afspraak die u met mijn gemaakt hebt, t.w. tegen een reparatiebedrag van totaal € 275,00 krijg ik een werkende tv terug.
3) Ik heb geen boodschap aan hetgeen tussen U en Sony in de tussenliggende periode is besproken c.q. afgesproken.
4) Ik maak met U afspraken en niet met Sony
Tenslotte:
Mijn standpunt is het volgende:
1) U repareert mijn tv tegen de vastgestelde, afgesproken prijs ad. € 275.00.
2: U zorgt dat ik mijn TV binnen 4 weken na ontvangst van deze brief weer terug in mijn bezit heb.
Voldoet U niet aan hetgeen hierboven vermeld is en werd afgesproken, behoud ik mij het recht voor om na de aangegeven periode gerechtelijke stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
ondertekent boefhjuu
heb de naam en plaats nog even voor mezelf gehouden ...om het feit er toch een oplossing komt ..mocht it niet zo zijn ga ik daar later wel op door en maak ook het bedrijf bekend!!...nu ben ik het maar ik heb het gevoel dat er meer mensen daar de dupe zijn geworden van het handelen van deze verkoper.
alleen ik onderneem nu actie omdat ik het gewoon zat ben
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
De goedkoopste methode is om naar een geschillencommissie te stappen. De winkel dan wel aangesloten zijn bij een geschillencommissie.hoe kan ik me recht halen want ik vind dit een zeer slechte afhandeling van de afspraken die ik gemaakt heb met verkoper en sony zelf want die zou de tv maken en nu komen ze steeds met andere smoesjes!!!
U kunt ook naar de rechter stappen dan heeft u een advokaat nodig. Uw recht halen is duur dus reken dan wel op een kosten van 500 tot 1000 euro. Voor u naar de rechter gaat kunt u ook een incasso bureau inschakelen. Dit kan op no cure no pay basis bij Nedincasso. Komt het tot een rechtzaak dan kunt u de kosten van incasso verhalen op de verkoper.
Het is wel verstandig om de levensverwachting te onderzoeken van het type TV dat u heeft. Waar u recht op heeft hangt daar van af.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
volgens de verkoper zelf ...had ik hem gewezen toendertijd op de economishe levensduur van me tv en zelf bevestigde hij het op 7tot 8 jaar!!!!
heb zelf ook even sony gebeld en die durven daar geen antwoord op te geven ....in iedergeval niet door de telefoon..want hij vroeg me nog of ik paticulier of als bedrijf belde...dus ik als smoes bedrijf maar hij bevestigde niks!! moest me reg nr geven en stja die had ik niet van dat bedrijf.
heb zelf ook even sony gebeld en die durven daar geen antwoord op te geven ....in iedergeval niet door de telefoon..want hij vroeg me nog of ik paticulier of als bedrijf belde...dus ik als smoes bedrijf maar hij bevestigde niks!! moest me reg nr geven en stja die had ik niet van dat bedrijf.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Bij een geschillencommissie kunt u in eerste plaats eisen dat et product voor het afgesproken bedrag wordt gerepareerd. Daarbij wijst u dan op het feit dat u al een keer van de toenmalige afgesproken prijs bent afgeweken. Is dat niet mogelijk dan geeft u aan zoveel procent op de aankoop som terug te willen. Of u geeft aan de TV terug te willen en niet bereid te zijn om onderzoekskosten te betalen nu de winkelier zich niet aan zijn verplichting houden.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
zijn inmiddels weer een paar weken verder en heb inmiddels een brief mogen ontvangen van het bedrijf waar ik die tv gekocht heb.. dat ie nu sony aansprakkelijk stelt voor het slechte handelen ...tussen hem en sony zelf..ik maak er wel even een copie van en plaats hem hier op het forum..
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
de bewuste brief!!
pagina 1 ..typ ik wel even.
middels deze brief willen we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen betreffende u tv en u deel genood maken van de lange geschiedenis die ik inmiddels heb met sony nederland.
dan ter afsluiting dit gedeelte.
ik verzoek u dringend doch ook vriendelijk het toestel te repareren volgens mondelinge afspraak die u met mijn gemaakt heeft op en overeengekomen na schriftelijke prijsopgave van 27-10-2006 .
ondertekent de frima waar ik het toestel gekocht heb en die nu zijn verhaal bij sony gaat haeln ...
waarom moet ik daar de dupe van zijn ..!!!
pagina 1 ..typ ik wel even.
middels deze brief willen we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen betreffende u tv en u deel genood maken van de lange geschiedenis die ik inmiddels heb met sony nederland.
dan ter afsluiting dit gedeelte.
ik verzoek u dringend doch ook vriendelijk het toestel te repareren volgens mondelinge afspraak die u met mijn gemaakt heeft op en overeengekomen na schriftelijke prijsopgave van 27-10-2006 .
ondertekent de frima waar ik het toestel gekocht heb en die nu zijn verhaal bij sony gaat haeln ...
waarom moet ik daar de dupe van zijn ..!!!
Laatst gewijzigd door boefhjuu op 19 sep 2007 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Ik vat de brief van de winkelier op als een noodkreet aan de fabrikant. Aan de brief valt mij vooral op dat de winkelier twee maanden lang niets heeft ondernomen. Pas nadat u driegt hem voor de rechter te slepen maant hij de fabrikant nog maar een keer aan.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
het is nu 9 jan...en heb tot op heden niks mogen vernemen over mijn tv..ik ga vandaag naar de rechtswinkel..om te kijken wat ik tot die tijd kan doen ...en wat ik voor stappen moet onder nemen als ik voor mijn ultimatum van 14 jan ...nog niks heb gehoord van me tv.
ik vind dit een kwalijke zaak hoor...heb al 4 maanden geen gebruik kunnen maken van me tv.
ik vind dit een kwalijke zaak hoor...heb al 4 maanden geen gebruik kunnen maken van me tv.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Als ik zo het e.e.a lees dan heb ik het vermoeden dat de firma die de reparatie heeft aangenomen een verkeerde diagnose gesteld heeft.
Waarschijnlijk BB voetprint als defect aangenomen.
Heeft waarschijnlijk niet het juiste gereedschap in huis gehad om diagnose BB defect te kunnen stellen.
Ja dan bestel je op de gok een print die waarschijnlijk helemaal niet defect is en zit je met deze trouble.
Bij mij kreeg de klant pas een prijsopgaaf als het toestel goed op de reparatietafel stond te spelen.
Dat vergt investering en het risico dat de klant zegt bij de prijsopgave, hoeft niet gemaakt te worden, maar voorkomt dit soort problemen.
Just my 2 cents.
Waarschijnlijk BB voetprint als defect aangenomen.
Heeft waarschijnlijk niet het juiste gereedschap in huis gehad om diagnose BB defect te kunnen stellen.
Ja dan bestel je op de gok een print die waarschijnlijk helemaal niet defect is en zit je met deze trouble.
Bij mij kreeg de klant pas een prijsopgaaf als het toestel goed op de reparatietafel stond te spelen.
Dat vergt investering en het risico dat de klant zegt bij de prijsopgave, hoeft niet gemaakt te worden, maar voorkomt dit soort problemen.
Just my 2 cents.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Bij mij kreeg de klant pas een prijsopgaaf als het toestel goed op de reparatietafel stond te spelen.
Dat vergt investering en het risico dat de klant zegt bij de prijsopgave, hoeft niet gemaakt te worden, maar voorkomt dit soort problemen.
Dit is heel normaal en de gebruikelijke manier van repareren.
Bij mij in de sector is dit niet altijd mogelijk.
Bij reparatie van software is dit niet mogelijk, omdat je niet altijd alles terug kunt draaien.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Verbintenissenrecht/consumentenrecht
Dit recht regelt de schuldverhoudingen tussen civiele partijen (verkoper-koper bijv.). Het kan gaan om verbintenissen uit overeenkomst (bijv. koop) maar ook om verbintenissen uit het aansprakelijkheidsrecht (onrechtmatige daad). Het consumentenrecht betreft de regels tussen de professionele verkoper en de particuliere consument. De consument heeft een vergaande rechtsbescherming.
De consument heeft een vergaande rechtsbescherming.
!!!!!!!
onrechtmatige daad
en dat is die verkoper van de firma te verwijten
door niet te handelen
Dit recht regelt de schuldverhoudingen tussen civiele partijen (verkoper-koper bijv.). Het kan gaan om verbintenissen uit overeenkomst (bijv. koop) maar ook om verbintenissen uit het aansprakelijkheidsrecht (onrechtmatige daad). Het consumentenrecht betreft de regels tussen de professionele verkoper en de particuliere consument. De consument heeft een vergaande rechtsbescherming.
De consument heeft een vergaande rechtsbescherming.
!!!!!!!
onrechtmatige daad
en dat is die verkoper van de firma te verwijten
door niet te handelen
Laatst gewijzigd door boefhjuu op 10 jan 2007 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Onrechtmatige daad is meer iets voor als er geen overeenkomst is. In dit geval zal het neer komen op een wanprestatie, mits u de verkoper in gebreken heeft gesteld en een uiterste termijn heeft geven die deze niet is na gekomen. In dit geval kunt de gevolgschade (o.a. incassoburea, telefoontjes, reiskosten) verhalen op de verkoper.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Quote ikbenik
==========
Dit is heel normaal en de gebruikelijke manier van repareren.
============================================
Inderdaad, maar is steeds moeilijker geworden door de grote hoeveelheid merken en types apparaten.
Je kunt niet gespecialiseerd zijn in alle merken.
Tegenwoordig moet je steeds meer terug naar 1e lijnservice.
Als je maar ergens het vermoeden hebt dat de reparatie van een apparaat deze kant op gaat moet je het uitbesteden aan de importeur.
Daar bedoel ik niet computers mee, want die hebben een vrij algemene benadering wat betreft reparaties op hardwareniveau.
Software is een heel ander verhaal, maar format C:\, lost veel op in geval van nood.
Just my 2 cents
==========
Dit is heel normaal en de gebruikelijke manier van repareren.
============================================
Inderdaad, maar is steeds moeilijker geworden door de grote hoeveelheid merken en types apparaten.
Je kunt niet gespecialiseerd zijn in alle merken.
Tegenwoordig moet je steeds meer terug naar 1e lijnservice.
Als je maar ergens het vermoeden hebt dat de reparatie van een apparaat deze kant op gaat moet je het uitbesteden aan de importeur.
Daar bedoel ik niet computers mee, want die hebben een vrij algemene benadering wat betreft reparaties op hardwareniveau.
Software is een heel ander verhaal, maar format C:\, lost veel op in geval van nood.
Just my 2 cents
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
inmiddels 14 jan...en ik heb nog niks mogen ontvangen ....geen tv ....geen brief nada....het is toch van de zotte hoe je hier behandelt word en dat je achter je eigen ..spullen(eigendom ) moet aan hobbelen.
ik laat het hier echt niet bij zitten .......dit heeft vanaf nu dus een staartje ...
we hebben het hier wel over een tv van 1600€ en niet over computers of software...
ik heb woensdag een afspraak met de rechtswinkel hier en we gaan kijken wat we nu voor stappen gaan ondernemen!!!
ik moest w8te t/m vandag de 14 de ....omdat ik die verkoper 4 weken vanaf 14 dec de tijd heb gegeven mijn eigendom terug te bezorgen .
tot nu toe heb ik dus niks mogen ontvangen.....lijkt wel diefstal dit...
ik laat het hier echt niet bij zitten .......dit heeft vanaf nu dus een staartje ...
we hebben het hier wel over een tv van 1600€ en niet over computers of software...
ik heb woensdag een afspraak met de rechtswinkel hier en we gaan kijken wat we nu voor stappen gaan ondernemen!!!
ik moest w8te t/m vandag de 14 de ....omdat ik die verkoper 4 weken vanaf 14 dec de tijd heb gegeven mijn eigendom terug te bezorgen .
tot nu toe heb ik dus niks mogen ontvangen.....lijkt wel diefstal dit...
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
Ik schat uw kansen heel hoog in en wens u veel succes.
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
zal even een update doen...tot op heden niks vernomen nog van die firma.
bij de rechtswinkel geweest ondertussen en die gaan het een en ander op papier zetten en binnen een week of 2 word die firma gedaagt voor het kantongerecht.
voer zelf het woord in deze zaak.
in afwachtend op een goed eind...zal ik jullie hier op de hoogte houden in deze zaak.
ook nog advies gevraagt via de concumenten wijzer en heb ook hier een reactie op gehad.
Geachte heer Boefhjuu,
Dank u voor uw e-mail van 9 januari, waarin u aangeeft dat uw televisie al
geruime tijd in reparatie is bij de firma XXXXXX. De verkoper geeft aan dat de
lange duur van de reparatie te wijten is aan fouten van de fabrikant Sony.
Als een product (voortijdig) kapot gaat, heeft u bepaalde rechten. Bij het
uitoefenen van uw rechten is de verkoper uw aanspreekpunt. U heeft immers met
hem een koopovereenkomst gesloten. Hierdoor is hij wettelijk verplicht u een
deugdelijk product te leveren. De verkoper mag u dan ook niet zomaar
doorverwijzen naar de fabrikant.
Als de televisie ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel
of vervanging. U hoeft hier echter alleen genoegen te nemen wanneer dit mogelijk
is binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Wanneer de
televisie niet binnen de door u gestelde termijn deugdelijk wordt gerepareerd,
bent u gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust
weer contact op met ConsuWijzer. Vermeld daarbij uw contactnummer XXXXXXXX. Op
www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook
handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
Praktisch advies over uw rechten als consument
(T) 088 - 070 70 70
www.consuwijzer.nl
bij de rechtswinkel geweest ondertussen en die gaan het een en ander op papier zetten en binnen een week of 2 word die firma gedaagt voor het kantongerecht.
voer zelf het woord in deze zaak.
in afwachtend op een goed eind...zal ik jullie hier op de hoogte houden in deze zaak.
ook nog advies gevraagt via de concumenten wijzer en heb ook hier een reactie op gehad.
Geachte heer Boefhjuu,
Dank u voor uw e-mail van 9 januari, waarin u aangeeft dat uw televisie al
geruime tijd in reparatie is bij de firma XXXXXX. De verkoper geeft aan dat de
lange duur van de reparatie te wijten is aan fouten van de fabrikant Sony.
Als een product (voortijdig) kapot gaat, heeft u bepaalde rechten. Bij het
uitoefenen van uw rechten is de verkoper uw aanspreekpunt. U heeft immers met
hem een koopovereenkomst gesloten. Hierdoor is hij wettelijk verplicht u een
deugdelijk product te leveren. De verkoper mag u dan ook niet zomaar
doorverwijzen naar de fabrikant.
Als de televisie ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel
of vervanging. U hoeft hier echter alleen genoegen te nemen wanneer dit mogelijk
is binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. Wanneer de
televisie niet binnen de door u gestelde termijn deugdelijk wordt gerepareerd,
bent u gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust
weer contact op met ConsuWijzer. Vermeld daarbij uw contactnummer XXXXXXXX. Op
www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook
handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
Praktisch advies over uw rechten als consument
(T) 088 - 070 70 70
www.consuwijzer.nl
Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)
M.a.w. u voert een kort geding zonder advokaat. U doet er goed aan om een beetje uit te zoeken hoe u dit moet doen. U moet misschien de andere partij zelf dagvaardigen of andere vorm eisen. Daarnaast doet u er verstandig aan om de wetten een beetje door te lezen. Voor u is met name burgelijk wetboek 6 en 7 van belang. En dan artikel 6, 17, 18, 21 - 24 van BW 7. www.burgerlijk-wetboek.nlvoer zelf het woord in deze zaak.
Dit is misschien niet dekken, maar geeft wel een overzicht.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=40660#p2
P.S. Waar vind dit plaats?