LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2021 16:56
TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
30 maart hebben wij bij Mediamarkt (MM) een Tav gekocht.
2 April hebben wij deze uitgepakt en geïnstalleerd om erachter te komen dat er een barst in het scherm zat.
Wij hebben de TV dezelfde dag nog ingeleverd op hoop van ruilen maar deze werd opgestuurd naar de leverancier ter reparatie.
Het is nu vijf Mei en het enige contact dat wij met MM hebben gehad is contact dat wij zelf op hebben gezocht want het desbetreffende filiaal is muisstil.
Wij hebben tien keer contact gehad met de algemene klantenservice, een enkele keer via Facebook en ook een keer met de winkel (dat nummer is nu niet meer in gebruik).
Wij worden steeds wijs gemaakt dat zij wachten op terugkoppeling van de leverancier wat betreft verdere informatie/en of mogelijke handelen. Dit is al drie weken zo. In een topic uit 2020 las ik dat mediamarkt zo'n 15 werkdagen acht om haar reparatie rond te krijgen anders ontbint ze de overeenkomst. (is dat juist?).
Ik heb laatst in het hiervoorgenoemde gesprek op FB gevraagd wat ik kan doen om mijn geld terug te vragen en zij zeiden dat ze die wens in een bericht naar de desbetreffende afdeling zouden sturen.
Nu is mijn vraag wat hierin mijn recht is, wat ik hier kan doen als klant zijnde, en wellicht om wat kennis te vergaren door de meer ervaren mensen op dit forum.
Alvast bedankt!
2 April hebben wij deze uitgepakt en geïnstalleerd om erachter te komen dat er een barst in het scherm zat.
Wij hebben de TV dezelfde dag nog ingeleverd op hoop van ruilen maar deze werd opgestuurd naar de leverancier ter reparatie.
Het is nu vijf Mei en het enige contact dat wij met MM hebben gehad is contact dat wij zelf op hebben gezocht want het desbetreffende filiaal is muisstil.
Wij hebben tien keer contact gehad met de algemene klantenservice, een enkele keer via Facebook en ook een keer met de winkel (dat nummer is nu niet meer in gebruik).
Wij worden steeds wijs gemaakt dat zij wachten op terugkoppeling van de leverancier wat betreft verdere informatie/en of mogelijke handelen. Dit is al drie weken zo. In een topic uit 2020 las ik dat mediamarkt zo'n 15 werkdagen acht om haar reparatie rond te krijgen anders ontbint ze de overeenkomst. (is dat juist?).
Ik heb laatst in het hiervoorgenoemde gesprek op FB gevraagd wat ik kan doen om mijn geld terug te vragen en zij zeiden dat ze die wens in een bericht naar de desbetreffende afdeling zouden sturen.
Nu is mijn vraag wat hierin mijn recht is, wat ik hier kan doen als klant zijnde, en wellicht om wat kennis te vergaren door de meer ervaren mensen op dit forum.
Alvast bedankt!
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Natuurlijk hoef je geen genoegen te nemen met een barst in je TV. Je hebt recht op een nieuwe TV. Je hoeft niet genoege te nemen met reparatie, je garantie geld als iets stuk gaat. Echter is er niks stuk gegaan maar het is kapot geleverd.
Je hebt media markt al de gelegenheid gegeven voor een oplossing
Dit is je niet aangeboden. Je kunt de koop ontbinden. Doe dit schriftelijk (per mail, Facebook en/of aangetekende brief) en bewaar het bewijs. Zie https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... lde%20tijd. hoe je dat moet doen.
Als je je geld niet terug krijgt, dan kan je een klacht indienen bij thuiswinkel, en/of naar hun geschillencommissie gaan voor een bindend uitspraak. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan met hun contact op voor de aflevering garantie. Of neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp.
Echter, MediaMarkt mag zich verdedigen. Als MediaMarkt zegt, u heeft (vermoedelijk) de TV thuis of tijdens transport beschadigd, dan is het de vraag wie gaat de rechter (eventueel aan de hand van een deskundige) gaat geloven.
Je hebt media markt al de gelegenheid gegeven voor een oplossing
Dit is je niet aangeboden. Je kunt de koop ontbinden. Doe dit schriftelijk (per mail, Facebook en/of aangetekende brief) en bewaar het bewijs. Zie https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... lde%20tijd. hoe je dat moet doen.
Als je je geld niet terug krijgt, dan kan je een klacht indienen bij thuiswinkel, en/of naar hun geschillencommissie gaan voor een bindend uitspraak. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Als je betaald hebt met je creditcard, neem dan met hun contact op voor de aflevering garantie. Of neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp.
Echter, MediaMarkt mag zich verdedigen. Als MediaMarkt zegt, u heeft (vermoedelijk) de TV thuis of tijdens transport beschadigd, dan is het de vraag wie gaat de rechter (eventueel aan de hand van een deskundige) gaat geloven.
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Er is een non-conform product geleverd. U heeft dan recht op herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. U mag hieruit kiezen, tenzij dat onredelijk is. Voor zover mij bekent, is er geen jurisprudentie over wat een redelijke termijn is. Meer dan acht weken is waarschijnlijk wel een onredelijke termijn. De beste actie lijkt mij daarom om schriftelijk aan te geven dat u vervanging verlangt. Als u naar de rechter gaat dan heeft u daarmee de beste kans op succes.
Non-conform is non-conform.
Dat vind ik een risicovol advies. Na acht weken zou ik dat rustig als optie durven aan te geven.
Aangetekende brief levert amper extra bewijskracht op terwijl het wel de kosten fors verhoogt. Ik zou gewoon een brief sturen en aangegeven dat je binnen twee weken graag een reactie wilt.
Dan mogen ze dat bewijzen vanwege twee redenen. Ten eerste, MediaMarkt brengt die stelling is. Ten tweede, het gebrek is binnen zes maanden na de aflevering ontdekt.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Heb tweemaal iets gekocht bij de Mediamarkt waarbij ik heb laten weten dat het absoluut nieuw in de doos moet zijn en geen retourzending die weer opnieuw verkocht word. Misschien heb je ook zo'n geval gehad dat een keer flink gebutst is.
Ik koop tegenwoordig alles bij Coolblue, die zetten een retourzending die uit de verpakking is geweest als TWEEDE KANS op hun website, dit heb ik zelf gecontroleerd.
Zo weet je zeker dat je een nieuw exemplaar krijgt.
Ik koop tegenwoordig alles bij Coolblue, die zetten een retourzending die uit de verpakking is geweest als TWEEDE KANS op hun website, dit heb ik zelf gecontroleerd.
Zo weet je zeker dat je een nieuw exemplaar krijgt.
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Nou ben ik ineens heel benieuwd hòe je dat gecontroleerd en geconstateerd hebt.bennietgek schreef: Ik koop tegenwoordig alles bij Coolblue, die zetten een retourzending die uit de verpakking is geweest als TWEEDE KANS op hun website, dit heb ik zelf gecontroleerd...
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Iets kopen, uit de verpakking halen en dan retour sturen.
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Kijken of het product wordt aangeboden als een tweede kansje.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 mei 2021 22:55
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Als klant heb je recht op een deugdelijk product. En als het binnen 6 maanden stuk gaat dan moet de verkopende partij bewijzen dat de kopende partij onzorgvuldig is geweest.
In het geval van TS is het product niet goed bij aflevering, echter krom als het klinkt mag Mediamarkt het product opsturen voor reparatie of vervanging. Althans als ik Consuwijzer mag geloven.
In het geval van TS is het product niet goed bij aflevering, echter krom als het klinkt mag Mediamarkt het product opsturen voor reparatie of vervanging. Althans als ik Consuwijzer mag geloven.
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Keuze tussen herstel en vervanging ligt in beginsel bij de koper. Vervanging kan snel geregeld zijn.
Re: TV gekocht met barst; reparatie en communicatie blijven uit
Let wel; er is niet online gekocht. Tv is bij een filiaal gekocht.