LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beloning
beloning
Heb net de uitzending gezien en ik vind het jammer dat jullie geen chauffeur aan het woord laten, die weet wat werkelijk speelt. Voor dit werk is nauwelijks personeel te vinden, omdat het zwaar is en zeer slecht wordt betaald. Chaufeurs worden betaald volgens de taxi-cao en is nauwelijks hoger dan het minimumloon. Dit komt omdat er vanuit wordt gegaan dat een chauffeur veel fooi krijgt. Een chauffeur van een rolstoeltaxi krijgt nauwelijks fooi. Het gevolg hiervan is dat het verloop zeer hoog is.
Re: beloning
Ben het helemaal eens met hem.
Maar waarom een cursus? Om het extra duur te maken?
Het gaat er om dat de chauffeurs goede instructies krijgen!!!
En die vervolgens dan ook uitvoeren, natuurlijk!!!
"Normale" passagiers hebben een gordel aan hun stoel.
Maar er zijn nog steeds bedrijven die wel de klemmen voor het vastzetten van de rolstoel laten gebruiken, maar vervolgens de mensen los in hun stoel laten zitten! Is het te veel moeite ook een gordel aan die klemmen te monteren, zodat de mensen vast in hun stoel zitten?
Bij plotseling remmen schiet die persoon voorover uit de stoel.
Te duur? Verkeerde zuinigheid!!!
Maar waarom een cursus? Om het extra duur te maken?
Het gaat er om dat de chauffeurs goede instructies krijgen!!!
En die vervolgens dan ook uitvoeren, natuurlijk!!!
"Normale" passagiers hebben een gordel aan hun stoel.
Maar er zijn nog steeds bedrijven die wel de klemmen voor het vastzetten van de rolstoel laten gebruiken, maar vervolgens de mensen los in hun stoel laten zitten! Is het te veel moeite ook een gordel aan die klemmen te monteren, zodat de mensen vast in hun stoel zitten?
Bij plotseling remmen schiet die persoon voorover uit de stoel.
Te duur? Verkeerde zuinigheid!!!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 okt 2003 21:04
Re: beloning
Ik ben zelf ook iemand die in het gehandicapten vervoer werkzaam is en ik ben héél erg geschrokken van de aflevering van radar.
Ik ben van mening dat je TEN ALLEN TIJDE de rolstoel én de persoon in de rolstoel GOED ZEKERT voordat je uberhaupt gaat rijden.
Ikzelf verzeker mezelf altijd dubbel om alles GOED na te lopen voordat ik vertrek en desnoods haal ik alles los en doe ik het opnieuw.
Ik merk namenlijk wanneer ik dit doe dat de klant ook heel erg blij is en dat de klant zich veilig voelt en dan heb je eerder misscien eerder kans op een eventuele fooi.
DUS...... zorg ervoor dat de klant zich veilig voelt en dat werpt altijd vruchten af.
Ik ben van mening dat je TEN ALLEN TIJDE de rolstoel én de persoon in de rolstoel GOED ZEKERT voordat je uberhaupt gaat rijden.
Ikzelf verzeker mezelf altijd dubbel om alles GOED na te lopen voordat ik vertrek en desnoods haal ik alles los en doe ik het opnieuw.
Ik merk namenlijk wanneer ik dit doe dat de klant ook heel erg blij is en dat de klant zich veilig voelt en dan heb je eerder misscien eerder kans op een eventuele fooi.
DUS...... zorg ervoor dat de klant zich veilig voelt en dat werpt altijd vruchten af.
Re: beloning
Allereerst mijn compliment aan Edwin de Lang en alle andere verantwoordelijke chauffeurs binnen het rolstoelvervoer!
Als woonbegeleider van mensen met lichamelijke beperkingen ervaar ik dagelijks welke gevolgen negatieve ervaringen tijdens het vervoer in een rolstoeltaxi hebben.
Mensen worden angstig, raken zelfs in paniek tijdens het vervoer, mijden uitstapjes waarbij ze gebruik moeten maken van een rolstoeltaxi en hebben lange tijd nodig over een vervelende ervaring heen te komen. Het confronteert ze met hun afhankelijkheid van aanpassingen en benadrukt dat ze niet te allen tijde kunnen vertrouwen op de verantwoordelijkheid en inzet van de ander, dat verstrekkende gevolgen heeft binnen hun hele leven!
Schandalig dat bedrijven die zich richten op rolstoelvervoer zich onvoldoende verantwoordelijk voelen goede voorwaarden te scheppen om vervoer op zijn minst VEILIG te maken. Complimenten voor chauffeurs die zich, ondanks tijddruk en laag salaris, inzetten om deze voorwaarden zèlf te scheppen!
Minte
Als woonbegeleider van mensen met lichamelijke beperkingen ervaar ik dagelijks welke gevolgen negatieve ervaringen tijdens het vervoer in een rolstoeltaxi hebben.
Mensen worden angstig, raken zelfs in paniek tijdens het vervoer, mijden uitstapjes waarbij ze gebruik moeten maken van een rolstoeltaxi en hebben lange tijd nodig over een vervelende ervaring heen te komen. Het confronteert ze met hun afhankelijkheid van aanpassingen en benadrukt dat ze niet te allen tijde kunnen vertrouwen op de verantwoordelijkheid en inzet van de ander, dat verstrekkende gevolgen heeft binnen hun hele leven!
Schandalig dat bedrijven die zich richten op rolstoelvervoer zich onvoldoende verantwoordelijk voelen goede voorwaarden te scheppen om vervoer op zijn minst VEILIG te maken. Complimenten voor chauffeurs die zich, ondanks tijddruk en laag salaris, inzetten om deze voorwaarden zèlf te scheppen!
Minte
Re: beloning
Ik denk dat we hier een misverstand hebben. Terwijl in alle andere branches de tarieven jaarlijks stijgen, dalen de tarieven die de taxibedrijven uitgekeerd krijgen. Het is niet alleen de particuliere sector die minder betaalt, nee, de gemeente en de ziekenfondsen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Wvg-vervoer bijvoorbeeld is eigenlijk niet meer winstgevend tenzij je andere vervoerssoorten hebt waarmee je kunt combineren. De brandstofprijzen, loonkosten en premies stijgen elk jaar, de inkomsten uit het wvg-vervoer en ziekenfondsvervoer dalen elk jaar en niet zo'n beetje ook.Schandalig dat bedrijven die zich richten op rolstoelvervoer zich onvoldoende verantwoordelijk voelen goede voorwaarden te scheppen om vervoer op zijn minst VEILIG te maken.
Nieuwe klemmensets, (€ 475,- ex/stuk) gordelsets, spanbanden (€ 350,- ex/stuk) zijn behoorlijke investeringen voor een taxibedrijf, waar maar net ruimte voor moet zijn. Zoals het nu gaat zullen er veel bedrijven zijn die deze investering niet meer kunnen maken.
Ik wil hiermee niet de inzet van een chauffeur teniet doen, zeker niet, alleen maar aangeven dat er ook andere factoren meespelen.
Re: beloning
nee het is geen misverstand, het is een branche waarin een aantal rotte appels over de rug van gehandicapten veel geld proberen te verdienen.
Daarnaast is er de aanbesteding waar ieder bedrijf zo laag mogelijk probeert in te schrijven om, als ze vervolgens het contract hebben, de doelgroep laat stikken (er zijn uiteraard ook goede bedrijven) als vee behandeld en vervoert.
Heb je klachten kun je een grote mond krijgen en een echte klachten danwel geschillencommissie is er niet. De meeste invalchauffeurs zijn niet geschoold en rommelen maar wat aan. Maar de rekening blijft wel even hoog terwijl de kwaliteit slecht is.
Dus niet zeuren maar steek eerst de hand maar in eigen(bedrijfs)boezem.
Daarnaast is er de aanbesteding waar ieder bedrijf zo laag mogelijk probeert in te schrijven om, als ze vervolgens het contract hebben, de doelgroep laat stikken (er zijn uiteraard ook goede bedrijven) als vee behandeld en vervoert.
Heb je klachten kun je een grote mond krijgen en een echte klachten danwel geschillencommissie is er niet. De meeste invalchauffeurs zijn niet geschoold en rommelen maar wat aan. Maar de rekening blijft wel even hoog terwijl de kwaliteit slecht is.
Dus niet zeuren maar steek eerst de hand maar in eigen(bedrijfs)boezem.
Re: beloning
het blijft wel erg stil na de laatste reactie hier. Toch een schot in de roos?
Natuurlijk, het is de keiharde waarheid dat sommige bedrijven hun klanten onbeschoft behandelen.
Feit: firma Seubers klant wil naar huis, beenamputatie rolstoel inklapbaar, gewone taxi chauffeur kan of wil de rolsstoel niet inklappen, persoon kan vanuit de rolstoel naar de taxi ovewrstappen.
Nee, dit kan niet hoor, u moet met en rolstoelbus vervoerd worden.
resultaat, betrokkene heeft 5 uur zitten wachten om naar huis te kunnen.
Hoezo kosten, gewoon zoveel mogelijk geld verdienen over de rug van diegene die het toch al zo moeilijk hebben.
Dit zijn de feiten en niet een of ander **l verhaal over kosten
Natuurlijk, het is de keiharde waarheid dat sommige bedrijven hun klanten onbeschoft behandelen.
Feit: firma Seubers klant wil naar huis, beenamputatie rolstoel inklapbaar, gewone taxi chauffeur kan of wil de rolsstoel niet inklappen, persoon kan vanuit de rolstoel naar de taxi ovewrstappen.
Nee, dit kan niet hoor, u moet met en rolstoelbus vervoerd worden.
resultaat, betrokkene heeft 5 uur zitten wachten om naar huis te kunnen.
Hoezo kosten, gewoon zoveel mogelijk geld verdienen over de rug van diegene die het toch al zo moeilijk hebben.
Dit zijn de feiten en niet een of ander **l verhaal over kosten
Laatst gewijzigd door puma73 op 29 dec 2003 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: beloning
Geplaatst op 10 Jun 2002 19:20 door m. santegoets
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Kees.....en al die domoren die jou achterna lopen
Wou jij nou echt dir soort van finaciele kontrakten
waar zoveel addertjes onder het gras zitten, dat zelfs
deskundigen zo snel niet kunnen zeggen hoe het precies in
elkaar zit vergelijken met het kopen van een tv toestel?
kom nou kerel....of...misschien heb je toch gelijk, en
is het kopen van een tv toestel voor jou waarlijk een
hele opgave.
groetjes
Revo
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Kees.....en al die domoren die jou achterna lopen
Wou jij nou echt dir soort van finaciele kontrakten
waar zoveel addertjes onder het gras zitten, dat zelfs
deskundigen zo snel niet kunnen zeggen hoe het precies in
elkaar zit vergelijken met het kopen van een tv toestel?
kom nou kerel....of...misschien heb je toch gelijk, en
is het kopen van een tv toestel voor jou waarlijk een
hele opgave.
groetjes
Revo
Re: beloning
Kun je deze reactie nader verklaren gast
Ik kan nu niet echt de logica volgen
Ik kan nu niet echt de logica volgen
Re: beloning
Gehandicapten zijn niet monddood al lijkt dat er vaak wel op. Ik heb vele jaren (meer dan 10) gehandicapten vervoerd als vrijwillig chauffeuse in een zorgcentrum voor ouderen. Bij ons geen enkel persoon vervoerd zonder gordels te gebruiken. Wij eisen van de cliénten dat zij de chauffeurs hierop aanspreken en eventueel weigeren om mee te gaan als de betrokken chauffeur dit zou weigeren.. Ik weet zeker dat onze chauffuers (7 ) allen zich houden aan de regels en dit geheel belangeloos doen. Hiermede is de kwaliteit van het vervoer bij ons werk van hoge kwaliteit. Onze bus rijdt 7 dagen in de week van 's morgens 10.oo uur tot 's avonds 20.00 uur. geheel vrijwillig en er worden geen fooien gaccepteerd. Een blij gezicht is belangrijker.
Re: beloning
Ik zal ook echt niet zeggen dat alle bedrijven en chauffeurs slecht zijn, maar, als ik vervoert moet worden en er is een chauffeur een kwartier aan het klungelen om een biermanbeugel vast te zetten en dat niet voor elkaar krijgt, terwijl mijn 13 jarige zoon het in 2 tellen voor elkaar krijgt dan zet ik mijn vraagtekens bij de deskundigheid van het personeel.
Re: beloning
Chauffeurs die een taxi diploma hebben worden NIET naar hun verantwoordlijkheid betaald.
De druk van de gemeente en de taxi bedrijven (vooral de grotere) op de chauffeurs wordt ook alsmaar groter.
De enige echt doelgroep die de dupe is van al dit gezeur zijn de chauffeurs met chauffeursdiploma.
De druk van de gemeente en de taxi bedrijven (vooral de grotere) op de chauffeurs wordt ook alsmaar groter.
De enige echt doelgroep die de dupe is van al dit gezeur zijn de chauffeurs met chauffeursdiploma.
Re: beloning
hallo chauffeurs,
nu een iets heel anders: elke ochtend heb ik ruzie met chauffeurs van het busje.
waarom moeten zij hun bus midden op de weg zetten? zodat er geen muis meer door kan?
als er 1 meter verder op een parkeerhaven is?
ook ik moet naar mijn werk en vertik het voortaan gewoon 10 min wezenloos voor het busje te gaan staan wachten omdat een van de kids weer eens niet is aangekleed als het wordt opgehaald,geeft niks maar zet die bus aan de kant zodat een ander ook naar zijn werk kan!!!!
wil
nu een iets heel anders: elke ochtend heb ik ruzie met chauffeurs van het busje.
waarom moeten zij hun bus midden op de weg zetten? zodat er geen muis meer door kan?
als er 1 meter verder op een parkeerhaven is?
ook ik moet naar mijn werk en vertik het voortaan gewoon 10 min wezenloos voor het busje te gaan staan wachten omdat een van de kids weer eens niet is aangekleed als het wordt opgehaald,geeft niks maar zet die bus aan de kant zodat een ander ook naar zijn werk kan!!!!
wil
Re: beloning
Hallo Keeswil,
Hoe weet jij nu wat er aan de hand is.
Deze kinderen worden niet voor niets opgehaald.
Bij gezonde kinderen zal het inderdaad die vergeten jas zijn.
Wij lichte de chauffeur bv. in dat er epilepsie aanvallen veelvuldig zijn geweest dit kost even tijd.
Fijn dat het bij Uw kindje alleen maar een jasje vergeten is.
m.vr.gr.
Hoe weet jij nu wat er aan de hand is.
Deze kinderen worden niet voor niets opgehaald.
Bij gezonde kinderen zal het inderdaad die vergeten jas zijn.
Wij lichte de chauffeur bv. in dat er epilepsie aanvallen veelvuldig zijn geweest dit kost even tijd.
Fijn dat het bij Uw kindje alleen maar een jasje vergeten is.
m.vr.gr.
Re: beloning
Jij staat zeker nooit in de weg het is geven en nemen in het verkeer.Geplaatst op 19 Mrt 2005 19:25 door keeswil
hallo chauffeurs,
nu een iets heel anders: elke ochtend heb ik ruzie met chauffeurs van het busje.
waarom moeten zij hun bus midden op de weg zetten? zodat er geen muis meer door kan?
als er 1 meter verder op een parkeerhaven is?
ook ik moet naar mijn werk en vertik het voortaan gewoon 10 min wezenloos voor het busje te gaan staan wachten omdat een van de kids weer eens niet is aangekleed als het wordt opgehaald,geeft niks maar zet die bus aan de kant zodat een ander ook naar zijn werk kan!!!!
wil
Jij hebt zeker geen gehandicapte kind of vrouw of ouders dan zou jij wel anders praten
En ga dan 15 minuten eerder weg dan heb je geen last van het busje...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 24 feb 2005 12:14
Re: beloning
Vrienden van ons hebben een gahandicapt kindje.Zij gaat 3x per week met de gehandicaptentaxi, van overigens een perfect bedrijf.Vroeger moesten zij zelf het taxibedrijf bellen en kreeg zij direct van het bedrijf de rekening á €650,- per maand. Nu heeft een of ander licht besloten dat zij een vevoerscentrale in Rotterdam bellen en die belt dan dat bedrijf op die ze altijd al hadden.Eerst kregen zij geen rekening meer want dat werd door die vervoerscentrale direct afgehandeld met de verzekering.Sinds kort krijgen zij wel weer de rekening en wat blijkt?
€ 1300.- per maand!!2 x zo duur vanwege één schakeltje ertussen die domweg onnodig is.Er bleek nog wat anders uit die rekening; weken waarin dat kindje niet vervoerd was vanwege ziekte of vakantie waren wel gefactureerd want zo werd ze verteld "het is een hele heisa om zo'n rit uit het schema te halen en de volgende keer er weer in te zetten". Maar 1 week vervoer kost ongeveer € 300.- dus daar moet of de vervoerscentrale in Rotterdam of het taxivervoersbedrijf maar een beetje heisa voor over hebben.Ondertussen gaan de premie's
alleen maar omhoog.Ik snap het niet meer....
€ 1300.- per maand!!2 x zo duur vanwege één schakeltje ertussen die domweg onnodig is.Er bleek nog wat anders uit die rekening; weken waarin dat kindje niet vervoerd was vanwege ziekte of vakantie waren wel gefactureerd want zo werd ze verteld "het is een hele heisa om zo'n rit uit het schema te halen en de volgende keer er weer in te zetten". Maar 1 week vervoer kost ongeveer € 300.- dus daar moet of de vervoerscentrale in Rotterdam of het taxivervoersbedrijf maar een beetje heisa voor over hebben.Ondertussen gaan de premie's
alleen maar omhoog.Ik snap het niet meer....
Re: beloning
Hallo,
Ik heb zelf ook een gehandicapte dochter die al jaren wordt opgehaald.
Bij ons wordt het vervoer direct geregeld. Wij krijgen dus geen rekeningen of zoiets. Wordt dit dan niet via de gemeente geregeld via de wvg? Mijn dochter is inmiddels 21 en wij verzorgen haar ook nog steeds thuis en zolang dit mogelijk is zullen wij dit ook blijven doen. Maar als je iets voor die kinderen geregeld wilt hebben is het vaak een lijdensweg. Oh ja, en tegen die mafkees die wel eens moet wachten omdat er een busje staat waar een gehandicapte opgehaald moet worden, wil ik zeggen, Hoop maar dat jezelf nooit iets gebeurt, en dat je afhankelijk wordt van hulp, want dan ben JIJ EEN ARME DROMMEL. Mafkees!!!!
Verder wens ik jullie kennis met dat gehandicapte kindje veel sterkte en geluk voor de toekomst, want ik weet waar je over praat.
Ger
Ik heb zelf ook een gehandicapte dochter die al jaren wordt opgehaald.
Bij ons wordt het vervoer direct geregeld. Wij krijgen dus geen rekeningen of zoiets. Wordt dit dan niet via de gemeente geregeld via de wvg? Mijn dochter is inmiddels 21 en wij verzorgen haar ook nog steeds thuis en zolang dit mogelijk is zullen wij dit ook blijven doen. Maar als je iets voor die kinderen geregeld wilt hebben is het vaak een lijdensweg. Oh ja, en tegen die mafkees die wel eens moet wachten omdat er een busje staat waar een gehandicapte opgehaald moet worden, wil ik zeggen, Hoop maar dat jezelf nooit iets gebeurt, en dat je afhankelijk wordt van hulp, want dan ben JIJ EEN ARME DROMMEL. Mafkees!!!!
Verder wens ik jullie kennis met dat gehandicapte kindje veel sterkte en geluk voor de toekomst, want ik weet waar je over praat.
Ger
Re: beloning
Ik ben nog iets vergeten te vermelden.
Mijn dochter wordt al een paar jaar opgehaald door de firma Budé uit Klimmen (Limburg) Dit is een prima firma met geweldige chauffeurs.
Ze zijn allemaal even leuk en zorgen dat het kind veilig op school komt en veilig thuis komt. Dat mag ook eens gezegd worden niet? Bovendien zijn ze altijd punctueel.
Een warme douche voor die firma!!!
Mijn dochter wordt al een paar jaar opgehaald door de firma Budé uit Klimmen (Limburg) Dit is een prima firma met geweldige chauffeurs.
Ze zijn allemaal even leuk en zorgen dat het kind veilig op school komt en veilig thuis komt. Dat mag ook eens gezegd worden niet? Bovendien zijn ze altijd punctueel.
Een warme douche voor die firma!!!