LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP!!Ik kan mijn kinderen niet meer naar school brengen

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
arcootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:03

HELP!!Ik kan mijn kinderen niet meer naar school brengen

Ongelezen bericht door arcootje »

Geachte heer/mevrouw,

Ik schrijf u omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zal mezelf eerst even voorstellen:
Ik ben Sabrina 24 jaar, getrouwd en heb 2 schatten van kinderen ( 4 en 2 jaar).
Ik heb ook hemipligie rechts waardoor mijn rechterkant niet helemaal goed functioneert.
Ik kon tot 2 jaar terug alles wat een ander ook kan, maar toen mijn jongste er was, kwam ik er achter dat ik niet met 2 kinderen kan fietsen.
Ik heb in die 2 jaar van alles geprobeerd, moederfiets(kan mijn evenwicht niet houden), fietskar(kan niet goed opstappen) , bakfiets(ideaal maar veel te zwaar) . Maar dat was ook niet haalbaar.
In maart van dit jaar ben ik naar de huisarts gegaan met dit probleem, hij gaf mij aan dat ik het via de gemeente moest vragen. Dat heb ik gedaan maar die konden niets voor mij betekenen( omdat ik wel alleen om een 2 wieler kan fietsen.
In mei heb ik een terugval gehad (oorzaak onbekend). Waardoor ik de eerste week haast niets kon daarna is het wat beter gegaan. Maar nog steeds zijn mijn spieren zijn nog steeds verzwakt.
Ik heb ondertussen ook fiets therapie gehad in het ziekenhuis via de ERGO. Om te kijken hoe dat gaat met fietsen. (dat ging ook niet goed)
De revalidatiearts dacht dat fenolisate (er wordt een vloeistof in mijn been gespoten waardoor de spasme geblokkeerd wordt, waardoor ik weer plat kan lopen voor een jaar) de beste oplossing was.
Helaas was dat geen goede oplossing, omdat mijn spieren te zwak zijn om mijn voet snel op te tillen sleep ik nu met mijn voet. En als dat niet het geval is zet ik met elke stap mijn knie op slot. Wat erg pijnlijk is en erg vermoeiend om zo te lopen (ik kan nu nog maar net 500 meter lopen.) Fietsen kan ik nu helemaal niet meer omdat ik nu met opstappen mijn knie op slot zet.
Mijn kinderen naar school brengen gaat nu niet meer. En mijn man werkt nu al een dag minder om bij te springen.
Ik heb het met de ERGO en de FYSIO over een bakfiets met trapondersteuning gehad, die is ideaal ik kan de kinderen meenemen, ik kan niet omvallen en het trapt niet zo zwaar!
Maar nu komt het probleem: De gemeente vergoedt het niet omdat het niet alleen voor mij is maar ook voor mijn kinderen! En het UWV vergoedt alleen een vervoersmiddel voor werk. Aangezien ik ik maar 2 uur op een dag mag werken gaat dat ook van de baan.
Ik kan zelf een bakfiets met trapondersteuning niet betalen (1700 euro) en weet ook niet meer bij wie in nu aan kan kloppen.
Ik zit nu aan huis gekluisterd, ik kan niet meer naar de winkel, ik kan niet meer de kinderen naar school brengen. Zou het nu echt zijn dat als je een handicap hebt en kinderen dat je het dan zelf maar moet oplossen?
Ik hoop dat u mij kunt helpen, met die bakfiets kan ik weer gaan en staan waar ik wil, en ben ik niet meer afhankelijk. Zodat mijn man weer 40 uur kan werken en zijn baan niet verliest.
Graag hoor ik van u.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: HELP!!Ik kan mijn kinderen niet meer naar school brengen

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

U heeft een man en zij gaan er vanuit dat uw man de kinderen naar school kan brengen en de boodschappen/huishouden kan doen. Ik vind het echt verschrikkelijk om te lezen wat u is overkomen. Ik zit in een vergelijkbare situatie alleen zijn mijn kinderen gelukkig wat groter en daardoor wat zelfstandiger.

Ik heb 2x in de week huishoudelijke hulp maar dat stopt volgend jaar omdat mijn zoon dan 18 wordt. Er wordt dan van hem verwacht dat hij die taak over neemt :?

Ik zou proberen om een PGB (persoons gebonden budget) aan te vragen. In ieder geval even kijken of u ervoor in aanmerking komt. Als ik uw verhaal zo lees zou ik zeggen ja. U kunt dan een voertuig, of andere hulpmiddelen, aanschaffen.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: HELP!!Ik kan mijn kinderen niet meer naar school brengen

Ongelezen bericht door superwoman »

Op Marktplaats staan ook regelmatig 3 wieler fietsen met 2 kinderzitjes erop. Is dat wellicht een oplossing ? Het is overigens idd zo dat de overheid erg kortzichtig is: een zoon van 18 jaar, die dan gratis het huis van zijn gehandicapte moeder moet gaan schoonmaken, een echtgenoot die maar minder moet gaan werken om de kinderen naar school te kunnen brengen, en ga zo maar door. Mantelzorg heet dat met een mooi woord. Slavendienst in opdracht van de overheid klinkt beter. En ik weet ook waar ik het over heb; als ouders van 2 gehandicapte kinderen waarvan een ernstig meervoudig gehandicapt is, worden wij ook naar alle kanten gekort momenteel.

Niet gehandicapt en twee gehandicapte kinderen; dan mag je het blijkbaar ook zelf uitzoeken. Succes en sterkte in ieder geval.

Gesloten