LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] invaliede parkeerplaats op kenteken.

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
pc4all

invaliede parkeerplaats op kenteken.

Ongelezen bericht door pc4all »

ik heb een invalide parkeerplaats.
nou is mijn vraag hoe werkt dat!
ik kan de regels niet meer volgen, volgens de politie gaat het om de wielen van de auto er voor die mag op de streep staan. dus met een lange achterkant kan die dan maar zo mijn parkeerplaast innemen ?

Teunbosseman
Contacteer:

Re: invaliede parkeerplaats op kenteken.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Voor zover ik de invalide plaatsen ken zijn deze reeds behoorlijk aan de afmetingen.
Bv er kunnen onderhand wel 2 kleine autos op staan en met een audi a4 hou je nog ruimte over.

Bij mijn weten is het ind de wielen die t/m de streep mogen komen, wel vaker zo gehoord.
En ind als je dan een auto hebt met een lange achterkant dan wordt het voor jou krap. Hoop dat mensen niet zo asociaal zijn om hun grote bak zo neer tr zetten dat jij niet meer kan inparkeren.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Op een gehandicaptenparkeerplaats mag enkel een voertuig met een gehandicaptenparkeerkaart parkeren.
Is de gehandicaptenparkeerplaats op kenteken, mag niemand behalve de kentekenhoudr er parkeren.
Dat wil zeggen dat de auto van de buurman niet op de streep of in uw vak mag staan.
Dat daarbij naar banden wordt gekeken is natuurlijk vreemd, omdat de buurman misschien een pick-up heeft die een halve meter uitsteekt.
Het is heel simpel, kunt u slecht of niet parkeren, omdat iemand zo asociaal is om half in uw vak (al dan niet met banden) te gaan staan?
Direct de politie bellen.
Gebeurt dit stelselmatig, dan zou ik de wijkagent op de hoogte brengen en hem/haar vragen of er vaker bij uw parkeerplaats gecontroleerd kan worden.
Is het telkens dezelfde persoon, kunt u ook eens een (vriendelijk en rustig!!!) gesprekje aangaan, waarin u uitlegt dat u die parkeerplaats niet voor niets heeft en waarin u hem/haar verzoekt voortaan wat meer afstand in acht te nemen.
Ik heb dit ook voor een mevrouw aan de hand gehad, waar mensen standaard beweerden het bordje niet te zien.
Zij heeft nu in haar parkeerplaats een steen met rolstoellogo en er wordt vaker gecontroleerd.
Zij is inmiddels van de overlast verlost.
Komt u er echt niet meer uit, dan zou ik de afdeling parkeerbeheer van uw gemeente bellen.
Zij geven de kaarten en parkeerplaatsen uit, en zij moeten dus de regels kennen.
Veel succes!

pc4all

Ongelezen bericht door pc4all »

Nou dat is het leuke er van de wijkagent doet er niks aan en pakeer beheer zecht gewoon dat het mag. daarom snap ik er ook niks meer van , ik dacht altijd dat je ook niet met de achterkant van de auto over de streep mocht.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Naar mijn mening mag dit ook niet (ik heb eens geGoogled, maar kan helaas geen regels/wetten vinden).
Zo'n plek heeft u niet voor niets.
Leg de wijkagent nogmaals uit dat u hinder van het parkeergedrag van anderen ondervindt, terwijl u met reden een GPP heeft toegewezen gekregen.
Mocht hij star blijven en de gemeente geen actie ondernemen, zou ik kijken of u de 'dader' (als het steeds dezelfde auto is) kunt aanspreken.
Lukt dit allemaal niet, zou ik als ik u was, de plaatselijke krant en de plaatselijke TV zender benaderen.
Die zijn vaak gék op dit soort verhalen.
Publiciteit opzoeken kan een hoop problemen oplossen.
Het is van de zotte dat de gemeente en de politie niets doen.
Ik wens u heel veel succes.

Gesloten