LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan niet in rolstoelbus komen

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
ina

kan niet in rolstoelbus komen

Ongelezen bericht door ina »

Ik heb in april dit jaar een nieuwe scootmobiel ontvangen van de gemeente. Een nieuw model met achterop een door de gemeente geregeld kinderzitje.
Blij was ik toen ik voor een paar daagjes op vakantie ging met mijn moeder en mijn kinderen. We zijn met de TRAXX gegaan dus scootmobiel kon mee. Eindelijk kon ik zelf ook weer eens de bossen intrekken.
Na een fijne vakantie heb ik met TRAXX de terugreis geregeld en opgegeven dat ik een groot model scootmobiel heb. geen probleem.
Maar toen we opgehaald werden hadden we een rolstoelbus met een lift. Nu blijkt mijn scootmobiel niet op zo'n lift te passen :o Ze hebben met z'n 3 en mijn scootmobiel de bus in moeten tillen :x en uiteraard ook weer eruit moeten tillen. Op de heenreis had ik hier geen probleem mee omdat we toen een heerlijk ouderwetse bus hadden met een oprijplaat. Maar de nieuwe bussen hebben tegenwoordig alllemaal een lift. Dus ik heb een probleem.
Dit probleem heb ik niet alleen bij de TRAXX maar ook via de Hopper die bij ons in de regio rijd. Ik heb hier in juli dit jaar al een klacht over ingediend maar de Hopper zegt dit is probleem van zorgwijzer, en zorgwijzer zegt, dit is probleem van de Hopper. Daar zit ik dus lekker tussenin. Ondertussen kan ik dus niet reizen met mijn scootmobiel.

xenovanis

Re: kan niet in rolstoelbus komen

Ongelezen bericht door xenovanis »

Ieder taxibedrijf dat zich rolstoelbussen met een lift kan veroorloven zal dit zeker doen. Ook ik heb nog gewerkt met die fijne ouderwetse oprijplaten en ik moet zeggen dat een lift een ...geschenk is. De meest vreemde en bizarre ongelukken zien gebeuren op die platen. Chauffeurs die een rolstoel niet verder dan het dode punt konden krijgen en vervolgens met stoel en al achterover vielen, wegslippen op de plaat enz. Bovendien is de kans op rugklachten bij een chauffeur aanzienlijk groter. Het is nogal een gewicht wat je naar boven moet duwen. Mijn inziens is dat ieder bedrijf zo snel mogelijk van die gevaarlijke platen af moet stappen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad, een geschenk uit de hemel, tot ik er met scootmobiel en al vanaf donderde. dank aan de hemel.

A.J.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

O, nog even dit: nu ik in de rolstoel zit durf ik niet meer, maar och, ik ben blij dat ik het er levend van af gebracht heb.

A.J.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat elk systeem zijn voor en tegen heeft, ik heb zelfs al rolstoelbusjes meegemaakt met oprijgoten.

Het is maar goed dat ik niet bang ben uitgevallen. want dan moet ik de zitting van mijjn rolstoel wat achterover kantelen omdat anders de voetsteunen vastlopen op de goten.
Daardoor komt het gewicht van de rolstoel nog verder naar achter te liggen dus is de kans op achterover kiepen nog groter.

En het uitrijden is zo mogelijk nog moeilijker omdat de zwenkwieltjes niet kunnen draaien, aanlopen tegen de goot en daardoor soms bijna uit de goot draaien.

Het wordt tijd dat er een landelijk voorgeschreven systeem komt waarbij zowel de rolstoel de scootmobiel verantwoord en veilig mee kunnen worden vervoerd.
En voor de chaiffeur arbo-technisch verantwoord werken is

Gesloten