LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Practicomfort
-
Practicomfort
Ook wij hebben een nare smaak overgehouden aan het contact met Practicomfort.
Mijn schoonvader heeft op 18 januari een contract getekend ter vervanging van zijn scootmobiel voor een exemplaar wat iets beter te bedienen is voor hem. Met inruil van zijn oude scootmobiel hebben wij € 1900 betaald. Het nieuwe apparaat is op 23 januari afgeleverd zonder onze aanwezigheid. Daarmee hadden we ook geen controle over het afsluiten van de extra garantietermijn van 5 jaar!! Mijn schoonvader was 87!! Helaas heeft mijn schoonvader er maar 4 dagen gebruik van kunnen maken en is na twee weken ziekhuisopname komen te overlijden. Na, via e-mail, contact te hebben gehad met mevrouw Heijting van Practicomfort is er een afspraak gemaakt met een vertegenwoordiger om de terugname te bespreken. Hiervoor hebben we nog een halve dag extra vrij genomen in deze toch al hectische tijd. Gesprek is zeer teleurstellend verlopen. De vertegenwoordiger van Practicomfort was absoluut niet van plan de scootmobiel terug te nemen. Waarom dan toch een afspraak gepland?
Ik heb nu een verzoek gedaan om in ieder geval de teveel betaalde bedrag aan onderhoud en dergelijke terug te krijgen. Ik ben benieuwd hoe ze daar op reageren.
Zodra ik daar meer over hoor zal ik dat nog aanvullen. Maar dat ze zo'n gloednieuw apparaat niet terugnemen is volkomen belachelijk!
Mijn schoonvader heeft op 18 januari een contract getekend ter vervanging van zijn scootmobiel voor een exemplaar wat iets beter te bedienen is voor hem. Met inruil van zijn oude scootmobiel hebben wij € 1900 betaald. Het nieuwe apparaat is op 23 januari afgeleverd zonder onze aanwezigheid. Daarmee hadden we ook geen controle over het afsluiten van de extra garantietermijn van 5 jaar!! Mijn schoonvader was 87!! Helaas heeft mijn schoonvader er maar 4 dagen gebruik van kunnen maken en is na twee weken ziekhuisopname komen te overlijden. Na, via e-mail, contact te hebben gehad met mevrouw Heijting van Practicomfort is er een afspraak gemaakt met een vertegenwoordiger om de terugname te bespreken. Hiervoor hebben we nog een halve dag extra vrij genomen in deze toch al hectische tijd. Gesprek is zeer teleurstellend verlopen. De vertegenwoordiger van Practicomfort was absoluut niet van plan de scootmobiel terug te nemen. Waarom dan toch een afspraak gepland?
Ik heb nu een verzoek gedaan om in ieder geval de teveel betaalde bedrag aan onderhoud en dergelijke terug te krijgen. Ik ben benieuwd hoe ze daar op reageren.
Zodra ik daar meer over hoor zal ik dat nog aanvullen. Maar dat ze zo'n gloednieuw apparaat niet terugnemen is volkomen belachelijk!
-
Re: Practicomfort
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw schoonvader.
Maar ik vind het niet helemaal terecht dat u Practicomfort dit verwijt maakt.
Want waar ligt volgens u de grens?
Een week, een maand, een jaar?
Even heel plat gezegd is koop een koop.
Het is zuur dat uw schoonvader slechts zo kort van de scootmobiel heeft kunnen genieten, maar Practicomfort is absoluut niet verplicht om de scootmobiel terug te nemen of om u terug te betalen voor het onderhouds/garantiepakket.
Het is zuur dat uw schoonvader slechts zo kort van de scootmobiel heeft kunnen genieten, maar Practicomfort is absoluut niet verplicht om de scootmobiel terug te nemen of om u terug te betalen voor het onderhouds/garantiepakket.
-
Correct.VioletPrue schreef:Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw schoonvader.
Het zou echter het bedrijf sieren om (enige) coulance toe te passen gezien het feit dat het apparaat niet gebruikt is. Natuurlijk is het bedrijf geen charikatieve instelling, maar bij dit soort situaties mag men wat mij betreft wat ruimhartiger zijn
-
Begrijp ik helemaal, maar even heel objectief bekeken, kan Practicomfort die scootmobiel als ze eerlijk zijn niet meer nieuw verkopen.harrie masch schreef:Correct.VioletPrue schreef:Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw schoonvader.
Het zou echter het bedrijf sieren om (enige) coulance toe te passen gezien het feit dat het apparaat niet gebruikt is. Natuurlijk is het bedrijf geen charikatieve instelling, maar bij dit soort situaties mag men wat mij betreft wat ruimhartiger zijn
Dus als tweedehands/demo en dat gaat ze geld kosten.
Misschien dat KeulenAlbers hem op Marktplaats kwijt kan?
Dan krijgt hij/zij er in ieder geval nog wàt geld voor terug.
-
Klopt. Maar coulance hoeft niet te betekenen dat ze de nieuwwaarde moeten vergoeden. Prakticomfort kan voor zo'n scootmobiel als demo een hogere prijs aan de klant bieden dan marktplaats.VioletPrue schreef:Begrijp ik helemaal, maar even heel objectief bekeken, kan Practicomfort die scootmobiel als ze eerlijk zijn niet meer nieuw verkopen.
Dus als tweedehands/demo en dat gaat ze geld kosten.
-
Er was sowieso een demomodel gekocht!
-
VioletPrue schreef:Allereerst gecondoleerd met het overlijden van uw schoonvader.
Ik neem aan VioletPrue dat je van Practicomfort bent. Waarom word er wel een afspraak gemaakt om de terugname te bespreken waar we weer vrij voor hebben genomen als vooraf jullie al niet van plan waren de scoot terug te nemen.
Daarnaast krijg ik geen reactie op het onderhoudscontract en extra garantie!
Daar is ook nog eens € 355 voor betaald wat niet gebruikt gaat worden.
Overigens stond in de brochgure die mijn schoonvader gekrgen had een bedrag vermeld dat € 20 lager lag dan waar in werkelijkheid voor getekend is en afgescheven is. Misleiding is dat gewoon.
De scootmobiel is afgeleverd zonder onze aanwezigheid en tegen ons uitdrukkelijk verzoek pas te leveren na onze vakantie. ( Is telefonisch contact geweest in onze vakantie) Mede omdat op dat moment er minder haast was vanwege het lechte weer.
Mijn schoonvader kon zelf niets een het bankrekeningnummer invullen omdat zijn motoriek te slecht was dus dat heeft de vertegenwoordiger dus maar gedaan.
-
Fout, ik ben niet van Practicomfort.KeulenAlbers schreef:Ik neem aan VioletPrue dat je van Practicomfort bent.
Ik ben gewoon een forumlid, net als u.
Dat weet ik niet, vraag het Practicomfort.KeulenAlbers schreef:Waarom word er wel een afspraak gemaakt om de terugname te bespreken waar we weer vrij voor hebben genomen als vooraf jullie al niet van plan waren de scoot terug te nemen.
Daarnaast krijg ik geen reactie op het onderhoudscontract en extra garantie!
Daar is ook nog eens € 355 voor betaald wat niet gebruikt gaat worden.
Maar het onderhoudscontract, ik denk dat u naar dat geld kunt fluiten.
Als u uw huis verzekerd tegen brand en het brand nooit af, krijgt u de premie ook niet terug.
Heel vervelend allemaal, maar dat staat helemaal los van het terugnemen van de scootmobiel en het terugbetalen van het onderhoudscontract.KeulenAlbers schreef:Overigens stond in de brochgure die mijn schoonvader gekrgen had een bedrag vermeld dat € 20 lager lag dan waar in werkelijkheid voor getekend is en afgescheven is. Misleiding is dat gewoon.
De scootmobiel is afgeleverd zonder onze aanwezigheid en tegen ons uitdrukkelijk verzoek pas te leveren na onze vakantie. ( Is telefonisch contact geweest in onze vakantie) Mede omdat op dat moment er minder haast was vanwege het lechte weer.
Mijn schoonvader kon zelf niets een het bankrekeningnummer invullen omdat zijn motoriek te slecht was dus dat heeft de vertegenwoordiger dus maar gedaan.
Terugname of terugbetalen van onderhoudscontract is Practicomfort niet verplicht en ik ben dan ook bang dat u naar de centen kunt fluiten.
Zeker als u Practicomfort ook rechtstreeks van misleiding heeft beschuldigd.
Misschien is de folder oud en zijn de prijzen gestegen?
Er zal ook vast wel iets op de folder hebben gestaan over prijsstijgingen etc.
Maar goed, bel ze eens en bespreek het, al geef ik u weinig kans van slagen.
-
De folder is bij aflevering afgegeven. Zal dus niet oud zijn... En oude mensen een afkoop van garantie laten betalen voor 5 jaar is ook erg makkelijk. Als Practicomfort ervan baalt dat dit op dit forum staat dan moeten ze maar reageren en met een voorstel komen. Dat we er iets op verliezen begrijp ik. Maar € 1900 en € 355 betalen zonder enige aktie van hun kant lijkt mee zeer onbehoorlijk. Vooral ook omdat ik nergens kan meten of we niet sowieso erg veel betaald hebben inclusdief inruil van de oude nog goed werkende scootmobiel. Als ze alsnog met een behoorlijk voorstel komen haal ik het met alle liefde van deze site af. Dit is gewoon een waarschuwing voor mensen die er over denken zo'n ding te kopen.
-
Overigens heeft bellen geen zin want ze staan je niet te woord omdat het te druk is. Tuurlijk is bellen over zoiets de eerste stap.
-
Net bericht gehad van practicomfort. Uit coulance wordt het niet geconsumeerde deel van de afkoop service contract, extra garantie en thuisbrengservice retour gestort. Dus van de betaald € 355 wordt er € 345 retour gestort. Dat is dan weer netjes!
-
Vandaag Scootmobiel kunnen verkopen aan±
http://www.scootmobielenzo.nl/
Ik adviseer iedereen die een scootmobiel zelf moeten kopen of verkopen ook eens naar dit adres te kijken. Uiterst correcte mensen.
Doen aan inkoop en verkoop tegen normale tarieven! Ik kan hun zeer aanbevelen! Het zijn niet van die aasgieren zoals PactiComfort!! Daar betaal je minstens 2 keer teveel!
http://www.scootmobielenzo.nl/
Ik adviseer iedereen die een scootmobiel zelf moeten kopen of verkopen ook eens naar dit adres te kijken. Uiterst correcte mensen.
Doen aan inkoop en verkoop tegen normale tarieven! Ik kan hun zeer aanbevelen! Het zijn niet van die aasgieren zoals PactiComfort!! Daar betaal je minstens 2 keer teveel!