LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] regiotaxi

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Diana van Schalkwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 12:17

regiotaxi

Ongelezen bericht door Diana van Schalkwijk »

mijn vriendin is woendag 14 nov. niet met de regiotaxi opgehaald bij mij vandaan. de dag ervoor heeft haar man gebeld met de vraag of zij voor 1 maal met een personen auto opgehaald kon worden omdat zij geen rolstoel bij zich had deze keer en zij niet in de bus kan zitten zonder rolstoel. de avondplanner heeft dit toegezegd maar de planner stuurde gewoon een bus. na een telefoon gesprek van mij met deze man leidde dit nergens toe. er kwam geen personen auto. er stond nog een bus leeg en die kon hij wel sturen. ook heeft deze man mij geprobeerd te onderbreken om de voorwaarden uit te leggen die ik weet omdat ik zelf met de taxi rij. ze werd dus niet opgehaald en zat dus vast bij ons. zij moest van Lelystad naar Dronten toe. nou was deze dag ook nog eens de verjaardag van mijn zoon die 18 is geworden en in ons huis zat er dus visite voor hem. ik heb nog geprobeerd om bij een ander bedrijf een taxi te krijgen maar die hadden echt niets in de buurt maar melde mij nog wel even dat regio taxi verplicht is om een anders bedrijf de opdracht te geven als hun zelf geen auto's hebben. dit is dus niet gebeurd. dus uiteindelijk heeft mijn zoon op zijn verjaardag mijn vriendin weg moeten brengen anders zat zij nu nog bij mij. zo gaat regio taxi Dronten dus met zijn klanten om. Vee heeft het nog beter als die vervoerd worden . Dit is dus schandalig. vloettaxi heeft willens en wetens regio en ziekenvervoer weten binnen te halen maar er gaat werkelijk niets goed in dat bedrijf en de medewerkers hebben totaal geen empathisch vermogen om ook maar enigszins te verzinnen dat het hier om mensen met een beperking gaat. Dit zou echt eens moeten stoppen en iemand zou dit bedrijf een op hun vingers moeten tikken dat dit geen menselijke benadering is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door kokka »

even een vraagje, waarom kan uw vriendin wel in een personen auto zitten en niet in een busje? daar heb je toch ook gewoon een stoel? hoe rolstoel behoevend is die vriendin dan, als ze op een feestje dr stoel thuis laat?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kokka schreef:even een vraagje, waarom kan uw vriendin wel in een personen auto zitten en niet in een busje? daar heb je toch ook gewoon een stoel? hoe rolstoel behoevend is die vriendin dan, als ze op een feestje dr stoel thuis laat?
Misschien dat zij de bus niet in- en uit kan stappen?
En als je de hele dag op een gewone stoel zit, hoef je je rolstoel niet mee te hebben.

@Diana
Via deze link kun je rechtstreeks een klacht indienen over de Regiotaxi.
Altijd doen, want als de gemeente en de provincie niet weten wat er schort, kan het niet verbeterd worden.
Zelf moet ik zeggen dat sinds Connexion de Regiotaxi niet meer doet, ik het stukken beter vind geworden...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door kokka »

@ violetprue,
niet zo aangebrand, ik heb geen ervaring met dat soort dingen, dus leek het me een legitieme vraag.
als het in en uitstappen het probleem is had daar mischien wel iets op gevonden kunnen worden.. met een beetje hulp van de chauffeur. blijft natuurlijk wel een feit dat het taxibedrijf gewoon moet doen wat er afgesproken is.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kokka schreef:@ violetprue,
niet zo aangebrand, ik heb geen ervaring met dat soort dingen, dus leek het me een legitieme vraag.
als het in en uitstappen het probleem is had daar mischien wel iets op gevonden kunnen worden.. met een beetje hulp van de chauffeur. blijft natuurlijk wel een feit dat het taxibedrijf gewoon moet doen wat er afgesproken is.
Oh, ik bedoelde het niet rot hoor!
Ik zette een vraagteken neer, omdat ik ook maar een gokje deed. :wink:
Vind het ook een normale vraag, zeker als je er zelf niet zo mee te maken hebt (gelukkig).

Chauffeurs zijn erg beperkt in hoe zij de passagiers mogen helpen, daar moet je een curssusen voor volgen, je wordt er niet goed van.
Ook mogen mensen die de stap de bus in niet kunnen maken, niet op de lift waar wel een rolstoel/scootmobiel op mag.
Ben je echter afhankelijk van een rollator, dan mag het weer wel.
Ik snap er geen drol van, maar zo is het me uitgelegd door een chauffeur (van VloetTax).
Zoek de logica!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door kokka »

oh ok.. nou ik niet zo aangebrand dan hihi

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door puma73 »

Dit is dus schandalig. vloettaxi heeft willens en wetens regio en ziekenvervoer weten binnen te halen maar er gaat werkelijk niets goed in dat bedrijf en de medewerkers hebben totaal geen empathisch vermogen om ook maar enigszins te verzinnen dat het hier om mensen met een beperking gaat. Dit zou echt eens moeten stoppen en iemand zou dit bedrijf een op hun vingers moeten tikken dat dit geen menselijke benadering is.
Wat heeft dit te maken met uw klacht, het voegt inhoudelijk niks toe. Verder is uw klacht onduidelijk. Er bestaan er blijkbaar regels voor vervoer waar u even verandering in wilde brengen.
ook heeft deze man mij geprobeerd te onderbreken om de voorwaarden uit te leggen
Blijkbaar voldeed de rit die geboekt was niet aan de voorwaarden?
ze werd dus niet opgehaald en zat dus vast bij ons.
Dit is onzin, men wilde haar wel vervoeren alleen u was het niet eens met een bus.

Verder staat er allerlei niet ter zake doende info in uw bericht wat niks met de klacht heeft te maken.

Ik kan niks verkeerds vinden aan het handelen van de regiotaxi.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat ik zielig vind is dat de vriendin blijkbaar naar huis moest omdat er visite in huis was voor de verjaardag van de zoon.
Zo'n vriendin zou ik niet willen hebben...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door ciske »

Vee heeft het nog beter als die vervoerd worden


Dit is een uitspraak die nergens op slaat, of heb je al eens gezien hoe vee vervoerd wordt?

Dat het bedrijf niet goed met de klanten om gaat , is duidelijk.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Je zoon die die dag 18 werd heeft al een rijbewijs? en heeft vervolgens je vriendin naar huis gebracht?

isabel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Isabel1 schreef:Je zoon die die dag 18 werd heeft al een rijbewijs? en heeft vervolgens je vriendin naar huis gebracht?

isabel
Mischien een andere zoon ?????

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nee volgens mij niet:
nou was deze dag ook nog eens de verjaardag van mijn zoon die 18 is geworden
uiteindelijk heeft mijn zoon op zijn verjaardag mijn vriendin weg moeten brengen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door tenormin »

Isabel1 schreef:nee volgens mij niet:
nou was deze dag ook nog eens de verjaardag van mijn zoon die 18 is geworden
uiteindelijk heeft mijn zoon op zijn verjaardag mijn vriendin weg moeten brengen
Wel heel aardig dat je zoon 2x 57 km heeft gereden om je vriendin naar huis te brengen. Bovendien een "kroonjaar" 18 jaar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: regiotaxi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Je ag toch nu al op je 17 de lessen..?
Misschien idd andere zoon

Nou ja kan ken me wel voorstellen dat als zoon 18 wordt een een fuif geeft en ouders bv ook weggaan,dat dan die jongen niet op vriendin van ma zit te wachten...

Die taxi.s die maken zoveel fouten,niet normaal

Gesloten