LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regiotaxi Utrecht

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
neighbors

Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door neighbors »

Sinds 1 juni is het vervoer voor mensen die slecht ter been zijn hier in Utrecht vervangen door de Regiotaxi.Voorheen reisden deze mensen met de Mobinet.
Deze kon gebeld worden tegen lokaal tarief; de regiotaxi kan je bellen a 10 cent per minuut.
Geen probleem...als je meteen geholpen word en geld zat hebt.
Maar meestal gaat het hier om oudere invalide mensen die gebruik maken van dit vervoermiddel en die geen bergen met geld hebben.

Mijn moeder ondervind het iedere keer weer.
Ze hangt zomaar 10 minuten aan de telefoon (vaak langer) en als ze dan eindelijk iemand aan de lijn heb een het busje besteld om boodschappen te gaan doen, dan komt de taxi gewoon een uur later en word zij op de terugweg gewoon helemaal niet opgehaald.
Ze laten je zomaar zitten.
Een taxichauffeur heeft mijn moeder uiteindelijk naar huis gebracht omdat hij opgemerkt had dat zij al minimaal anderhalf uur zat te wachten en nadat hij haar verhaal had aangehoord, bracht de man mijn moeder thuis.
Eenmaal thuis aangekomen belde zij om een klacht in te dienen, maar toen hoorde zij al dat ze telefonisch niet meer bereikbaar waren.
Ze reageren nergens op.
Ik heb een hele boze email naar ze toe geschreven op 4 Juni; hij is wel gelezen...dezelfde dag, maar terug reageren ...HO MAAR!
:cry:

Mijn moeder is niet de enige.....ze heeft een vriendin waarvan haar man in een zorgcentrum zit en omdat de man in een rolstoel zit maken ze ook gebruik van de regiotaxi.
Ook zij heeft negatieve ervaringen met het niet of veel te laat op komen dagen van de Regiotaxi.
In dat zorgcentrum en in een recreatiecentrum voor ouderen hebben ze zowieso al 88 klachten verzameld.

Misschien dat Radar nog tips heeft of iets hieraan kan doen??

Vriendelijke groet,
C van den Broek

smousje

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door smousje »

Hoi

Ik begrijp jouw probleem,kwa klachten over het vervoer.
Maar laat me je een ding duidelijk maken,die een hoop mensen niet begrijpen.
Utrecht is een ontzettend grote stad met heel veel inwoners ,Waarvan heel veel mensen gebruik maken van de regio taxi.
Kun je je voorstellen een half lege supermarkt met ontzettend veel mensen die allemaal wat willen kopen,Maar het meeste is niet te krijgen?.
Zo werkt het ook bij de regio.wat ik hierbij wil zeggen dat de vraag veel groter is dan het aanbod.er werken waarschijnlijk vrij veel nieuwe chauffeurs bij die regio die het allemaal moeten leren.(dat moeten we overal waar we beginnen)mensen vergeten komt waarschijnlijk niet voor maar te laat komen kan gebeuren.ook omdat utrecht niet echt een fijne stad is om met de auto door te komen.
Wij zijn ook weggebruikers en kunnen net als andere weggebruikers niet over de auto,s heen vliegen.
.
toon af en toe begrip voor de situatie,we doen allemaal ons best meer kunnen we niet doen. er is al genoeg gezeik in de wereld ,dus neem de dingen zoals ze zijn.
:lol:
een regio medewerkster (niet van utrecht)

gast500

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door gast500 »

Smousje,

Zou meer personeel aannemen een oplossing zijn?.
Ik zou wel bij Regiotaxi willen werken.
Heb al diverse maken een open sollicitatiebrief gezonden naar Regio en andere taxibedrijven maar krijg nog geen eens antwoord.
Of te oud? Ben 53 Of geen ervaring? nee niet als taxichauffeur heb altijd een kantoorbaan gehad, maar je krijgt geen kans.

Gast

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door Gast »

Bel eens naar de Bovag die hebben chauffeurs nodig nu inde vakantietijd. Auto's ophalen etc.

Gast

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door Gast »

De regio-taxi in Amersfoort is ook één en al ellende. :(

Ik heb gehoord, dat doordat ze worden gesubsidueerd door de gemeente ze vreplicht zijn alle ritten aan te nemen.
Het aanbod is dus groter dan dat ze aankunnen.

Ramona....
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2005 18:54

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door Ramona.... »

wat gast hierboven zegt is waar...

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ook ik ben het helaas helemaal met gast eens. Noodgedwongen maak ik soms gebruik van Regiotaxi met mijn gehandicapte zoon van 8 en zijn broer van 9. Regelmatig kwamen we veel te laat op afspraken terwijl we hadden geboekt op een zodanige tijd dat we er al een uur van tevoren zouden zijn. De Regiotaxi kwam dan echt anderhalf uur te laat ! Als ik dan ging bellen kreeg ik een paniekerige dame dat ze geen ritten mogen weigeren maar dat er eigenlijk ook geen bussen beschikbaar zijn. De gemeente Soest is echter wel van mening dat ze ons geen aangepaste bus hoeven te verstrekken omdat we een Regiotaxi-pas van hun hebben gekregen.

Schande !!! Dat je zo op de wanprestatie van een bedrijf bent aangewezen. Je zit voor joker tegenover 'gezonde' mensen als je vertelt dat je je zo als een hondje laat behandelen maar dat je geen andere keuze krijgt.

boris49
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2008 23:43

Re: Regiotaxi Utrecht

Ongelezen bericht door boris49 »

Dit is niet de eerste reactie en zal ook niet de laatste zijn. Werk in een voorziening voor verstandelijk gehandicapten in de Meern en heb meerdere malen een taxi nodig van regio tax. Die laat echt te wensen over als je afspreek dat een client opgehaald dient te worden om b.v 13.00 uur mag je blij zijn als die persoon 3 uur later wordt opgehaald.Dit gebeurd niet zo maar eens maar regelmatig, dit is te gek voor woorden. Hoe kunnen we dit nu oplossen??.Als er iemand is die nog een busje over heeft zouden we de clienten zelf op kunnen halen.Dit zou voor de clienten een een oplossing zijn die maken zich toch al zorgen. Als ze te laat worden opgehaald denken ze dat wij boos zijn, Strak willen ze aktiviteiten meer gaan doen alleen om het feit dat ze maar op vervoer staan te wachten zo zijn er nog legoi argumenten. Wie kan op deze toestanden nu eens controlle uitoefenen,welke instantie doet nu eens werkelijk iets om dit te voorkomen?? Hoop eindelijk eens een weg te vinden om mijn clienten eens vrolijk en op tijd thuis te zien komen.

Een gefrustreerde medewerker.

Gesloten