LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
dewendt
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 13:21

Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door dewendt »

Geachte Radar,

4 Jaar geleden kochten wij bij Practicomfort een opvouwbare scootmobiel van het model Quickstep omdat mijn gezondheid het niet meer toelaat dat ik ga winkelen. Omdat de scootmobiel opvouwbaar is konden wij in elke stad shoppen. Voor thuisgebruik heb ik een grote scootmobiel.

Na 3 jaar wilde ik mijn scootmobiel inruilen en maakte een afspraak, voor een bezoek, van de Practicomfort vertegenwoordiger. Al snel wist hij ons te vertellen dat de scootmobiel die wij hadden niet geschikt was voor mijn klachten en dat wij beter een scootmobiel op 4 wielen konden kopen. Veel stabieler, met vering en makkelijker mee te nemen. Model Mobigo UL8. Kosten 3450.- euro. Wij hebben duidelijk aangegeven dat hij uitsluitend wordt gebruikt om te winkelen. Geen probleem. Die UL8 zou het ei van Columbus zijn. Mijn oude scootmobiel werd voor 1000 euro ingeruild. Dit was 10 maart 2010. Eenmaal geleverd bleken wij nog een extra oplader a 165,- nodig te hebben. Niet geklaagd maar besteld en a contant betaald.

Ook het bedrag van de nieuwe scootmobiel werd door ons a contant betaald. Al direct zagen wij dat het achterspatbord los zat. Kon de chauffeur jammelijk niets aan doen. Wij moesten maar bellen. Speciale schroef en die zat achter het wiel zodat wij dat niet zelf konden repareren. Monteur geweest wiel moest er af en gerepareerd. Na 5 weken de eerste keer gewinkeld en toen bleek dat je met die scootmobiel op 4 wielen niet kunt winkelen want hij kan niet om de schappen heen kan draaien. De draaicirkel is veel te groot. Elke winkel moest ik hem buiten parkeren. Dat kon zo niet. Dus gebeld met Practicomfort leerde ons dat wij 8 dagen te laat waren om hem nog om te ruilen. Na het eerste gebruik, weer het spatbord los maar nu ook de zitting. Monteur geweest en volgens hem gerepareerd.

Toen wij 2 weken later weg wilde met de scootmobiel bleek de monteur de zitting vast te hebben geschroefd aan het onderstel en kon de scootmobiel niet meer uit elkaar. Wij moesten dit oplossen met een steeksleutel en mijn man op zijn rug op de grond om hem lost te maken. Toen zat weer de stoel los. Herhaaldelijk hebben wij Practicomfort gebeld en steeds werden wij met een kluitje in het riet gestuurd. Totaal 3 keer (NIET goed) gewinkeld. Wat een drama. Achterspatbord zat weer los!

In juli zat de armleuning los. 1 van de 2 speciale schroeven die er uit gevallen was. Gebeld en verteld dat wij het spuugzat waren met die scoot. Practicomfort wilde de scootmobiel omruilen voor een veel goedkopere 3-wieler maar zonder terugbetaling van het teveel betaalde. Dat zou ons 1650,- euro kosten en daar gingen wij niet mee accoord. Wij konden ook geen afspraak krijgen om er met iemand over te komen praten in Katwijk (ZH).

Wij hadden keer op keer pech met deze scootmobiel op 4 wielen. Om het verhaal leesbaar te houden zal ik niet met alle details komen. Wij bellen, bellen en bellen en werden steeds beloofd teruggebeld te worden. Een dossier vol met reparatiebonnen verder was het geduld op. Na verteld te hebben dat wij met dit verhaal naar Radar zouden gaan, was er ineens op 25 september een afspraak voor de zaterdagmorgen met de directeur van Practicomfort.

Ineens kon alles. Omruilen..... geen probleem. Geld dat teveel betaald was (niet alles)........ zouden wij terugkrijgen. Wij hebben hier de verklaring met een handtekening van deze directeur van. Zwart op wit! Na 4 weken werd de 3-wieler (dezelfde als wij vroeger hadden) geleverd en zou volgens de telefoniste het terugbetalen van het teveel betaalde geld direct in werking worden gezet. Wachten...... geen geld..... bellen. "Wij bellen u terug"....... wachten....... bellen...... "wij bellen u terug"....... Nou een lang verhaal kort gemaakt heeft mijn man enige weken terug eindelijk contact gezocht met deze directeur........ "komt voor elkaar meneer, daar zorg ik voor"....... wachten...... NIETS! Deze week (dinsdag) heb ik mijnheer de directeur opnieuw gebeld en gevraagd of wij soms bedonderd werden door PRACTICOMFORT...... "ik zoek het uit en bel u morgen terug mevrouw" woensdag wachten..... donderdag wachten........ vrijdag wachten........ Wij zijn het zat. Wat een waardeloze leverancier. Behalve dat hun producten uit elkaar vallen en ze mooie verhalen ophangen om je geld afhandig te maken zijn ze nog eens slecht van hun woord. Niets klopt bij dit bedrijf, helmaal niets! Wat mij betreft een slecht bedrijf!

Radar, kunt u ons vertellen hoe wij aan ons geld (terug) kunnen komen? Wij zijn geen bedrijf dus even een deurwaarder sturen zit er voor ons niet in.

Mar de Wendt

labyrint6
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mei 2011 23:35

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door labyrint6 »

goh wat een bedrijf zeg. wel even schrikken hoor. Wat mij eigenlijk een beetje verbaasd in dit verhaal is dat u niet op het idee gekomen bent om dit veheikel om te ruilen voor een wel werkend exemplaar want daar heeft u recht op volgens het burgerlijk wetboek.
overigens denk ik als de vorige goed was waarom veranderen?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

handig zo een reactie na een half jaar.

Het probleem zal inmiddels wel niet meer actueel zijn

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wel degelijk zeeeer actueel, zie topic wat reeds meerdere pagina's behelst.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 42&t=97138

labyrint6
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mei 2011 23:35

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door labyrint6 »

@teunbosseman toch2 verschillende zaken denk ik.
of ik ben bassie??
deze mensen hebben welgekregen wat geleverd is er pech mee geahd omdat het een maandagprodukt is dus geld gewoon de garantie lgisch toch??

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

labyrint6 schreef:@teunbosseman toch2 verschillende zaken denk ik.
of ik ben bassie??
deze mensen hebben welgekregen wat geleverd is er pech mee geahd omdat het een maandagprodukt is dus geld gewoon de garantie lgisch toch??

@labyrint6
Ja en? Of jij Bassie bent kan jij beter beoordelen dan ik.
Deze mensen hebben na TIG toezeggingen GEEN geld terug gekregen, dus de logica is zeer ver te zoeken

Wel het hele verhaal lezen he, want je mist diverse punten welke TS heeft aangedragen.

Zal je helpen dit keer:

- Waarom veranderen vraag jij? Wel TS was eraan toe zegt deze. En TS hoeft geen verantwoording afteleggen WAAROM deze aan een andere toe is.
- Omruilen volgens werken exemplaar zeg jij? TS zegt dat opmerking buiten de 8 dagen was en diverse keren werd gerepareerd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door Chocomelk »

labyrint6 schreef:@teunbosseman toch2 verschillende zaken denk ik.
of ik ben bassie??
deze mensen hebben welgekregen wat geleverd is er pech mee geahd omdat het een maandagprodukt is dus geld gewoon de garantie lgisch toch??
Het topic zal waarschijnlijk niet meer aktueel zijn, dus hier nog reageren heeft weinig tot geen zin.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Scootmobiel bij Practiconfort, wat een narigheid

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
labyrint6 schreef:@teunbosseman toch2 verschillende zaken denk ik.
of ik ben bassie??
deze mensen hebben welgekregen wat geleverd is er pech mee geahd omdat het een maandagprodukt is dus geld gewoon de garantie lgisch toch??
Het topic zal waarschijnlijk niet meer aktueel zijn, dus hier nog reageren heeft weinig tot geen zin.

Dit topic is ind enkele maanden oud, maar het onderwerp is zeer actueel.
Zie mijn vorige link.

Er zijn wel meer topics welke over hetzelfde onderwerp gaan.

Gesloten