Hoi, ik ben een hartpatient. En onlangs wilde ik een taxi nemen vanaf Den Haag centraal station naar mijn huis (den haag centrum). DIt stukje vanaf den haag centraal station naar mijn huis is te belopen. Helaas was het voor mij op dat moment niet te doen aangezien ik me niet lekker voelde.
Ik liep naar de eerste de beste taxichauffeur(donker gekleurde man van surinaamse afkomst) en zei dat ik een taxi rit wil hebben naar mijn huis. Hij vroeg waar het was en ik had verteld dat het in het centrum was. Antwoord van hem was dat de afstand te kort was en dus deze rit weigerde? Ik was heel erg verbaasd! aangezien ik ervoor toch betaald?? Hij zei dat ik maar moest lopen, ik besloot naar de tweede taxi te gaan. En de chauffeur van marokaanse afkomst vroeg waar ik heen wilde en ook alles uitgelegd. Zijn antwoord was ook hetzelfde, ik ging met hem in discussie waarom ze niet rijden? Zij zijn toch een dienstverlenend bedrijf?? Zijn antwoord was dat de rit dan 30 euro zal kosten, dit vond ik zo brutaal dat ik maar heb besloten om jullie in te schakelen.
Mijn vraag nu is, of er nu afspraken zijn of regels zijn in de taxi wereld voor het aannemen van een rit? Wat ik heb begrepen is dat er een instap tarief is en dat de tikker gaat lopen per aantal meters? Ze kunnne toch niet zomaar mij weigeren, ook al woon ik een staat verderop!
Het lijkt of de taxi wereld in Den Haag niet eens regels hebben en de manier waarop er gereageerd wordt. Ik had al een lage dunk van dit volkje maar nu is het wederom bevestiigd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Taxi Den Haag Centraal station
Re: Taxi Den Haag Centraal station
Weet je van welk bedrijf deze chaffeurs waren zo ja bel de centrale en dien een klacht in succes
sorry kevin71, maar ik proef hier een enorme bijsmaak, vooral de manier waarop je de taxichauffeurs beschrijft. Waarschijnlijk straal je dit uit en weigeren ze je daarom.
Ga gewoon naar de centrale en dien een klacht in, als je dat gelijk had gedaan had dit hier niet hoeven te staan.
Ga gewoon naar de centrale en dien een klacht in, als je dat gelijk had gedaan had dit hier niet hoeven te staan.
Dag Kevin.
Ik heb een tip voor de volgende keer als je weer een taxi nodig hebt vanaf het station.
Ga naar diezelfde eikel toe ,stap in en zeg dat je niet weet hoe die straat heet maar wel weet hoe je rijden moet.Hij zal hoopvol gaan rijden en jij ben voor een paar euro thuis.
Succes