LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Valys gehandicaptenvervoer.
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
een verse ervaring met Valys: 28 juni 2010. Valys heeft per 1-4-2010 een compensatieregeling als de taxi later dan een uur en een kwartier na de afgesproken tijd komt voorrijden. Dus? Legitimeert dat een handelswijze om dan ook maar zonder enige kennisgeving later te arriveren? Vandaag heeft mijn moeder meer dan 2 uur moeten wachten. Telefoontjes naar Valys mochten niet baten. Ik moest maar een klacht indienen. Omdat de nood intussen hoog was gestegen en mijn moeder dan misschien wel even in het tehuis nog naar de wc kon, is ze maar even op de WC geholpen. En toen kwam Valys. Met een chauffeur die niet wilde wachten en dreigde weg te rijden. Boze medewerksters van het tehuis hebben dit weten te voorkomen zodat ze met een vertraging van 2 1/2 uur toch nog aan haar weekje vakantie kon beginnen.
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Zie mijn 3 klachten per brief d.d. 4 augustus 2010 kenbaar gemaakt aan Valys:
Namens mijn moeder dien ik hierbij een klacht in. Ik boek voor mijn moeder een rit voor zondag 25 juli jl. om 20.00 uur vanuit Dordrecht naar Vlaardingen.
Klacht 1:
Om op tijd te zijn voor de taxi besluiten wij na het eten in een restaurant terug te lopen naar huis. Terwijl wij de straat in lopen passeert ons een taxi van Stam Taxi's Dordrecht. Ik denk nog, die kan niet voor mijn moeder zijn gekomen want het is pas 5 voor half 8. De taxi zou dus ruim 35 minuten te vroeg zijn. Maar ik voel echter al nattigheid omdat zolang mijn ouders gebruik maken van Valys er altijd wel wat aan de hand is. Maar goed, we wachten tot 8 uur en er komt geen taxi. Ik bel om 20.15 met Valys waar Hussein mij weet te vertellen dat de taxi er bijna is, hooguit 5 minuten duurt het nog meneer. Om half 9 bel ik weer met Valys, nu met ene Jasper. Hij weet mij te vertellen dat de taxi van Stam om precies kwart voor 8 bij ons voor de deur stond en er toen niemand thuis was. Dit klopt niet zeg ik want ik heb de taxi zelf om 5 voor half 8 voorbij zien rijden en om half acht was ik al thuis. Tsja, dan is het uw woord tegenover die van de taxichauffeur meneer. De enige mogelijkheid is nu nog om voor mijn moeder een rit te boeken om half 10 ’s-avonds. Belachelijk maar we hebben geen andere keuze. Om half 10 geen taxi, kwart voor 10 nog geen taxi. Weer gebeld met Valys, nu met ene Tim. Sorry voor de vertraging klinkt het maar hij is echt onderweg. Kwart over 10 staat de taxi voor de deur, een vertraging van inmiddels 2 uur en 15 minuten. Mijn moeder is met de taxi de straat nog niet uit of taxi 2 staat voor de deur. Lachwekkend!
Klacht 2:
Bij het reserveren van een taxi rit wordt er door de telefoniste altijd gevraagd of ik gebeld wil worden als de taxi er aan komt. Ik schiet dan altijd in de lach en antwoord op deze vraag altijd ja maar daarbij zeg ik ook altijd dat ik nooit gebeld word, in die paar jaar dat ik reserveringen maak voor mijn ouders ben ik nog nooit gebeld! Maar ja, het enige wat ik als reactie van de reserveringsmedewerker krijg is…..oh, tsja, raar.
Klacht 3:
Om een klacht digitaal in te dienen surf ik naar de internet site van Valys. Digitale klachten kunnen alleen via de persoonlijke pagina worden ingediend. Ik probeer via het menu inloggen pashouder en het menu Mail me in te loggen maar hiervoor heb ik een paswoord nodig en het nummer van de pashouder. Dat nummer heb ik maar ik heb geen paswoord. Mijn ouders ook niet, die zijn 76 en 84 en weten niet eens wat dit is. Ik besluit(woensdag 4 augustus) te bellen met Valys en spreek ene Jannie of Annie. Nog voordat ik het woord klacht heb uitgesproken zegt ze dat klachten via de website of schriftelijk ingediend moeten worden. Mag ik misschien even uitpraten vraag ik? Ik zit met jullie site voor mijn neus maar ik kan geen persoonlijke pagina aanmaken omdat ik geen paswoord heb. Hoe kom ik aan een paswoord? Meneer, is haar antwoord, dan moet uw gewoon op de site kijken want dat ik kan ik allemaal niet uitleggen. Als u het niet begrijpt belt u toch gewoon weer terug. Of u schrijft een brief……
Ik heb werkelijk nog nooit zo’n slechte service mee gemaakt en nog nooit een organisatie zo slecht zien opereren. Nu begrijp ik best dat uw organisatie niet alles op orde heeft en dat er ook veel gelegen is aan het slechte functioneren van de aangesloten taxibedrijven maar ik vraag me af hoe mensen op leeftijd door deze onvriendelijke, bureaucratische en slechte brij aan service heen komen. Nu ben ik nog behoorlijk gebekt en bij de tijd dus ik ben in staat om mijn ongenoegen te uiten maar dat u op zo’n manier omgaat met een doelgroep die zich al snel gewonnen geeft dat geeft toch wel te denken.
Nu ben ik niet de enige met klachten want na even op internet te speuren zie ik berichten van Tros Radar(uit 2008 maar de klachten zijn nog steeds herkenbaar) en de 2e kamerfractie van de SP over het slecht functioneren van Valys. Ik herken me hier wel in moet ik zeggen!
Mijn verzoek is om de ritkosten die door mijn moeder zijn gemaakt op die bewuste zondag 25 juli aan haar terug te betalen. Tevens stel ik voor dat u inspanningsafspraken maakt met uw klanten, net zoals bij de NS. Komt de taxi niet op tijd, dat wil zeggen niet binnen de tijdspanne van 1 kwartier te vroeg tot 1 kwartier te laat, dan heeft de klant recht op een vergoeding c.q. kwijtschelding van de ritprijs. En hoe u dat dan regelt met de lokale taxileverancier moet u zelf maar uitzoeken maar dit is pas echt klantgericht werken!
Ik ben benieuwd naar uw reactie!
Namens mijn moeder dien ik hierbij een klacht in. Ik boek voor mijn moeder een rit voor zondag 25 juli jl. om 20.00 uur vanuit Dordrecht naar Vlaardingen.
Klacht 1:
Om op tijd te zijn voor de taxi besluiten wij na het eten in een restaurant terug te lopen naar huis. Terwijl wij de straat in lopen passeert ons een taxi van Stam Taxi's Dordrecht. Ik denk nog, die kan niet voor mijn moeder zijn gekomen want het is pas 5 voor half 8. De taxi zou dus ruim 35 minuten te vroeg zijn. Maar ik voel echter al nattigheid omdat zolang mijn ouders gebruik maken van Valys er altijd wel wat aan de hand is. Maar goed, we wachten tot 8 uur en er komt geen taxi. Ik bel om 20.15 met Valys waar Hussein mij weet te vertellen dat de taxi er bijna is, hooguit 5 minuten duurt het nog meneer. Om half 9 bel ik weer met Valys, nu met ene Jasper. Hij weet mij te vertellen dat de taxi van Stam om precies kwart voor 8 bij ons voor de deur stond en er toen niemand thuis was. Dit klopt niet zeg ik want ik heb de taxi zelf om 5 voor half 8 voorbij zien rijden en om half acht was ik al thuis. Tsja, dan is het uw woord tegenover die van de taxichauffeur meneer. De enige mogelijkheid is nu nog om voor mijn moeder een rit te boeken om half 10 ’s-avonds. Belachelijk maar we hebben geen andere keuze. Om half 10 geen taxi, kwart voor 10 nog geen taxi. Weer gebeld met Valys, nu met ene Tim. Sorry voor de vertraging klinkt het maar hij is echt onderweg. Kwart over 10 staat de taxi voor de deur, een vertraging van inmiddels 2 uur en 15 minuten. Mijn moeder is met de taxi de straat nog niet uit of taxi 2 staat voor de deur. Lachwekkend!
Klacht 2:
Bij het reserveren van een taxi rit wordt er door de telefoniste altijd gevraagd of ik gebeld wil worden als de taxi er aan komt. Ik schiet dan altijd in de lach en antwoord op deze vraag altijd ja maar daarbij zeg ik ook altijd dat ik nooit gebeld word, in die paar jaar dat ik reserveringen maak voor mijn ouders ben ik nog nooit gebeld! Maar ja, het enige wat ik als reactie van de reserveringsmedewerker krijg is…..oh, tsja, raar.
Klacht 3:
Om een klacht digitaal in te dienen surf ik naar de internet site van Valys. Digitale klachten kunnen alleen via de persoonlijke pagina worden ingediend. Ik probeer via het menu inloggen pashouder en het menu Mail me in te loggen maar hiervoor heb ik een paswoord nodig en het nummer van de pashouder. Dat nummer heb ik maar ik heb geen paswoord. Mijn ouders ook niet, die zijn 76 en 84 en weten niet eens wat dit is. Ik besluit(woensdag 4 augustus) te bellen met Valys en spreek ene Jannie of Annie. Nog voordat ik het woord klacht heb uitgesproken zegt ze dat klachten via de website of schriftelijk ingediend moeten worden. Mag ik misschien even uitpraten vraag ik? Ik zit met jullie site voor mijn neus maar ik kan geen persoonlijke pagina aanmaken omdat ik geen paswoord heb. Hoe kom ik aan een paswoord? Meneer, is haar antwoord, dan moet uw gewoon op de site kijken want dat ik kan ik allemaal niet uitleggen. Als u het niet begrijpt belt u toch gewoon weer terug. Of u schrijft een brief……
Ik heb werkelijk nog nooit zo’n slechte service mee gemaakt en nog nooit een organisatie zo slecht zien opereren. Nu begrijp ik best dat uw organisatie niet alles op orde heeft en dat er ook veel gelegen is aan het slechte functioneren van de aangesloten taxibedrijven maar ik vraag me af hoe mensen op leeftijd door deze onvriendelijke, bureaucratische en slechte brij aan service heen komen. Nu ben ik nog behoorlijk gebekt en bij de tijd dus ik ben in staat om mijn ongenoegen te uiten maar dat u op zo’n manier omgaat met een doelgroep die zich al snel gewonnen geeft dat geeft toch wel te denken.
Nu ben ik niet de enige met klachten want na even op internet te speuren zie ik berichten van Tros Radar(uit 2008 maar de klachten zijn nog steeds herkenbaar) en de 2e kamerfractie van de SP over het slecht functioneren van Valys. Ik herken me hier wel in moet ik zeggen!
Mijn verzoek is om de ritkosten die door mijn moeder zijn gemaakt op die bewuste zondag 25 juli aan haar terug te betalen. Tevens stel ik voor dat u inspanningsafspraken maakt met uw klanten, net zoals bij de NS. Komt de taxi niet op tijd, dat wil zeggen niet binnen de tijdspanne van 1 kwartier te vroeg tot 1 kwartier te laat, dan heeft de klant recht op een vergoeding c.q. kwijtschelding van de ritprijs. En hoe u dat dan regelt met de lokale taxileverancier moet u zelf maar uitzoeken maar dit is pas echt klantgericht werken!
Ik ben benieuwd naar uw reactie!
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Deze klacht heb ik onlangs ingediend bij Valys. Ik heb hierop een brief teruggekregen waarin de klacht eigenlijk afgedaan werd als, het valt allemaal wel mee en uw ouders hadden gewoon mee moeten werken. Daarnaast stond de brief ook nog eens vol met spelfouten (??) erg slordig.
Hierbij wil ik een klacht indienen t.a.v. het vervoer op 25-06-2010 van mijn ouders naar Ede (gld). Het gaat om Dhr. en Mevr. .... uit Oost-Souburg.
Die bewuste vrijdag was er een taxi besteld om 10.30 uur. Ik en ook mijn ouders weten dat deze tijd wat eerder of later kan zijn. Om 11.00 uur was de taxi er nog niet en heeft mijn vader contact opgenomen met Valys. De taxi zou onderweg zijn. Inderdaad 11.15 uur kwam er een taxibus.
Echter, deze was nagenoeg vol en er waren achterin nog twee plekjes waar normaliter de bagage geplaatst wordt. Mijn moeder, lijdend aan artrose waardoor ingezakte wervels, wilde niet mee. Waarop de chauffeur erg ongeduldig en bars reageerde.
Enfin mijn moeder heeft daarna weer Valys gebeld en is aan de telefoon ronduit onbeschoft te woord gestaan. Zij werd behandeld als een ongehoorzaam kind. Me dunkt als je op de leeftijd bent van 83 en 87 jaar mag je toch wel met enig respect en begrip behandeld worden.
Daarbij werd ook nog aangemerkt dat de weigering kwam te staan op het verdubbelen van de afgeschreven kilometers. Uiteindelijk is er opnieuw een taxi besteld voor 12.30 uur. Weer een taxibus met plaatsen achterin. Mijn ouders durfden, uiteraard na zo’n behandeling, niet meer te weigeren.
Mijn moeder heeft dusdanig klem gezeten dat zij een enorme bloeduitstorting op haar bovenbeen heeft opgelopen (de foto is bijgevoegd). Schandalig!
De chauffeur vertelde onderweg dat hij inmiddels al vanaf 07.00 uur die ochtend op pad was zonder pauze. Staan jullie chauffeurs boven de rijtijdenwet?
Ik houd mijn hart vast als zij weer eens met Valys meegaan.
De terugweg vanuit Ede naar Oost-Souburg is redelijk verlopen. Wel weer een taxibus maar dit keer waren zij de eersten en konden dus een plaats kiezen.
De terugreis was 27 juni jl. en het was een erg warme dag. Er zat geen airco in de bus waardoor het snikheet was. Dit is onverantwoord met oude mensen die hartproblemen hebben zoals mijn ouders.
Deze klacht staat waarschijnlijk niet op zichzelf, van alle kanten hoor je met regelmaat dat het vervoer erg slecht geregeld is.
Graag zou ik zien dat er eens kritisch gekeken wordt waar men mee bezig is. Het is geen veevervoer maar vervoer van mensen die een handicap hebben of oud zijn. Zij hebben recht op een respectvolle behandeling.
N.B. De weigering van de eerste bus wordt inderdaad in rekening gebracht!
Hierbij wil ik een klacht indienen t.a.v. het vervoer op 25-06-2010 van mijn ouders naar Ede (gld). Het gaat om Dhr. en Mevr. .... uit Oost-Souburg.
Die bewuste vrijdag was er een taxi besteld om 10.30 uur. Ik en ook mijn ouders weten dat deze tijd wat eerder of later kan zijn. Om 11.00 uur was de taxi er nog niet en heeft mijn vader contact opgenomen met Valys. De taxi zou onderweg zijn. Inderdaad 11.15 uur kwam er een taxibus.
Echter, deze was nagenoeg vol en er waren achterin nog twee plekjes waar normaliter de bagage geplaatst wordt. Mijn moeder, lijdend aan artrose waardoor ingezakte wervels, wilde niet mee. Waarop de chauffeur erg ongeduldig en bars reageerde.
Enfin mijn moeder heeft daarna weer Valys gebeld en is aan de telefoon ronduit onbeschoft te woord gestaan. Zij werd behandeld als een ongehoorzaam kind. Me dunkt als je op de leeftijd bent van 83 en 87 jaar mag je toch wel met enig respect en begrip behandeld worden.
Daarbij werd ook nog aangemerkt dat de weigering kwam te staan op het verdubbelen van de afgeschreven kilometers. Uiteindelijk is er opnieuw een taxi besteld voor 12.30 uur. Weer een taxibus met plaatsen achterin. Mijn ouders durfden, uiteraard na zo’n behandeling, niet meer te weigeren.
Mijn moeder heeft dusdanig klem gezeten dat zij een enorme bloeduitstorting op haar bovenbeen heeft opgelopen (de foto is bijgevoegd). Schandalig!
De chauffeur vertelde onderweg dat hij inmiddels al vanaf 07.00 uur die ochtend op pad was zonder pauze. Staan jullie chauffeurs boven de rijtijdenwet?
Ik houd mijn hart vast als zij weer eens met Valys meegaan.
De terugweg vanuit Ede naar Oost-Souburg is redelijk verlopen. Wel weer een taxibus maar dit keer waren zij de eersten en konden dus een plaats kiezen.
De terugreis was 27 juni jl. en het was een erg warme dag. Er zat geen airco in de bus waardoor het snikheet was. Dit is onverantwoord met oude mensen die hartproblemen hebben zoals mijn ouders.
Deze klacht staat waarschijnlijk niet op zichzelf, van alle kanten hoor je met regelmaat dat het vervoer erg slecht geregeld is.
Graag zou ik zien dat er eens kritisch gekeken wordt waar men mee bezig is. Het is geen veevervoer maar vervoer van mensen die een handicap hebben of oud zijn. Zij hebben recht op een respectvolle behandeling.
N.B. De weigering van de eerste bus wordt inderdaad in rekening gebracht!
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Hier wil ik toch even op reageren , de aangewezen plaatsen zijn niet goed genoeg, een zitplaats met gordel is toch goed? wat is het probleem , de chauffeur hoeft geen pauze te nemen hij kan 7uur en 15 min achter elkaar werken , volgens de IVW moet de verplichte pauze van 45min in een dienst genomen worden , dus als dat binnen 8uur werken valt is dat goed , het is dus niet zo dat er na 4uur werken gestopt wordt, ook kan de pauze in 3x15 min genomen worden, airco is niet verplicht , dat het vervoer met zeer warme temperaturen minder komfortabel is accoord , maar ga dan niet in een auto of bus zitten en jezelf martelen, blijf dan thuis lekker in de schaduw met een glas koud drinken en de voeten in een tijl water .
Michael
Michael
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Nou Michael, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben gisteravond vanuit Amsterdam naar Oss gereist met Valys. (ik ben spastisch) de taxi had zitplaatsen met gordels, heupgordels wel te verstaan. Mijn zoontje van bijna 4 jaar zat in een kinderzitje (Maxi-Cosi Rodi SPS) Maar de veiligheid was ver te zoeken!! (normaal gesproken hoort er in een taxi een 3 puntsgordel te zitten, ivm de veiligheid) en mijn autostoeltje hoort ook met een 3 puntsgordel vastgezet te worden. Een kind meenemen in een auto/taxi(bus) zonder kinderzitje vind ik niet veilig, de meeste taxichauffeurs weigeren me mee te nemen als ik geen autostoeltje bij me heb. (ik neem dat altijd mee, maar ik heb dat eens uit interesse gevraagd).
Eenmaal onderweg viel mijn zoontje in slaap en vervolgens vloog bij elk hobbeltje en stoplicht mijn kind een stuk naar voren. Ik ben toen naast hem gaan zitten en heb hem de hele tijd vastgehouden. De chauffeur had trouwens zelf geen gordel om en vond mijn verhaal maar een verkooppraatje van Maxi-Cosi. Vervolgens hebben we 2,5 uur gedaan over de rit naar huis (met de trein is dat ongeveer 1,5 uur)
btw op de website www.kinderzitjes.nl staat trouwens dat een autostoeltje niet verplicht is, maar ik vind dat niet veilig en neem daarom altijd een autostoeltje mee.
Nu probeer ik een klacht in te dienen bij Valys, maar ik wacht ook op een wachtwoord zodat ik kan inloggen op de website. en Als ik geen wachtwoord krijg, doe ik het wel schriftelijk. Ik vind het overigens erg vervelend dat ik geen telefonische klacht kan indienen, want nu weet ik niet of ik gehoord en begrepen wordt.
met vriendelijke groeten,
Eenmaal onderweg viel mijn zoontje in slaap en vervolgens vloog bij elk hobbeltje en stoplicht mijn kind een stuk naar voren. Ik ben toen naast hem gaan zitten en heb hem de hele tijd vastgehouden. De chauffeur had trouwens zelf geen gordel om en vond mijn verhaal maar een verkooppraatje van Maxi-Cosi. Vervolgens hebben we 2,5 uur gedaan over de rit naar huis (met de trein is dat ongeveer 1,5 uur)
btw op de website www.kinderzitjes.nl staat trouwens dat een autostoeltje niet verplicht is, maar ik vind dat niet veilig en neem daarom altijd een autostoeltje mee.
Nu probeer ik een klacht in te dienen bij Valys, maar ik wacht ook op een wachtwoord zodat ik kan inloggen op de website. en Als ik geen wachtwoord krijg, doe ik het wel schriftelijk. Ik vind het overigens erg vervelend dat ik geen telefonische klacht kan indienen, want nu weet ik niet of ik gehoord en begrepen wordt.
met vriendelijke groeten,
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Ik moet toch echt Connexxion verdedigen in deze!
Connexxion is zo slecht nog niet georganiseerd maar het vervoer's systeem waarmee moet worden gewerkt wel!
Het Valys vervoers systeem is gewoon eigenlijk technisch helemaal niet haalbaar zoals het is opgezet, vooral voor langere afstanden niet. De combinatie's die dit vervoer rendabel moet maken moeten vaak worden opgerekt (lees vervoer's tijden) om het voor elkaar te krijgen. Dat Kwartier vroeger/later moet eigenlijk min. een halfuur zijn als je het daar al mee haalt. Hoe spijtig het ook is voor de mensen, dit vervoer kun je nu eenmaal niet met een gewone taxi vergelijken en zeker niet met de vergoedingen die er tegenover staan! dan heb ik het nog niet over de eigen bijdragen, want die geven meer administratieve rompslomp dan dat het oplevert...
Van een "taxiondernemer"
Connexxion is zo slecht nog niet georganiseerd maar het vervoer's systeem waarmee moet worden gewerkt wel!
Het Valys vervoers systeem is gewoon eigenlijk technisch helemaal niet haalbaar zoals het is opgezet, vooral voor langere afstanden niet. De combinatie's die dit vervoer rendabel moet maken moeten vaak worden opgerekt (lees vervoer's tijden) om het voor elkaar te krijgen. Dat Kwartier vroeger/later moet eigenlijk min. een halfuur zijn als je het daar al mee haalt. Hoe spijtig het ook is voor de mensen, dit vervoer kun je nu eenmaal niet met een gewone taxi vergelijken en zeker niet met de vergoedingen die er tegenover staan! dan heb ik het nog niet over de eigen bijdragen, want die geven meer administratieve rompslomp dan dat het oplevert...
Van een "taxiondernemer"
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Dan moet Connexxion duidelijk aangeven aan de provincies dat de regels die de provincies stellen, niet haalbaar zijn.
Niet de klant er maar de dupe van laten worden en dan vervolgens roepen 'Wij kunnen er ook niks aan doen, het systeem klopt niet'.
Als de regel is 15 minuten te vroeg of 15 minuten te laat, is het logisch dat een klant geïrriteerd raakt als de taxi na 30 minuten na gevraagde ophaaltijd er nog niet is.
Als Connexxion niet kan voldoen aan de gestelde eisen, moeten zij óf de provincie hiervan op de hoogte stellen, óf geen Valysvervoer meer doen.
P.S.
Connexxion heeft in mijn regio een potje gemaakt van het RegioTaxi vervoer.
Uiteindelijk is door de gemeente het contract vroegtijdig beeindigd en nu doet een ander bedrijf dit.
Opeens gaat er ongeveer 70% minder mis.
Mensen komen zo maar opeens op tijd aan, rijden geen 30 kilometer meer om en de taxi komt je op tijd ophalen.
Sterker nog, de taxi komt opeens opdagen!
Een wonder, het kan dus wél!
Niet de klant er maar de dupe van laten worden en dan vervolgens roepen 'Wij kunnen er ook niks aan doen, het systeem klopt niet'.
Als de regel is 15 minuten te vroeg of 15 minuten te laat, is het logisch dat een klant geïrriteerd raakt als de taxi na 30 minuten na gevraagde ophaaltijd er nog niet is.
Als Connexxion niet kan voldoen aan de gestelde eisen, moeten zij óf de provincie hiervan op de hoogte stellen, óf geen Valysvervoer meer doen.
P.S.
Connexxion heeft in mijn regio een potje gemaakt van het RegioTaxi vervoer.
Uiteindelijk is door de gemeente het contract vroegtijdig beeindigd en nu doet een ander bedrijf dit.
Opeens gaat er ongeveer 70% minder mis.
Mensen komen zo maar opeens op tijd aan, rijden geen 30 kilometer meer om en de taxi komt je op tijd ophalen.
Sterker nog, de taxi komt opeens opdagen!
Een wonder, het kan dus wél!
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Valys is geen provinciale maar een landelijk vervoerssysteem. Het is z.g. bovenregionaal vervoer. dus daar waar de regiotaxi stopt gaat valys verder. Taxibusje heeft de klok horen luiden maar de klepel weet taxibusje absoluut niet te hangen.
Valys is namelijk aanbesteed via de daarvoor geldende regels en connexion heeft via de aanbesteding dit contractvervoer gekregen. In de aanbesteding stonden de criteria waaraan men moest voldoen. Connexion heeft zich akkoord verklaard met de in de aanbesteding genoemde voorwaarden.
Kan de vervoerder (connexion) zich niet aan de regels houden moet hij niet inschrijven.
Echter zoals met de meeste van dit soort contracten belooft men gouden bergen, maar laat de uitvoering te wensen over.
Valys is namelijk aanbesteed via de daarvoor geldende regels en connexion heeft via de aanbesteding dit contractvervoer gekregen. In de aanbesteding stonden de criteria waaraan men moest voldoen. Connexion heeft zich akkoord verklaard met de in de aanbesteding genoemde voorwaarden.
Kan de vervoerder (connexion) zich niet aan de regels houden moet hij niet inschrijven.
Echter zoals met de meeste van dit soort contracten belooft men gouden bergen, maar laat de uitvoering te wensen over.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Valys gehandicaptenvervoer.
Klopt, sorry, ik was in de war met de RegioTaxi.
Die aanbesteding loopt via de provincie.
Verder ben ik het met je eens.
Als Connexxion niet kan leveren wat ze beloven, moet ze niet meebieden op het contract.
Die aanbesteding loopt via de provincie.
Verder ben ik het met je eens.
Als Connexxion niet kan leveren wat ze beloven, moet ze niet meebieden op het contract.