LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valys vergeet rollater

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
codjo

Valys vergeet rollater

Ongelezen bericht door codjo »

Op 14 april werd mijn schoonmoeder vervoerd van haar woonplaats Breukelen naar haar zoon in Rijswijk (Gld). Zij zou om 14.00 uur worden opgehaald in Breukelen, maar dat werd pas 15.15 uur.

In Rijswijk is de chauffeur vergeten de rollator uit te laden. Mijn zwager heeft na de constatering daarvan (de taxi was alweer vertrokken) op 14 april meteen naar de centrale gebeld. Hem werd gezegd de volgende dag terug te bellen.
Op 15 april heeft hij vier maal naar de centrale gebeld. Steeds werd hem gevraagd een half uur later terug te bellen omdat degene aan de telefoon hem niet kon helpen.
Op 16 april heeft hij twee keer gebeld, waarbij hij kreeg te horen, dat het vervoer door vd Pol uit Woerden zou worden verzorgd, maar dat de rit uiteindelijk is gemaakt door Schoonhoven-Buytendijk uit Utrecht.
Hij belde dit laatste bedrijf, waarbij beloofd werd dat de rollator zou worden teruggebracht.
Op 20 april was er nog niets gebeurd, dus hij belde opnieuw. Er werd gezegd: "De rollator wordt NU naar Breukelen gebracht."
Op 23 april was er nog nog niets gebeurd. Hij belde naar Valys, die hem later op de dag terugbelde en zei: "Morgen, 24 april, wordt de rollator naar Breukelen gebracht."
Op 3 mei was er nog steeds geen rollator teruggekomen. Mijn zwager belde Valys. Hem werd beloofd dat de zaak zou worden uitgezocht. Valys zou hem terugbellen als dat was gebeurd.
Op 8 mei had hij nog steeds niets van Valys gehoord en daarom schreef hij hen een brief, waarin hij Valys verantwoordelijk stelt. Omdat hij met vakantie zou gaan verzocht hij de correspondentie te richten aan het adres van mijn schoonmoeder in Breukelen.

Omdat er op 24 mei nog steeds niets gebeurd was, heb ik (op naam van mijn schoonmoeder) op de website van Valys gemeld:
Ik heb nog steeds geen antwoord van u op de brief die mijn zoon u op 8 mei toezond over mijn bij u zoekgeraakte rollator. Ook heb ik de rollator nog steeds niet terug. Deze was geleend van de thuiszorg en moet teruggebracht worden. Gebeurt dit niet, dan moet ik huur gaan betalen, terwijl ik inmiddels zelf al een andere rollator heb aangeschaft. U zult begrijpen, dat ik hier niet blij mee ben. WANNEER HANDELT U DEZE ZAAK NU EINDELIJK EENS AF????

Op 26 mei kreeg ik het volgende mailtje:
Geachte heer/mevrouw,

Ik zou u graag verder willen helpen met het terug vinden van uw geleende rollator.
Om dit te kunnen doen heb ik wel gegevens nodig, welke datum dit is geweest en hoe laat u de rit heeft gehad.
Zo kan ik voor u nakijken door welke vervoeder u bent opgehaald of weggebracht.

Ik kan dan de vervoeder bellen of ze de rollator gevonden hebben.

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet,

Valys

Hoewel volgens mij dus alles al bij Valys bekend zou moeten zijn heb ik het hele verhaal op diezelfde dag, nu per email, nogmaals uiteengezet. Inmiddels is er weer een week verstreken en hebben we nog steeds geen rollator terug.
Alles is bij iedereen bekend. Hoe kan het dan, dat zo'n zaak na ruim anderhalve maand nog steeds niet is afgehandeld? En wie gaat nu de huurkosten betalen van de verdwenen rollator?
Laatst gewijzigd door codjo op 26 jun 2007 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten1234

Re: Valys vergeet rollater

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Iets waar jezelf ook wel achter bent of nog niet weet, maar zij geven elkaar de schuld. Wat ik begrijp is dat het hier om een uitbestede rit gaat. Valys wordt aangesproken en deze moet weer naar de vervoerder bellen aan wie de rit is uitbesteed. Deze moet dan vervolgens weer zijn of haar chauffeur aanspreken over dit. Als klap op de vuurpijl weet niemand meer iets en heeft het geen aandacht meer waarna jij vervolgens weer alles opnieuw mag uitzoeken en vertellen. Je wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd. Wat je kunt doen is er even gezellig op de koffie gaan. Kijken wat je dan kunt bereiken. Houd voor zoiets ook bij wie je gesproken hebt en gooi niet alles bij iedereen neer. Zo voorkom je onduidelijkheid.

Dit mag niet, maar helaas gebeurd het nog al te vaak.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Niet de uitvoerende partij is hier aansprakelijk, maar de partij die het vervoer oorspronkelijk op zich zou nemen. De uitvoerende vervoerder heeft die rollator dan wel vergeten, en zij moeten uiteraard voor de oplossing zorgen, maar je hebt als vervoerd persoon (schoonzoon van, bedoel ik) gebeld met de partij die dit vervoer heeft uitbesteed. Dat is niet JOUW probleem, maar het probleem van die vervoerder.

Hier is fout op fout gestapeld. Goed, 5 minuten later hoeft geen ramp te zijn, als alles dan maar 5 minuten opschuift. Maar als die 5 minuten zou betekenen dat jij of je schoonmoeder een aansluiting mist, is het natuurlijk wel vervelend.

Hier speelt echter iets anders. Hoe kun je nou bij dit soort vervoer, een rollator vergeten? :roll: :roll: Dat ding zie je echt niet zomaar over het hoofd, en je schoonmoeder zal hem toch gemist hebben op het moment dat ze uit de taxi is gestapt?

codjo

Mijn zwager begroette zijn moeder toen zij uit de taxi stapte en nam haar aan zijn arm mee naar binnen. Vandaar dat mijn schoonmoeder de rollator op dat moment niet direct miste. Dat ontdekte zij pas een paar minuten later, maar toen was het al te laat. Het beroerde is, dat de daadwerkelijke vervoerder verschillende malen beweerde dat het ding onderweg was, maar dat bleken zoethoudertjes. Afgelopen vrijdag heb ik weer telefonisch contact gehad met Valys, die mij weer wilde laten bellen emt de daadwerkelijke vervoerder. Ik heb dat geweigerd, omdat dit tot nu toe niets heeft opgeleverd. Valys is onze contractpartner. Valys incassseert van mijn schoonmoeder het vervoersgeld. Dus Valys moet zelf de vervoerder aanpakken, desnoods door een boetesysteem of zoiets.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb nimmer met een beschuldigende vinger gewezen. Valys heeft deze rit uitbesteed en is niet verantwoordelijk als het dan fout gaat. Wel zijn zij diegeen die aansprakelijk zijn. Dat is het enige. Zij moeten uitzoeken wat er aan de hand is en de rollator terugbezorgen.

codjo

Na nog enkele emailtjes en een aangetekende brief naar de klantenservice is vandaag eindelijk de rollator terugbezorgd bij mijn schoonmoeder. Valys heeft beloofd de door ons gemaakte kosten te zullen vergoeden. Zo komt in deze zaak dus alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht.

Gesloten