LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wintersweer

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Rietje22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010 11:23

wintersweer

Ongelezen bericht door Rietje22 »

Zelf werk ik in de Zorg en doe ik mijn best, net als mijn collega's om op mijn werk te komen.
afgelopen zaterdag, bewoners bij ons verheugen zich op een dagje naar huis, maar nee zowel Conexxion als Valys rijden niet door het winterse weer!!!
Zelfs de NS lukt het om die dag redelijk op tijd te rijden, ik begrijp het écht niet.
Het zijn busjes met winterbanden, de grote wegen zijn goed begaanbaar, misschien op de kleine wegen af en toe wat glibber maar kom op zeg!!!
Zondag: mijn schoonmoeder zou naar haar dochter in Friesland, maar nee weer rijdt Valys niet, en dan te weten dat het in Friesland zelfs nog groen was, zo weinig sneeuw en er bij ons(in regio Enkhuizen) niet een vlok sneeuw meer is gevallen!!
Ik snap dat je je dienstregeling aanpast aan het weer, maar je kan het ook overdrijven!

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: wintersweer

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

heb zelf een gehandicapt broertje die van alles mist omdat zijn taxi niet rijd. ergens snap ik het wel al die ongelukken, moet er niet aan denken dat er wat met hem gebeurd. Hier zijn ook de taxi,s niet op voorzien zulk slecht weer

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: wintersweer

Ongelezen bericht door snepke »

Ze zijn wel verantwoordelijk voor de mensen, die met hen meerijden.
Stel dat er wat gebeurd ,dan krijgen ze waarschijnlijk te horen;
Om met zulk slecht weer te rijden,dat is vragen om ongelukken,onverantwoord om met passagiers te gaan rijden.

Als ik ergens met dit weer naartoe moet, heb ik alleen met mezelf te maken.
Een bus/taxi chauffeur heeft met passagiers te maken.
Ik zou het niet doen, met een bus vol mensen te gaan rijden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: wintersweer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Op zich Natuurlijk heel vervelend als je niet naar huis kunt, maar ook gezonde mensen reizen een stuk minder door het slechte weer en missen daardoor dingen. Dat hoort bij het leven. Op zich wel weer mooi met dit weer om te zien dat het leven niet te plannen is. De natuur wint altijd.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: wintersweer

Ongelezen bericht door rollertje »

Ik moet zelf regelmatig op de weg zijn deze dagen met mijn eigen auto. Ik heb nu al verschillende glijpartijen gehad. Tot nu toe gelukkig goed afgelopen. Wanneer je dan andere mensen moet vervoeren, die vaak ook nog kwetsbaarder zijn, kan ik me voorstellen dat men dat niet doet. Die dagjes uit kunnen later miscchien nog wel een keer georganiseerd worden. Een leven verliezen of verwondingen oplopen is veel vervelender.

lei
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jan 2011 20:28

Re: wintersweer

Ongelezen bericht door lei »

Ook ik werk in de verstandelijke beperkte zorg,en ik erg me ook groen en geel aan het vervoer en dan al helmaal met winterweer.
Soms is het zo erg dat de cliënten wel eens een uur moeten wachten tot het vervoer er is of zo als wij al eens gebeurt is dat cliënten bij het verkeerde adres worden afgeleverd :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gesloten