@mathilde
U weet niet dat men bijvoorbeeld bij voorbaat het eigen risicobedrag per maand kan betalen. Of als men dat niet doet en de nota komt, men dan in termijnen kan betalen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 135 euro voor 1 minuut spreken met medisch specialist
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 okt 2020 16:53
Re: 135 euro voor 1 minuut spreken met medisch specialist
In mei van dit jaar (2 maanden in de coronacrisis) had ik een flinke schouderblessure waarvoor ik van mijn huisarts pijnstillers voorgeschreven had gekregen. Op aanraden van mijn partner nam ik ook contact op met Annatommie, een privékliniek voor orthopedische zorg. Mijn partner had er een goede ervaring mee gehad. Toen ik naar Annatommie belde en een mederwerker te spreken kreeg, vertelde ik mijn situatie. Ik kon een paar dagen later opnieuw bellen om een deskundige te spreken. De pijnstillers hadden intussen hun werk al prima gedaan en het leek al niet meer nodig om de deskundige te spreken. Toch maar even gebeld en tijdens het gesprek dat 7 en een halve minuut duurde, ging het er met de deskundige vooral over dat het niet nodig leek om bij Annatommie langs te gaan. Nu begin oktober kreeg ik de declaratie via de zorgverzekeraar: € 159,36!
Annatommie heeft nergens laten blijken dat er kosten aan het telefoongesprek verbonden zouden zijn. Misschien naief van mij maar € 159,36 voor een gesprek waarbij geen enkel advies gegeven is, behalve dan dat gezamenlijk is geconcludeerd dat er geen behandeling nodig was. Ik voel me bestolen en ik plaats dit bericht om andere 'naïeve' mensen zoals ik hierover te waarschuwen en om te vragen of dit een praktijk is waar iets tegen gedaan kan worden. Dit lijkt wel heel erg op cashen tijdens de coronacrisis!
Annatommie heeft nergens laten blijken dat er kosten aan het telefoongesprek verbonden zouden zijn. Misschien naief van mij maar € 159,36 voor een gesprek waarbij geen enkel advies gegeven is, behalve dan dat gezamenlijk is geconcludeerd dat er geen behandeling nodig was. Ik voel me bestolen en ik plaats dit bericht om andere 'naïeve' mensen zoals ik hierover te waarschuwen en om te vragen of dit een praktijk is waar iets tegen gedaan kan worden. Dit lijkt wel heel erg op cashen tijdens de coronacrisis!
Re: 135 euro voor 1 minuut spreken met medisch specialist
Wat heeft dat met cashen tijdens corona van doen?
U hebt een telefonisch consult bij een specialist en dat moet gewoon betaald worden.
U hebt een telefonisch consult bij een specialist en dat moet gewoon betaald worden.
sjohie
vindt dit leuk
Re: 135 euro voor 1 minuut spreken met medisch specialist
Mwoa, dat misschien kan je wel weglaten. Je belt met een privékliniek, en die bieden aan dat je een 2e keer kan spreken met een deskundige. Niemand werkt gratis, jij niet, ik niet, en ook de mensen die bij die privékliniek werken niet. Je had dus wel kunnen en mogen bedenken dat dit kosten met zich mee zou brengen, en dit in het 1e gesprek kunnen vragen. Of dit even aan je partner kunnen vragen die zo te lezen al ervaring met deze club heeft gehad, voordat je ging bellen.meinedijkstra schreef: ↑07 okt 2020 22:27In mei van dit jaar (2 maanden in de coronacrisis) had ik een flinke schouderblessure waarvoor ik van mijn huisarts pijnstillers voorgeschreven had gekregen. Op aanraden van mijn partner nam ik ook contact op met Annatommie, een privékliniek voor orthopedische zorg. Mijn partner had er een goede ervaring mee gehad. Toen ik naar Annatommie belde en een mederwerker te spreken kreeg, vertelde ik mijn situatie. Ik kon een paar dagen later opnieuw bellen om een deskundige te spreken. De pijnstillers hadden intussen hun werk al prima gedaan en het leek al niet meer nodig om de deskundige te spreken. Toch maar even gebeld en tijdens het gesprek dat 7 en een halve minuut duurde, ging het er met de deskundige vooral over dat het niet nodig leek om bij Annatommie langs te gaan. Nu begin oktober kreeg ik de declaratie via de zorgverzekeraar: € 159,36!
Annatommie heeft nergens laten blijken dat er kosten aan het telefoongesprek verbonden zouden zijn. Misschien naief van mij maar € 159,36 voor een gesprek waarbij geen enkel advies gegeven is, behalve dan dat gezamenlijk is geconcludeerd dat er geen behandeling nodig was. Ik voel me bestolen en ik plaats dit bericht om andere 'naïeve' mensen zoals ik hierover te waarschuwen en om te vragen of dit een praktijk is waar iets tegen gedaan kan worden. Dit lijkt wel heel erg op cashen tijdens de coronacrisis!