Onderstaande e-mail heb ik verzonden naar mijn apotheker:
Fax vanaf de website
Betreft: verhoging 50%
Naam: Martin de Vries
Telefoonnummer:
E-mail adres: martin(at)kabel.netvisit.nl
&Geboortedatum: 24-01-1975
Geachte heer/mevrouw,
Bij het ophalen van mijn magnesium gluconaat moest ik 73,98 euro afrekenen voor 240 stuks. In 2008 betaalde ik voor hetzelfde medicijn en aantal 49,13 euro. Dat ik voor mijn medicijnen moet betalen, ondanks dat ze door mijn cardioloog zijn voorgeschreven, had ik mij al bij neergelegd maar een prijsverhoging van 50% vind ik wel een beetje absurd. Nou is mijn vraag dus ook: Waar komt die prijsverhoging vandaan???
Het volgende antwoord heb ik teruggekregen:
Geachte heer de Vries,
Het klopt inderdaad dat de magnesiumgluconaat tabletten nu behoorlijk in de prijs zijn gestegen. Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is. De prijsverhoging wordt echter door de fabrikant gedaan. De apotheken krijgen aan het einde van elke maand een nieuw database (de zogenaamde taxe) met de prijzen voor de komende maand. Wanneer de fabrikanten prijzen van de producten verhogen, geven ze dit aan aan de taxe door. De apotheek haalt de prijzen uit de taxe. Wij passen de prijzen dus niet zelf aan.
Ik hoop hiermee uw vraag te hebben beantwoord.
Nou is mijn vraag aan jullie: “Moet ik genoegen nemen met dit antwoord of kan ik nog wat anders doen?”
Tevens heb ik nog een ander “probleem” nl.:
Mijn magnesium word niet vergoed omdat het niet op “de lijst” van de overheid staat!
Daarnaast heb ik ook nog acenoucoumarol, perindropil en sotalol deze medicijnen staan blijkbaar wel op “de lijst” en worden gelukkig wel vergoed.
Aangezien ik een hartaandoening (DCM) heb, en dus een chronisch zieke ben, en aan de voorwaarde (mensen met een chronische aandoening die in 2006 en 2007 ten minste 180 standaard dagdoseringen van specifieke geneesmiddelen hebben gebruikt.) voldoe, heb ik compensatie eigen risico bij het CAK aangevraagd.
Maar u raad het al, ja ja, mijn medicijnen staan NIET op “de lijst” van specifieke geneesmiddelen en is dus afgewezen.
Heeft er iemand nog enig idee waar we in dit land mee bezig zijn en of er nog andere mogelijkheden zijn?
mvg,
Martin de Vries
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2vraagjes? medicijn 50% duurder en comp.eigen risico van CAK
-
marieke2407
Re: 2vraagjes? medicijn 50% duurder en comp.eigen risico van CAK
hoi
ik was toevallig bij de huisarts van de week en die zei het ook ,er wordt steeds minder vergoed,ik hoor helaas op mijn 35ste al 11 jr tot de chronisch zieke en slik 24 pillen per dag..
oa diazepam,moetik zelf betalen,slaaptabletten zelf betalen en dan komt er zo'n balletje op tv,deze middelen gaan eruit want de oplossing moet eerst gevonden worden..ja doos die is er ...de pillen,de oorzaak kan niet verholppen worden..
ik heb een veel te hoge spierspanning dus de diazepam...en de slaaptabletten(doorslapers)die ik ongeveer 3x pw om het in toom te houden gewenning te voorkomen slik,die moet ik heb hebben omdat ik schouderoperatie;s heb gehad,daar kan ik niet op liggen alleen op de rig..en laat ik nu al 11 jaar chronische rugklachten hebben..reuma 11 dingen totaal,,nou als dat geen oorzaak is..maar nee hoor zelf betalen...
nu naar de internist,onderzoeken gehad,allemaal maag heelaal ontstoken door medicatie en 2 maagzweren actief door een bac...drankje leven lang...8 euro fles...naast mijn pantazol....fles gaat 5 dg mee....reken uit....
je betaald 140 euro per mnd aan ziektekosten...als het niet meer is pp wij dan,..
nee we staan machteloos...gewoon machteloos...
diazepam krijg je als je psychoses heb of weet ik wat...nee dat kan je lekker aan tonen...dat is eerlijk dat van mij staat zwart op wit door testen..is toch wat...
maar goed beste meneer....
ik denk dat u er net als ik aan hangt....
ik heb de vergoeding niet eens aangevraagd,ik weet het antwoord toch al,de huisarts zei het ook,het is een minimaal lijstje,ze zijn slim hoor .....
groetjes marieke 2407
ik was toevallig bij de huisarts van de week en die zei het ook ,er wordt steeds minder vergoed,ik hoor helaas op mijn 35ste al 11 jr tot de chronisch zieke en slik 24 pillen per dag..
oa diazepam,moetik zelf betalen,slaaptabletten zelf betalen en dan komt er zo'n balletje op tv,deze middelen gaan eruit want de oplossing moet eerst gevonden worden..ja doos die is er ...de pillen,de oorzaak kan niet verholppen worden..
ik heb een veel te hoge spierspanning dus de diazepam...en de slaaptabletten(doorslapers)die ik ongeveer 3x pw om het in toom te houden gewenning te voorkomen slik,die moet ik heb hebben omdat ik schouderoperatie;s heb gehad,daar kan ik niet op liggen alleen op de rig..en laat ik nu al 11 jaar chronische rugklachten hebben..reuma 11 dingen totaal,,nou als dat geen oorzaak is..maar nee hoor zelf betalen...
nu naar de internist,onderzoeken gehad,allemaal maag heelaal ontstoken door medicatie en 2 maagzweren actief door een bac...drankje leven lang...8 euro fles...naast mijn pantazol....fles gaat 5 dg mee....reken uit....
je betaald 140 euro per mnd aan ziektekosten...als het niet meer is pp wij dan,..
nee we staan machteloos...gewoon machteloos...
diazepam krijg je als je psychoses heb of weet ik wat...nee dat kan je lekker aan tonen...dat is eerlijk dat van mij staat zwart op wit door testen..is toch wat...
maar goed beste meneer....
ik denk dat u er net als ik aan hangt....
ik heb de vergoeding niet eens aangevraagd,ik weet het antwoord toch al,de huisarts zei het ook,het is een minimaal lijstje,ze zijn slim hoor .....
groetjes marieke 2407
Laatst gewijzigd door marieke2407 op 03 feb 2009 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo is het blijkbaar, je word er niet echt vrolijk van, maar als het lang genoeg zo doorgaat dan worden we allemaal stapelgek en kunnen ze iedereen in een inrichting opsluiten. Worden de kosten tenminste vergoed(hoop ik).we staan machteloos...gewoon machteloos...
-
marieke2407
hoi mdev
nou mij opsluiten ,zover krijgen ze moet hoor
godzijdank sta ik gelukkig op MIJN manier in het leven....en tja..betalen..
maar weet je,het is niet eens zozeer voor mij...
ik kan het wel betalen,maar wat denk je van de andere mensen die het niet kunnen en net zo afhangkelijk zijn als ik?
kijk er wordt bij slaaptabletten en kalmeringsmiddelen altijd gezegd...nou dan neem je toch melotanine of weet ik veel wat je er aan kan doen,mensen hebben altijd wel een oplossing joh goh dat ik daar niet aan heb gedacht en de huisarts,pijnpoli,orthopeed,revalidatiearten en de neuroloog.......stom stom stom....
het is niet altijd voor oh ik kan niet slapen of oh ik zie het niet meer zitten nee medicatie wordt voor andere doeleinden ook gebruikt...
maar goed...het is niet anders...
net als dat ik lyrica gebruik voor mijn zenuwpijn ,dat kan ook voor epilepsie gebruikt worden...net als amitriptyline is een antidepri maar kan ook voor bedplassers en zenuwpijn gebruikt worden...denken die hoge heren daar over na..nee want ze laten het niet meer aan de dokter over,,,zei beslissen hoe en wat...
nogmaals ik vind het sneu en rot voor de mensen die moeten rondkomen van een bedrag en dan ook nog een dit moeten betalen..
maar ik magniet zeuren want ik zit al heel lang in de wao en er is nu sinds 16 jan wat veranderd!!!! de belastingaftrek is veranderd(wat ik al nooit deed)we krijgen nu automatisch netto 350 euro...dat geld voor wao,wia,wajong,wga enz...ik heb er onder arbeidsongeschiktheid een item over neer gezet...
nou dan compenseren we het weer...vooral de mesen die het nodig hebben....
groetjes marieke 2407
nou mij opsluiten ,zover krijgen ze moet hoor
maar weet je,het is niet eens zozeer voor mij...
ik kan het wel betalen,maar wat denk je van de andere mensen die het niet kunnen en net zo afhangkelijk zijn als ik?
kijk er wordt bij slaaptabletten en kalmeringsmiddelen altijd gezegd...nou dan neem je toch melotanine of weet ik veel wat je er aan kan doen,mensen hebben altijd wel een oplossing joh goh dat ik daar niet aan heb gedacht en de huisarts,pijnpoli,orthopeed,revalidatiearten en de neuroloog.......stom stom stom....
het is niet altijd voor oh ik kan niet slapen of oh ik zie het niet meer zitten nee medicatie wordt voor andere doeleinden ook gebruikt...
maar goed...het is niet anders...
net als dat ik lyrica gebruik voor mijn zenuwpijn ,dat kan ook voor epilepsie gebruikt worden...net als amitriptyline is een antidepri maar kan ook voor bedplassers en zenuwpijn gebruikt worden...denken die hoge heren daar over na..nee want ze laten het niet meer aan de dokter over,,,zei beslissen hoe en wat...
nogmaals ik vind het sneu en rot voor de mensen die moeten rondkomen van een bedrag en dan ook nog een dit moeten betalen..
maar ik magniet zeuren want ik zit al heel lang in de wao en er is nu sinds 16 jan wat veranderd!!!! de belastingaftrek is veranderd(wat ik al nooit deed)we krijgen nu automatisch netto 350 euro...dat geld voor wao,wia,wajong,wga enz...ik heb er onder arbeidsongeschiktheid een item over neer gezet...
nou dan compenseren we het weer...vooral de mesen die het nodig hebben....
groetjes marieke 2407
Omdat ik al 48 jaar rugklachten heb slik ik als ik veel pijn heb Diazepam dit was altijd een spierverslapper, maar nu ineens een slaapmiddel. Ik heb geen slaap probleem maar een rug probleem.
Maar zoals veel midicatie word dit ook niet meer vergoed. Daar kan ik nog een beetje mee leven, maar dat de prijs inmiddels is verdubbeld gaat er bij mij niet in!!
Maar zoals veel midicatie word dit ook niet meer vergoed. Daar kan ik nog een beetje mee leven, maar dat de prijs inmiddels is verdubbeld gaat er bij mij niet in!!