LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afspraak met tandarts viel niet af te bellen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 nov 2006 16:38
afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Ik zit met een conflict met mijn tandarts en nu vraag ik me af of iemand hier serieus iets op weet, wat te doen.
10 okt. j.l. had ik een afspraak met mijn tandarts. Dit was een maandagmorgen. Nu moest
ik deze afspraak afzeggen en dat kan volgens voorschrift 24 uur van te voren. Dus ik bel
vrijdag ervoor op en de telefoon was toen een hele tijd in gesprek. Na even gewacht te
hebben heb ik weer gebeld en toen kreeg ik een voicemail met de mededeling dat ze
gesloten waren en dat ik geen bericht achter kan laten....... Is dat niet vreemd. Ik heb
maandag dus maar gebeld maar toen was ik te laat, ik zeg tegen die dame dat ze dan maar
op de nummerweergave moesten kijken zodat ze konden zien dat ik meermalen gebeld had die
vrijdag ervoor maar ze hadden ook al geen nummermelder (????!!!!) Ik kreeg de dag erna,
11 okt., een declaratie van maar liefst 90 euro. (ik wil het maar even in het midden
houden of ze dat zomaar mogenvragen) Dus ik heb weer meteen gebeld omdat ik er niet mee
eens was. De assistente zegt me dat ik een brief moet schrijven met daarin mijn bezwaar
etc. Ik doe dat meteen dezelfde middag en doe hem ook gelijk die middag op de post. Ik
heb 3 weken zitten wachten op een reactie, lijkt me wel proffessioneel als ze dat zouden
doen, maar nee, wat krijg ik gisteren ineens op de deurmat..... een herinnering van maar
liefst 120 euro, dus die rekening was in 3 weken ineens 30 euro duurder geworden terwijl
die eerste toch ook in behandeling is....
Naar boven
10 okt. j.l. had ik een afspraak met mijn tandarts. Dit was een maandagmorgen. Nu moest
ik deze afspraak afzeggen en dat kan volgens voorschrift 24 uur van te voren. Dus ik bel
vrijdag ervoor op en de telefoon was toen een hele tijd in gesprek. Na even gewacht te
hebben heb ik weer gebeld en toen kreeg ik een voicemail met de mededeling dat ze
gesloten waren en dat ik geen bericht achter kan laten....... Is dat niet vreemd. Ik heb
maandag dus maar gebeld maar toen was ik te laat, ik zeg tegen die dame dat ze dan maar
op de nummerweergave moesten kijken zodat ze konden zien dat ik meermalen gebeld had die
vrijdag ervoor maar ze hadden ook al geen nummermelder (????!!!!) Ik kreeg de dag erna,
11 okt., een declaratie van maar liefst 90 euro. (ik wil het maar even in het midden
houden of ze dat zomaar mogenvragen) Dus ik heb weer meteen gebeld omdat ik er niet mee
eens was. De assistente zegt me dat ik een brief moet schrijven met daarin mijn bezwaar
etc. Ik doe dat meteen dezelfde middag en doe hem ook gelijk die middag op de post. Ik
heb 3 weken zitten wachten op een reactie, lijkt me wel proffessioneel als ze dat zouden
doen, maar nee, wat krijg ik gisteren ineens op de deurmat..... een herinnering van maar
liefst 120 euro, dus die rekening was in 3 weken ineens 30 euro duurder geworden terwijl
die eerste toch ook in behandeling is....
Naar boven
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Ik begrijp uit je bericht dat je tot nu toe alleen maar contact hebt gehad met de assistente en niet met de tandarts persoonlijk.
Mijn advies is, bel nogmaals op vraag naar de tandarts voor nadere uitleg en confronteer hem met het bericht op de voice mail.
Vraag ook om een gespecificeerde rekening.
Informeer ook bij een andere tandarts en je verzekeringsmaatschappij of deze handelingen wel legaal zijn.
Als de afspraak een controlebeurt was is € 90,- zwaar overtrokken en zeker als daar een ongemotiveerde verhoging boven op komt van €30,-.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat je vertrouwens relatie met deze tandarts nu weg is, houdt daarom de mogelijkheid open om een andere tandarts te zoeken.
Succes
Mijn advies is, bel nogmaals op vraag naar de tandarts voor nadere uitleg en confronteer hem met het bericht op de voice mail.
Vraag ook om een gespecificeerde rekening.
Informeer ook bij een andere tandarts en je verzekeringsmaatschappij of deze handelingen wel legaal zijn.
Als de afspraak een controlebeurt was is € 90,- zwaar overtrokken en zeker als daar een ongemotiveerde verhoging boven op komt van €30,-.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat je vertrouwens relatie met deze tandarts nu weg is, houdt daarom de mogelijkheid open om een andere tandarts te zoeken.
Succes
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Advies:
Als deze tandarts lid is van de NMT (en dat zijn de meeste) , dan kun je een klacht indienen via deze organisatie. Het telefoonnummer is :
030 607 62 76
Ik zou in ieder geval bij hun advies inwinnen.
Succes
Als deze tandarts lid is van de NMT (en dat zijn de meeste) , dan kun je een klacht indienen via deze organisatie. Het telefoonnummer is :
030 607 62 76
Ik zou in ieder geval bij hun advies inwinnen.
Succes
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 nov 2006 20:37
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Beste Chelsea,
heb precies hetzelfde bij de hand gehad. Ik zou niet direct met de NMT gaan schermen, maar het eerst met de tandarts proberen op te lossen.
Met bellen kom je niet verder dan de assistente, die misschien zelf wel heeft zitten bellen met een of andere kennis. Die zal dat echter nooit toegeven, maar ook niet doorgeven aan de tandarts. Deze hoort dus slechts het verhaal van 1 kant. Daarom heb ik de tandarts een brief geschreven en een en ander netjes uitgelegd en verteld dat ik dat onaanvaarbaar vond.
Ben vervolgens teruggebeld door de tandarts zelf en deze heeft netjes zijn excuus aangeboden, waarmee het probleem was opgelost,
suc6,
groeten,
Wim
heb precies hetzelfde bij de hand gehad. Ik zou niet direct met de NMT gaan schermen, maar het eerst met de tandarts proberen op te lossen.
Met bellen kom je niet verder dan de assistente, die misschien zelf wel heeft zitten bellen met een of andere kennis. Die zal dat echter nooit toegeven, maar ook niet doorgeven aan de tandarts. Deze hoort dus slechts het verhaal van 1 kant. Daarom heb ik de tandarts een brief geschreven en een en ander netjes uitgelegd en verteld dat ik dat onaanvaarbaar vond.
Ben vervolgens teruggebeld door de tandarts zelf en deze heeft netjes zijn excuus aangeboden, waarmee het probleem was opgelost,
suc6,
groeten,
Wim
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 nov 2006 16:38
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Bedankt voor jullie reacties.
Nu had ik via het juridisch loket het advies gekregen om die eerste brief nogmaals te versturen maar dan aangevuld en aangetekend. Dat heb ik op woensdag gedaan en vrijdag had ik al een brief van de deurwaarder in huis. Dus eigenlijk binnen 30 dagen na de dag dat ik de afspraak niet na kon komen. Op beide rekeningen stond niet eens wanneer ze betaald moesten zijn en dat als ik niet betalen zou dat ze dan de deurwaarder zouden inschakelen.
Ik heb vervolgens de deurwaarder gebeld met deze gegevens en zij zouden er achter aan gaan. Nu krijg ik vandaag een brief dat ze contact hebben gehad met mijn tandarts en er stond een verslag in wat zij had verteld. Ik kan je vertellen, daar klopt helemaal niets van. Nu moet ik dus toch betalen en wel 170 euro. Je snapt dat ik daar dus wederom niet mee eens ben. Weet iemand hoe ik nu kan handelen??
HELP!!!!
Nu had ik via het juridisch loket het advies gekregen om die eerste brief nogmaals te versturen maar dan aangevuld en aangetekend. Dat heb ik op woensdag gedaan en vrijdag had ik al een brief van de deurwaarder in huis. Dus eigenlijk binnen 30 dagen na de dag dat ik de afspraak niet na kon komen. Op beide rekeningen stond niet eens wanneer ze betaald moesten zijn en dat als ik niet betalen zou dat ze dan de deurwaarder zouden inschakelen.
Ik heb vervolgens de deurwaarder gebeld met deze gegevens en zij zouden er achter aan gaan. Nu krijg ik vandaag een brief dat ze contact hebben gehad met mijn tandarts en er stond een verslag in wat zij had verteld. Ik kan je vertellen, daar klopt helemaal niets van. Nu moet ik dus toch betalen en wel 170 euro. Je snapt dat ik daar dus wederom niet mee eens ben. Weet iemand hoe ik nu kan handelen??
HELP!!!!
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Het is sowieso heel erg ongebruikelijk om direct na een niet nagekomen afspraak al zo'n idioot hoog bedrag in rekening te brengen, zeker als je zelf al zoveel moeite hebt gedaan om die afspraak tijdig af te zeggen.
Mijn tandarts, en veel tandartsen bij mij in de buurt geven eerst een waarschuwing, en vragen meteen een nieuwe afspraak te maken. Die je dan natuurlijk niet ongestraft niet na kan komen. Maar het niet nakomen ervan lag niet aan jou.
Vraag eens bij de KPN of ze via een uitdraai kunnen zien dat jij die vrijdag contact probeerde te zoeken. Als dat kan, sta je al een stuk sterker. Dan staat vast dat je dat die vrijdag geprobeerd hebt, belangrijker is dat de tandarts dat dus niet meer kan betwisten.
In principe heeft de tandarts wel een punt, hij/zij houdt behandeltijd vrij voor jou, die hij nu niet zomaar kan opvullen, tenzij hij een wachtende patient heeft die juist blij is dat ie eerder geholpen kan worden.
Mijn tandarts, en veel tandartsen bij mij in de buurt geven eerst een waarschuwing, en vragen meteen een nieuwe afspraak te maken. Die je dan natuurlijk niet ongestraft niet na kan komen. Maar het niet nakomen ervan lag niet aan jou.
Vraag eens bij de KPN of ze via een uitdraai kunnen zien dat jij die vrijdag contact probeerde te zoeken. Als dat kan, sta je al een stuk sterker. Dan staat vast dat je dat die vrijdag geprobeerd hebt, belangrijker is dat de tandarts dat dus niet meer kan betwisten.
In principe heeft de tandarts wel een punt, hij/zij houdt behandeltijd vrij voor jou, die hij nu niet zomaar kan opvullen, tenzij hij een wachtende patient heeft die juist blij is dat ie eerder geholpen kan worden.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Voor dit soort vragen kan je een antwoord krijgen als je een e-mailtje stuurt naar één van de volgende adressen:
[email protected]
[email protected]
Hij is namelijk de beste tandarts van de wereld en omstreken.
[email protected]
[email protected]
Hij is namelijk de beste tandarts van de wereld en omstreken.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 nov 2006 16:38
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
je hebt helemaal gelijk als je zegt dat een tandarts daar iets voor mag vragen. Maar ze moeten wel zorgen dat ze goede voorwaardens hebben en dat die bekend zijn bij de patient. Deze zijn niet bekend. Ze zegt in de laatste brief van de deurwaarder ook dat ze verschillende malen contact met mij heeft gezocht maar ik heb nummerweergave en ik weet zeker dat dat niet het geval is. Ook zou ik vaker een behandeling zijn vergeten. Ook dat is niet waar. De allereerste afspraak die ik was vergeten heeft ze ookin rekening gebracht en die heb ik netjes betaald omdat ik die gewoon vergeten was af te melden. Eigenlijk had ik dat al niet moeten doen, ikhad immers ook nog nooit een waarschuwing gehad. Daarbij moet je weten dat ik het laatste half jaar bijna weekelijks bij haar in de stoel lag.......... Verder ben ik NOOIT een afspraak vergeten!!!!!
Verder zegt ze ook in die brief dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn, je moet dan wel weten dat op haar voicemail staat dat je alleen in spoedgevallen zoals ongevallen en nabloedingen kunt bellen met een bepaald nummer. Dat is dus geen nummer om een afspraak af te zeggen. Daarna zeggen ze dat je GEEN boodschap achter kunt laten.....
Ik snap het allemaal niet hoor en ik vind het heel onrechtvaardig of ben ik nu gek????
Verder zegt ze ook in die brief dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn, je moet dan wel weten dat op haar voicemail staat dat je alleen in spoedgevallen zoals ongevallen en nabloedingen kunt bellen met een bepaald nummer. Dat is dus geen nummer om een afspraak af te zeggen. Daarna zeggen ze dat je GEEN boodschap achter kunt laten.....
Ik snap het allemaal niet hoor en ik vind het heel onrechtvaardig of ben ik nu gek????
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Nee, jij bent niet gek, het lijkt erop dat deze tandarts zo zijn eigen voorwaarden erop nahoudt, zonder die bekend te maken bij zijn patienten.
Algemene voorwaarden horen gewoon bij patienten bekend te zijn. En te worden gemaakt. Neemt niet weg, ik zei het al, dat ik het wel redelijk vind dat een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht wordt. Maar wat, als jij op de stoep staat, en de tandarts heeft niet afgebeld? Dat is me ook een paar keer overkomen.
Ik had iets op mijn werk geregeld, stond bij de tandarts op de stoep, en de assistente had de moeite niet geomen even te melden dat de tandarts griep had. Zou je als patient ook bij de tandarts in rekening moeten kunnen brengen, maar het werkt kennelijk eenzijdig.
Algemene voorwaarden horen gewoon bij patienten bekend te zijn. En te worden gemaakt. Neemt niet weg, ik zei het al, dat ik het wel redelijk vind dat een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht wordt. Maar wat, als jij op de stoep staat, en de tandarts heeft niet afgebeld? Dat is me ook een paar keer overkomen.
Ik had iets op mijn werk geregeld, stond bij de tandarts op de stoep, en de assistente had de moeite niet geomen even te melden dat de tandarts griep had. Zou je als patient ook bij de tandarts in rekening moeten kunnen brengen, maar het werkt kennelijk eenzijdig.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Door dit soort praktijken kunnen ze zich voorzien van vette Peugeots en heel de dag lappen tekst neergooien op dit forum.
-
- Berichten: 1995
- Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
De regeling mbt niet nagekomen afspraken moet bekend zijn bij de patient, dus vermeld op afspraakkaartjes, in de praktijkinformatiefolder etc. Is dit niet het geval mag de code c90 niet gebruikt worden. (dus zuinig zijn op uw afspraakkaartje en andere zaken zoals een praktijkfolder die aan u overhandigd zijn!)Daarnaast moet het in rekening gebrachte bedrag in verhouding staan tot de geplande afspraaktijd, dus een dergelijk hoog bedrag moet echt wel een behoorlijke behandeling tegenover gestaan hebben. Overigens kunt u middels een uitdraai van de kpn zeer waarschijnlijk wel aantonen dat u gebeld heeft, in ieder geval geprobeerd heeft af te bellen. Overigens: aangezien er geen kontakt geweest is , is er niet daadwerkelijk afgebeld. Een briefje opsturen (vrijdag gepost, wel zaterdag bezorgd?, dus liever zelf even in de bus gooien..dan is de afspraak ook afgezegd!)
De praktijk zelf zal niet kunnen aantonen u gebeld te hebben.
Dus aangetekende brief waarin u niet alleen hun vordering betwist, maar hen ook aansprakelijk stelt voor door u te maken kosten indien dit voor de kantonrechter gebracht gaat worden.(vrije dag voor aanwezig zijn op de zitting, juridische kosten etc).
Zeer waarschijnlijk binden ze dan wel in, want zij handelen wel erg buiten de grenzen die hiervoor vastliggen. Overigens komt het vaker wel dan niet voor dat een praktijk die zo handelt niet aangesloten is bij de NMT, een alternatief is dan de ANT. Zij dienen (wettelijk verplicht) wel aangesloten te zijn bij een klachtenregeling. Indien zij die niet hebben zijn zij voer voor de IGZ ...
De praktijk zelf zal niet kunnen aantonen u gebeld te hebben.
Dus aangetekende brief waarin u niet alleen hun vordering betwist, maar hen ook aansprakelijk stelt voor door u te maken kosten indien dit voor de kantonrechter gebracht gaat worden.(vrije dag voor aanwezig zijn op de zitting, juridische kosten etc).
Zeer waarschijnlijk binden ze dan wel in, want zij handelen wel erg buiten de grenzen die hiervoor vastliggen. Overigens komt het vaker wel dan niet voor dat een praktijk die zo handelt niet aangesloten is bij de NMT, een alternatief is dan de ANT. Zij dienen (wettelijk verplicht) wel aangesloten te zijn bij een klachtenregeling. Indien zij die niet hebben zijn zij voer voor de IGZ ...
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 feb 2013 11:06
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
De berichten op dit forum voor dit onderwerp zijn weliswaar van een flinke tijd terug maar toch......
Ik moest een afspraak met de mondhygiëniste afzeggen. Dat deed ik 24 uur van tevoren. Dat bericht belandt dan bij haar op de praktijk en dat luistert ze dan de volgende ochtend pas terug. Op de voicemail krijg je te horen dat afspraken 48 uur van tevoren moeten worden afgezegd. Maar dat hoor je dus pas als je afzegt. Ik vond 24 uur best een redelijke termijn. Als zij dan pas haar voicemail de volgende dag beluistert, daar kan ik niets aan doen. Nu moet ik de afspraak betalen. Bestaan hier eigenlijk wettelijke termijn voor?
Ik moest een afspraak met de mondhygiëniste afzeggen. Dat deed ik 24 uur van tevoren. Dat bericht belandt dan bij haar op de praktijk en dat luistert ze dan de volgende ochtend pas terug. Op de voicemail krijg je te horen dat afspraken 48 uur van tevoren moeten worden afgezegd. Maar dat hoor je dus pas als je afzegt. Ik vond 24 uur best een redelijke termijn. Als zij dan pas haar voicemail de volgende dag beluistert, daar kan ik niets aan doen. Nu moet ik de afspraak betalen. Bestaan hier eigenlijk wettelijke termijn voor?
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Hangt er van af wat in de algemene voorwaarden staat.beautyful girl schreef:De berichten op dit forum voor dit onderwerp zijn weliswaar van een flinke tijd terug maar toch......
Ik moest een afspraak met de mondhygiëniste afzeggen. Dat deed ik 24 uur van tevoren. Dat bericht belandt dan bij haar op de praktijk en dat luistert ze dan de volgende ochtend pas terug. Op de voicemail krijg je te horen dat afspraken 48 uur van tevoren moeten worden afgezegd. Maar dat hoor je dus pas als je afzegt. Ik vond 24 uur best een redelijke termijn. Als zij dan pas haar voicemail de volgende dag beluistert, daar kan ik niets aan doen. Nu moet ik de afspraak betalen. Bestaan hier eigenlijk wettelijke termijn voor?
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Zij vindt 48 uur dus een redelijke termijn. Het gaat niet om wat iemand redelijk vindt, maar wat vermeld wordt in de voorwaarden of afspraakbevestiging.beautyful girl schreef:Ik vond 24 uur best een redelijke termijn.
Het is trouwens "beautiful" en niet "beautyful"
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Misschien is de naam beautiful al bezetRim69 schreef:Zij vindt 48 uur dus een redelijke termijn. Het gaat niet om wat iemand redelijk vindt, maar wat vermeld wordt in de voorwaarden of afspraakbevestiging.beautyful girl schreef:Ik vond 24 uur best een redelijke termijn.
Het is trouwens "beautiful" en niet "beautyful"
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
De een hanteert strenge regels met afzeggen ,ik vind persoonlijk 48 lang,kan in 2 dg van alles gebeuren.
Dan heb je nog kwestie je kan ziek worden etc,
Nou weten alle diensten waar ik kom,dat ik uit bed kan komen en mijn dag niet heb,wil zeggen kan niet lopen enz..,dan kan het wel eens zijn dat ik om elf uur afspraak heb en om 8 uur wel gelijk bel.
Maar geen punt nooit moeite gehad,maak er ook geen misbruik van...
Is het vaker voorgekomen dat je afbelde dat ze nu denkt,ja nu betaal je maar?
En wat iemand hier al zei,wat staat er in de voorwaarden? Dan kan jij het er wel niet mee eens zijn maar dat is niet aan de orde...met voorwaarde ging je akkoord toen je afspraak maakte,snap je?
@ rim ,als zei zo haar naam wil schrijven moet ze dat toch zelf weten??
Mij schrijven ze ook vaak verkeerd met een S bv.. ....
Dan heb je nog kwestie je kan ziek worden etc,
Nou weten alle diensten waar ik kom,dat ik uit bed kan komen en mijn dag niet heb,wil zeggen kan niet lopen enz..,dan kan het wel eens zijn dat ik om elf uur afspraak heb en om 8 uur wel gelijk bel.
Maar geen punt nooit moeite gehad,maak er ook geen misbruik van...
Is het vaker voorgekomen dat je afbelde dat ze nu denkt,ja nu betaal je maar?
En wat iemand hier al zei,wat staat er in de voorwaarden? Dan kan jij het er wel niet mee eens zijn maar dat is niet aan de orde...met voorwaarde ging je akkoord toen je afspraak maakte,snap je?
@ rim ,als zei zo haar naam wil schrijven moet ze dat toch zelf weten??
Mij schrijven ze ook vaak verkeerd met een S bv.. ....
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
Dat is morgen pas weer. Verder heb je wel een punt. Ik vind alleen dat je jezelf zo voor schut zet door heel stoer een andere taal te gebruiken en het vervolgens fout te doen.rozemarijntje schreef: @ rim ,als zei zo haar naam wil schrijven moet ze dat toch zelf weten??
Mij schrijven ze ook vaak verkeerd met een S bv.. ....
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: afspraak met tandarts viel niet af te bellen
ja dat zal best de S ...
Maar misschien idd was andere al bezet en zo geschreven of gewoon lekker fout gespeld...
Maak het uit....
Maar misschien idd was andere al bezet en zo geschreven of gewoon lekker fout gespeld...
Maak het uit....