LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Als ik arnica blijf smeren, stoppen behandelaars alle zorg
Als ik arnica blijf smeren, stoppen behandelaars alle zorg
Ik ben alleenstaand en krijg wondverzorging door envida. Nu smeert mijn dochter s avonds arnica creme op mijn benen.Een middel waar ik al jaren goede resultaten mee boek.Envida en huisarts chanteren mij nu door te dreigen alle verzorging te stoppen als ik daarniet mee ophou.Voor de duidelijkheid, bij hun verzorging vind ik het prima als zij hun creme gebruiken.Er is geen enkele contraindicatie te vinden die zegt dat arnica interfereert met welk middel dan ook, zo wordt je elk vrij recht op t beschikken over je eigen lichaam ontzegt, aan gezien ik s ochtends iem nodig heb om mijn benen te verbinden.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2017 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp
Re: Als ik arnica blijf smeren, stoppen behandelaars alle zorg
Wat is de reden dat de huisarts zegt dat u moet stoppen met het gebruiken van Arnica creme?
In de gebruiksaanwijzing van Arnica lees ik dat Arnica "uitsluitend op een intacte huid" gebruikt mag worden, en "dus niet op open wonden". U lijkt het te gebruiken als wondverzorging.
http://www.zelfzorg.nl/file/arnicazalfp ... n=vCErQhZZ
In de gebruiksaanwijzing van Arnica lees ik dat Arnica "uitsluitend op een intacte huid" gebruikt mag worden, en "dus niet op open wonden". U lijkt het te gebruiken als wondverzorging.
http://www.zelfzorg.nl/file/arnicazalfp ... n=vCErQhZZ
-
Welke creme is er door de huisarts voorgeschreven?
Als de huisarts en de behandelaar zo specifiek tegen het smeren van Arnica zijn, zullen zij als professionals hier een reden voor hebben. Ze besluiten niet zonder reden om dan de zorg bij u te stoppen. Wondverzorging komt / is erg nauwkeurig en het is dan ook niet de bedoeling om van het behandel plan af te wijken .
Dat wordt dus kiezen voor u, de èchte dokters of uw dochter. One way or another. Alleen als u voor uw dochter kiest en het gaat onverhoopt fout, niet de dokter de schuld geven.
ik denk dat zij signalen hebben dat de arnica de wondgenezing in de weg staat, wat goed kan zijn... Een goed idee is dus naar hen te luisteren.
Wondverzorging is voor 24/7, en dat kunnen ze niet garanderen als tussentijds uw dochter met een ander middel smeert, hoe goedbedoeld ook. De huidige situatie gaat niet werken met het feit dat zij als medische professionals, en conform contracten, wél verantwoordelijk zijn voor uw gezondheid gedurende de periode dat u onder hun zorg valt.mrassin schreef:Ik ben alleenstaand en krijg wondverzorging door envida. Nu smeert mijn dochter s avonds arnica creme op mijn benen.Een middel waar ik al jaren goede resultaten mee boek.Envida en huisarts chanteren mij nu door te dreigen alle verzorging te stoppen als ik daarniet mee ophou.Voor de duidelijkheid, bij hun verzorging vind ik het prima als zij hun creme gebruiken.Er is geen enkele contraindicatie te vinden die zegt dat arnica interfereert met welk middel dan ook, zo wordt je elk vrij recht op t beschikken over je eigen lichaam ontzegt, aan gezien ik s ochtends iem nodig heb om mijn benen te verbinden.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Arnica is absoluut niet voor wondverzorging bedoeld. Het wordt gebruikt bij zwellingen en kneuzingen etc. op een intacte huis. Als je zo'n zelf op een wond smeert, dan kan dat dus slecht zijn voor de wond en bovendien heb je kans dat andere wondzalven worden gehinderd in het helpen herstellen. Verstandig advies van de huisarts dus.
-
Het is absoluut niet nodig om Arnica te blijven smeren. Is er kans op infectie gebruik dan liever Calendula. Wil je toch Arnica blijven gebruiken neem het dan intern. (Bv. druppels) Arnica bevordert wel het genezingsproces.
Arnica is één van de meest onderzochte onbewezen ideetjes. Er is méér dan afdoende wetenschappelijk bewijs dat iedere claim dat arnica ook maar iets zou doen op niets berust (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9820349). Arnica, of het nu in druppels, pillen, zalf of drankjes gegeven /gebruikt wordt doet helemaal nul komma niets.sacredfour schreef:Het is absoluut niet nodig om Arnica te blijven smeren. Is er kans op infectie gebruik dan liever Calendula. Wil je toch Arnica blijven gebruiken neem het dan intern. (Bv. druppels) Arnica bevordert wel het genezingsproces.
Het smeren van wat voor stof dan ook op wonden die op clinisch verantwoorde wijze worden verzorgd is contraproductief en kan zelfs gevaarlijk zijn. Ik begrijp dan ook heel goed dat de behandelaars hier niet van gediend zijn. Ook hier weer eens een goed bewijs dat het "baat het niet dan schaadt het niet" van onbewezen ideetjes aanhangers niet opgaat.
-
Welk goed resultaat boekt dit middel dan al jaren voor u? Wat doet het dan voor uw huid?mrassin schreef:......Nu smeert mijn dochter s avonds arnica creme op mijn benen.Een middel waar ik al jaren goede resultaten mee boek..........
Deze creme zit dan ws .smorgens nog op uw benen , neem ik aan. Tja en dan komt de verpleging daarna uw benen weer insmeren met hun zalf en daarna verbinden.
Lijkt me niet zo handig en zeker niet verstandig. Ga in gesprek hierover met uw HA en vraag naar zijn medische onderbouwing. Dan weet u het!
-
U bent erg eigenwijs, ondanks het advies van uw artsen blijft een middel gebruiken.mrassin schreef:Ik ben alleenstaand en krijg wondverzorging door envida. Nu smeert mijn dochter s avonds arnica creme op mijn benen.Een middel waar ik al jaren goede resultaten mee boek.Envida en huisarts chanteren mij nu door te dreigen alle verzorging te stoppen als ik daarniet mee ophou.Voor de duidelijkheid, bij hun verzorging vind ik het prima als zij hun creme gebruiken.Er is geen enkele contraindicatie te vinden die zegt dat arnica interfereert met welk middel dan ook, zo wordt je elk vrij recht op t beschikken over je eigen lichaam ontzegt, aan gezien ik s ochtends iem nodig heb om mijn benen te verbinden.
Het probleem is dat uw artsen medische aansprakelijk kunnen zijn als het wel fout gaat.
Natuurlijk heeft vrij recht op het beschikken over je eigen lichaam etc etc... Maar een arts heeft ook de vrijheid u dan niet verder te behandelen wanneer u directe adviezen tegenwerkt.
Ik ben het niet helemaal met u eens, hoewel ik zeker niets tegen homeopathische middelen heb. Echter: door het gebruik van Arnica kan een open wond zelfs gaan ontsteken! Veel mensen denken dat homeopathische middelen onschuldig zijn, maar dat is zeker niet waar!
Wat is erop tegen om de crème van Envida te gebruiken? Kunt u uw bezwaren tegen de desbetreffende crème niet met de zorg doornemen, zodat u gezamenlijk tot een goed alternatief kunt komen?
Als u uw genezing niet wilt belemmeren, stopt u daadwerkelijk met het gebruik van Arnica, ondanks uw eerdere goede ervaringen.
Veel sterkte!
Wat is erop tegen om de crème van Envida te gebruiken? Kunt u uw bezwaren tegen de desbetreffende crème niet met de zorg doornemen, zodat u gezamenlijk tot een goed alternatief kunt komen?
Als u uw genezing niet wilt belemmeren, stopt u daadwerkelijk met het gebruik van Arnica, ondanks uw eerdere goede ervaringen.
Veel sterkte!