LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Als je intelligent bent ben je voordeliger uit!
-
Als je intelligent bent ben je voordeliger uit!
Met enige verbijstering heb ik deze week kennis genomen van weer iets onbegrijpelijks. Wat wil de situatie. Hoger op geleiden mensen kunnen een aparte ziektekostenverzekering afsluiten omdat deze mensen statistisch gezien minder gebruik maken van onze gezondheid faciliteiten, en derhalve minder premie hoeven te betalen! Waar gaat dit over mensen? Intelligentie is geen verdienste, maar je best doen in het leven is een verdienste! Onze lieve heer heeft ons soms bevoorrecht met een goed verstand, fijn, maar dit geeft mensen niet een recht om zich te onderscheiden van mensen die gewoon hun best doen en qua intelligentie wat minder bedeeld zijn!
Ik denk mensen dat dit echt niet kan. We hebben het hier niet over auto’s met schadevrije jaren of iets dergelijks, maar we hebben het hierover mensen!
De tweedeling in Nederland is begonnen?
Gezondheidszorg is een primaire levensbehoefte. Ongeacht ras, intelligentie, of je nu rijk of arm bent, een ieder heeft recht op de zelfde gezondheidszorg faciliteiten. Helaas liggen de feiten wat anders. Als je geld hebt kan je je bijv. wereldwijd (preventief) laten behandelen door deskundigen waardoor je je leven kan verlengen. Een prima zaak! Vraag echter, waarom geldt dit niet voor de minderbedeelde onder ons? Laten we solidair zijn als het gaat om gezondheidszorg van mensen. Laten we waken voor een tweedeling in Nederland. Als we gaan discrimineren op basis van intelligentie zijn we echt op de verkeerde weg. Natuurlijk mag je een onderscheid maken tussen mensen die hun best doen en mensen die er een zooitje van maken, doch laat dat de maatstaf wezen en niet “ik ben intelligenter dus ik hoef minder premie te betalen voor mijn ziektekostenverzekering”
Ik denk mensen dat dit echt niet kan. We hebben het hier niet over auto’s met schadevrije jaren of iets dergelijks, maar we hebben het hierover mensen!
De tweedeling in Nederland is begonnen?
Gezondheidszorg is een primaire levensbehoefte. Ongeacht ras, intelligentie, of je nu rijk of arm bent, een ieder heeft recht op de zelfde gezondheidszorg faciliteiten. Helaas liggen de feiten wat anders. Als je geld hebt kan je je bijv. wereldwijd (preventief) laten behandelen door deskundigen waardoor je je leven kan verlengen. Een prima zaak! Vraag echter, waarom geldt dit niet voor de minderbedeelde onder ons? Laten we solidair zijn als het gaat om gezondheidszorg van mensen. Laten we waken voor een tweedeling in Nederland. Als we gaan discrimineren op basis van intelligentie zijn we echt op de verkeerde weg. Natuurlijk mag je een onderscheid maken tussen mensen die hun best doen en mensen die er een zooitje van maken, doch laat dat de maatstaf wezen en niet “ik ben intelligenter dus ik hoef minder premie te betalen voor mijn ziektekostenverzekering”
-
Re: Als je intelligent bent ben je voordeliger uit!
Ben het helemaal met je eens,maar er zijn mensen en bedrijven die hebben geen benul wat de term mensen inhoud...
Ik heb ook aanbieding gehad ,provendum,zoiets,gelijk weggegooid,hou ik niet van,
Kan niet anders zeggen,ben het volledig met je eens!!!!!
Ik heb ook aanbieding gehad ,provendum,zoiets,gelijk weggegooid,hou ik niet van,
Kan niet anders zeggen,ben het volledig met je eens!!!!!
Naar de huisarts gaan , of toch maar even een paar daagjes aankijken met evt. een pijnstiller is wel een keuze.Intelligentie is geen verdienste, maar je best doen in het leven is een verdienste!
-
Fijn, zo'n oproep. Heb jij ook de duurste aanvullende verzekeringen, omdat je solidair bent met anderen? Of ben je net als ik een 'shopper', sluit je alleen een AV af als je meer te declareren hebt als dat je aan premie betaalt?Laten we solidair zijn als het gaat om gezondheidszorg van mensen.
Eerlijk zeggen.
-
Martien, discussiëren doe je wat mij betreft maar in dit topic, niet via pb. Ik zie niet in waarom je het betreffende bericht hier niet neer kan zetten.
De verzekeringsmaatschappijen zijn er niet voor solidariteit, maar om geld te verdienen. Geef je die de vrije hand, dan krijg je risico-analyses en per persoon verschillende premies.Martien Koster schreef: Laten we solidair zijn als het gaat om gezondheidszorg van mensen.
Je kan vaste premie voor iedereen willen, maar dan schiet je een van de doelen van huidige systeem voorbij: Concurrentie en marktwerking bevorderen, om uit de hand lopende prijzen te beteugelen.
NB: In het oude systeem waren deze intelligente mensen vrijwel allemaal particulier ipv ziekenfonds verzekerd, toen was er dus ook geen solidariteit.
-
Nou nee hiervoor ik niet particulier heb wao snap er niks van
Ga me niet vertellen dat uwv adressen doorstuurd?
Ga me niet vertellen dat uwv adressen doorstuurd?
-
Justem, en dan ben ik er om zoveel mogelijk geld uit te sparen. Ze verdienen al genoeg volgens mij.16again schreef:De verzekeringsmaatschappijen zijn er niet voor solidariteit, maar om geld te verdienen. Geef je die de vrije hand, dan krijg je risico-analyses en per persoon verschillende premies.
-
Ik ben 61 jaar, financieel onafhankelijk, rook niet en drink twee borreltjes in het weekend. Waar kan ik terecht bij de voordeligste verzekeringsmaatschappij? Of laat maar… ik ben toch maar solidair met mijn omgeving.witte angora schreef:Martien, discussiëren doe je wat mij betreft maar in dit topic, niet via pb. Ik zie niet in waarom je het betreffende bericht hier niet neer kan zetten.
PS: op het verkeerde knopje gedrukt
-
De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Bij dit nieuwe stelsel van de zorgverzekering zijn regels bedacht. Zo is er een regel dat iedereen verplicht geaccepteerd moet worden voor elke basisverzekering die aangeboden wordt. Ook is er de regel bedacht dat op een basisverzekering maar maximaal 10% korting gegeven mag worden. Zo wordt gezorgd voor solidariteit.Martien Koster schreef:....Hoger op geleiden mensen kunnen een aparte ziektekostenverzekering afsluiten omdat deze mensen statistisch gezien minder gebruik maken van onze gezondheid faciliteiten, en derhalve minder premie hoeven te betalen! ....
Dus ook als een zorgverzekeraar zegt dat ze alleen hoger opgeleiden accepteren, moeten ze ook alle anderen verplicht accepteren die zich aanmelden. Zo'n zelfde situatie is bij de studentenverzekeringen. Ook daar proberen zorgverzekeraars studenten te paaien, maar ook u mag zich aanmelden voor zo'n studentenverzekering( maar u krijgt dan niet de collectieve korting en de voordeeltjes bij de aanvullende verzekering)
PS bij de aanvullende verzekeringen zijn zorgverzekeraars geheel vrij in hun acceptatiebeleid en hun prijsbeleid. Dus ze mogen 'interessante' groepen verzekerden proberen te trekken met lokkertjes als bijvoorbeeld een gratis aanvullende verzekering, of een aanvullende verzekering voor €1.( zilveren kruis studentenverzekering).