LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als u niet goed kan horen moet je dit lezen = Gehoorapparaat

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Miepje1

Re: Als u niet goed kan horen moet je dit lezen = Gehoorapparaat

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik ben slechtziend geboren en mijn ouders hebben tot ik met 17 uit huis ging álles zelf moeten betalen!
Daarna moest ik zélf alles betalen. Nog nooit ene rooie rotcent gekregen voor bril (of vroeger, lenzen). Ik ben nu 5 keer aan mijn ogen geopereerd en ik hoop dat ze het nog uithouden tot ik over 14 jaar eindelijk met pensioen mag. Kunnen zien is voor mij het belangrijkste om te kunnen blijven werken. Met mijn salaris kan ik dan namelijk mijn dure brilleglazen kopen. En net als andere mensen hier op het forum zit het niet in het montuur, maar in de glazen.
Het is droevig dat na de brillen nu de gehoorapparaten aan de buurt zijn. Terwijl rare therapieën wel worden vergoed, en ik las zelfs laatst over luiers voor kinderen die na hun 6e nog onzindelijk zijn!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:@loesvl

ja ,ik ben het met u eens,maar u bent helaas niet in de enige...
er zijn tich chronische zieken enz die dit al per jaar kwijt zijn...
en overal buiten vallen...maar moet kunnen,moet nu eenmaal bezuinigd worden :twisted:
dit kabinet is .............ik zeg niks meer...
Inderdaad Rozemarijntje dat is helaas al bij zoveel mensen die
tig euro's op jaarbasis kwijt zijn om dat ze net overal buiten vallen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:ze kunnen beter die overbodige managers uit het pakket halen
Om hoeveel geld denk je dat dat gaat?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:er is 1 grote troost
op 12 september weet u in ieder geval op welke partijen [ en welke minister van financien ] u niet moet stemmen
ik hoorde net op het journaal dat de kosten voor het vertrek van griekenland uit de euro voor nederland zo'n 11 miljard euro zouden bedragen
er wordt door de hongerwintercoalitie zo'n 12 miljard euro bezuinigd
u weet dus nu waarom
Stem in ieder geval niet op de populisten die het geen probleem vinden dat de staatsschuld met 1000 euro per seconde blijft oplopen...

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

WOUTER BOS GAAT EEN FILM MAKEN MET CHRIS ZEEGERS OM KINDEREN GOED OM TE LEREN GAAN MET GELD.... staat in de telegraaf........

:lol: :lol: geweldig,heeft hele land naar de maan geholpen en dat dit....nou wordt een kaskraker...voor hem dan...

dat je dat nog durft te doen ook....ben je dan,,

Home » OverGeld
di 15 mei 2012, 12:42 | 206 reacties
Wouter Bos en Chris Zegers leren jongeren over geld in nieuwe film

AMSTERDAM - Voormalig minister van Financiën Wouter Bos acteert een advocaat in een nieuwe film die middelbare scholieren meer zal leren over het omgaan met geld. Lees verder voor een preview van de film

Wouter leert je rijk worden!
In 'Edgie the Movie' speelt oud-minister Wouter Bos een advocaat. Ook presentator Chris Zegers vertolkt een rol als politieagent. Het is een zogenoemde 'crowd sourced' film waarbij veel mensen ideeën kunnen aanleveren. Het script, de muziek en de styling zijn dus verzorgd door 88 jongeren. Zij acteren allen ook in de film, die geregiseerd wordt door Edy Terstall.
Het is de bedoeling dat de film als lesmateriaal gaat dienen voor middelbare scholieren, om ze aan het denken te zetten over geld en de dilemma's die daarbij komen kijken. Het concept is een initiatief van de stichting Weet Wat Je Besteedt, dat financiële zelfredzaamheid van jongeren nastreeft. De dvd van Edgie the Movie is voor de scholieren gratis te verkrijgen.
De film gaat woensdag in première in Bioscoop Wolff Camera in Utrecht. De 88 meewerkende jongeren zullen er aanwezig zijn en op de rode loper

volgens mij is er maar eentje er goed bij komen te zitten en dan is meneer bos...

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:
ruud_a schreef:er is 1 grote troost
op 12 september weet u in ieder geval op welke partijen [ en welke minister van financien ] u niet moet stemmen
ik hoorde net op het journaal dat de kosten voor het vertrek van griekenland uit de euro voor nederland zo'n 11 miljard euro zouden bedragen
er wordt door de hongerwintercoalitie zo'n 12 miljard euro bezuinigd
u weet dus nu waarom
Stem in ieder geval niet op de populisten die het geen probleem vinden dat de staatsschuld met 1000 euro per seconde blijft oplopen...

zie ook spanje na griekenland?

ruud_a

GJvdZ schreef:
een paar honderd miljoen of een miljard euro?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:
Ik denk zo....heeeeeeeel veel geld.

ruud_a

ruud_a schreef:
GJvdZ schreef:
een paar honderd miljoen of een miljard euro?
mijn moeder heeft jaren in een verpleeghuis doorgebracht
daar waren drie managers die het verplegend personeel al die jaren helemaal gek maakten met steeds weer nieuwe procedures en formulieren
door al die flauwekul kregen de verplegers steeds minder tijd voor de patienten
als ik kosten voor die managers inschat voor 80.000 euro per jaar hebben ze in dat verpleeghuis dus voor 240.000 euro per jaar over de balk gegooid
en de verzorging van de patienten heeft er ook nog eens onder geleden
voor dat geld had het verpleeghuis beter verplegend personeel aan kunnen nemen
onder die managers stonden overigens ook weer afdelingshoofden
wat er boven die managers stond weet ik niet precies, maar waarschijnlijk iets van een manager en een raad van bestuur en een raad van toezichthouders

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ruud

geef je 300% gelijk!
heb het zelf ook zo ervaren met mijn schoonvader..helaas.
te triest voro woorden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ff on-topic maar weer.

Zojuist stond er op teletekst dat de schade voor wat dit betreft mee lijkt te gaan vallen. Er komt een eigen risico van 25%. Geen idee wat de maximale vergoeding wordt, maar als een toestel (veel) duurder is dan de maximale vergoeding betaal je die 25% al ruimschoots.

De Telebraaf geeft beslag weten te leggen op het pakket, zal morgen dus wel in de 'krant' staan.

rattaplan

Ongelezen bericht door rattaplan »

ff omhooghalen voor de 2013 situatie.
Mijn vrouw heeft waarschijnlijk een hoortoestel nodig. Hoorverlies en tinnitus. Welk type en model het evt kan worden is nog niet bekend. Maar even vooruitlopen hierop, alvast wel even uitzoeken of we in 2012 nog moeten aanschaffen of in 2013, of we de aanvullende verzekering omhoog moeten gooien.
Loop voor 2013 toch ff tegen enige onduidelijkheid aan.

2013 - Stel er zijn 2 hoortoestellen nodig van 800 euro per stuk (staandaard zit geloof ik op iets van 600 geloof ik). Dan gaat denk ik eerst de 25% eigen bijdrage eraf en daarna nog een keer de 350 eigen risico toch? Of andersom?
Eventuele vergoeding uit de aanvullende verzekering (stel 1000 euro) volgt deze vergoeding pas nadat bovenstaande is verekend of meteen al op de eerste 800 euro?

iemand die hier ligt op kan scheppen.

Gesloten