| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] apotheek en menzis
-
josewannet
apotheek en menzis
krijg neusdruppels voorgeschreven door de huisarts,haal een maand later een herhalingsrecept van die neusdruppels krijg van de apotheek een preferentiemedicijn (voorschrift van de zorgverzekeraar menzis) ik krijg krampen op mijn borst van deze druppels dus ik breng ze terug naar de apotheek, (ik moest eerst een medische verklaring van de huisarts halen) toen kreeg ik weer het juiste merk neusdruppels.Nu wordt dit preferentiemedicijn wel van mijn eigen risico afgeschreven (dus dat moet ik zelf betalen),menzis zegt ja maar dat moet de apotheek regelen, en de apotheek zegt ja maar de zorgverzekaar dus menzis heeft dat zo geregeld dus daar moet u zijn.Als ik een product koop en het is niet goed of anderzins, kan ik dat als consument toch ruilen?Lang leve de privatisering van de gezondheidszorg!
Re: apotheek en menzis
Als je een brood koopt bij de bakker maar na het eten ervan vind je het niet lekker dan breng je het ook terug om je geld terug te krijgen?
Zo werkt het natuurlijk niet. Die neusdruppels moeten weggegooid worden en moeten natuurlijk wel betaald worden.
Het is zelfs zo dat als een product de apotheek verlaat en dan gebruikt of niet terugkomt het gewoon weggegooid moet worden.
Omdat het niet verantwoord is om aan iemand anders mee te geven (de niet gebruikte versie uiteraard) omdat de apotheek niet kan verantwoorden hoe het bij de patiënt thuis bewaard is geworden. Het kan zijn dat het daar bijvoorbeeld te warm heeft gestaan en dat kan de werking beinvloeden.
Begrijpelijk dat het voor u vervelend is omdat u het nu moet betalen maar dat is geen fout van de apotheek.
Uw zorgverzekering bepaald dat ze alleen merk x willen vergoeden en helaas blijkt u daar niet tegen te kunnen.
Maar het lijkt me geenszins een logische verklaring dat de apotheek op dient te draaien voor dat soort kosten.
Zo werkt het natuurlijk niet. Die neusdruppels moeten weggegooid worden en moeten natuurlijk wel betaald worden.
Het is zelfs zo dat als een product de apotheek verlaat en dan gebruikt of niet terugkomt het gewoon weggegooid moet worden.
Omdat het niet verantwoord is om aan iemand anders mee te geven (de niet gebruikte versie uiteraard) omdat de apotheek niet kan verantwoorden hoe het bij de patiënt thuis bewaard is geworden. Het kan zijn dat het daar bijvoorbeeld te warm heeft gestaan en dat kan de werking beinvloeden.
Begrijpelijk dat het voor u vervelend is omdat u het nu moet betalen maar dat is geen fout van de apotheek.
Uw zorgverzekering bepaald dat ze alleen merk x willen vergoeden en helaas blijkt u daar niet tegen te kunnen.
Maar het lijkt me geenszins een logische verklaring dat de apotheek op dient te draaien voor dat soort kosten.