LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Babyexceem

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Hebbeding

Babyexceem

Ongelezen bericht door Hebbeding »

Bij mijn kleindochter (4,5 maand) is exceem vastgesteld.
Nu las ik op een allergie-pagina, dat er een Thaise mevrouw moet werken bij Body Health Centre in Limmen die een of ander wonderzalfje heeft uitgevonden.
Ik las ook lovende artikelen van ouders, dat dit zalfje zo goed geholpen zou hebben bij hun kinderen.

Heeft er iemand ervaring met deze mevr./zalfje???
Ben benieuwd naar jullie reacties.

karr-2

Re: Babyexceem

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wonderzalfjes bestaan niet, de blije verhalen zijn 9 van de 10 keer zelf verzonnen. Het zal dus wel nep zijn.

djenie

Ongelezen bericht door djenie »

Hallo, over het algemeen gebeuren wonderen altijd ergens anders alleen kosten de wonderzalfjes vaak veel geld en blijft werkzaam bestanddeel geheim. Het is wel erg vlot om bij zo'n klein kindje al baby-exceem vast te stellen. Bij introductie van andere voedingsmiddelen zoals fruithap of als de borstvoedende moeder andere voedingsmiddelen gaat eten kan er uitslag ontstaan of andere wasmiddelen (wasverzachter) kan ook boosdoener zijn. De traditionele creme's en zalven die artsen voorschrijven bevatten nogal eens corticosteroiden (prednisonachtige middelen in verschillende sterktes) waarbij de uitslag wordt bestreden maar niet de veroorzaker. Deze middelen hebben op lange termijn nare bijwerkingen: huid wordt dun, infecties worden gecamoufleerd etc en bij patienten met een constitutioneel exceem (patient is in aanleg gevoelig voor het ontwikkelen van exceem achtige aandoeningen) kan na het onder controle krijgen van de exceem asthma ontstaan. Ik weet niet wat je een mens eerder toewenst. Ik heb zelf exceem en heb allerlei middelen (ook de corticosteroiden) geprobeerd maar zonder goed resultaat, mijn huid werd steeds dunner en meer vatbaar voor allerlei infecties. Ik ben gestopt met deze middelen alleen vermijd ik stoffen die irritaties opleveren, wassen met speciale douche-olie, katoenen kleding. Het duurt lang maar thans ben ik praktisch vrij van exceem, bij droge huid gebruik ik ordinaire vaseline (let op nooit de hele huid hiermee insmeren daar de huid dan niet meer kan ademen bijv borst vrij laten)
Hopelijk kunt u iets met mijn verhaal, succes

mike1981

Ongelezen bericht door mike1981 »

djenie:
prednisonachtige middelen in verschillende sterktes
Hoi Hebbeding,

Ik ben het helemaal eens met djenie... heb zelf dit soort 'gezeur' lange tijd met mijn vrouw meegemaakt...

Al vanaf haar jeugd had ze al last van exceem e.d. vanaf haar 16e kwam er ineens 'ASTMA' bij...

Diverse stinkende zalfjes (voorgeschreven door reguliere artsen) uitgeprobeerd. Niets hielp!

Nu is zij sinds vorig jaar onder behandeling bij een goede alternatief geneesheer. Deze heeft d.m.v. Elektro accupunctuur (geen naalden) diverse problemen opgespoord... Ook heeft deze via Levend Bloed Analyze haar bloed bekeken... en daar zat van alles in, wat er niet hoort te zitten.

Nu 1,5 jaar later gebruikt ze GEEN reguliere medicijnen meer... en heeft ook geen ASTMA, HUIDUITSLAG en ALLERGIEEN meer!

Maar even terug naar 'baby-exceem' kijk zeker verder dan je neus lang is! Ook met wonderzalfjes... want... ook daar zitten jammer genoeg een hoop kwakzalfers tussen.

Veel succes met de kleine!

Gesloten