LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelbrief kankerfonds

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Madeleine

Bedelbrief kankerfonds

Ongelezen bericht door Madeleine »

Gisteren kreeg ik een schrijven van het kankerfonds onder het motto wereldwijd onderzoek naar kanker. Op de enveloppe stond duidelijk dat ik degeen was die de ingesloten vragenlijst moest invullen en retourneren omdat hij specifiek op mijn naam was uitgegeven.

Ik ben 48 jaar en heb baarmoederhalskanker en huidkanker gehad en ik dacht dat het een bevolkingsonderzoek betrof.

Dus niet. Ik maakte de brief open, een paar knullige vragen met name over voeding, roken (die link kenden we al) en alcoholgebruik (idem). Slaat echt nergens op. In het schrijven wordt verwezen naar de uitkomst van een onderzoek uit 1997 naar het verband voeding en ontstaan van kanker. Inmiddels is dit al weer achterhaald! Veel bla, bla en het verzoek de bijgesloten acceptgiro in te vullen voor een bijdrage.

Oh ja, als je het formulier invulde en retourneerde dan kreeg je een boekje over de juiste voeding, maar...... er wordt vermeld dat de gegevens niet worden gebruikt voor enig onderzoek. De vragenlijst slaat ook nergens op.

Met andere woorden:

Ik vind het schandalig dat het kankerfonds gebruik maakt van zulke methodes die iets anders suggereren dan ze zijn: centjes lospeuteren. Juist bij gevoelige zaken als kanker.

Van mij dus geen cent! :evil:

roos25

Re: Bedelbrief kankerfonds

Ongelezen bericht door roos25 »

Ik kreeg een tijdje terug ook een brief van het kankerfonds. Deze was gericht aan mijn moeder die al drie jaar geleden is overleden, nota bene aan kanker! Er zat een vragenlijst bij die alleen door haar ingevuld mocht worden. Verder natuurlijk ook een acceptgiro. Natuurlijk vind ik het kankerfonds een goed doel, maar ze moeten echt oppassen met het versturen van dit soort brieven. Voor de nabestaanden is het niet echt prettig om dit soort post te moeten ontvangen. Het bestand dat het kankerfonds gebruikt, moeten ze in ieder geval up to date houden, zeker wat dit soort gevoelige onderwerpen betreft!!!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat wat hierboven staat is heel erg verdrietig. Zou niet mogelijk moeten zijn!

Wat ik met al die bedelbrieven doe is, meteen terug sturen naar afzender. Ik ben lid van verschillende organisatie,s, waaronder het Kankerfonds, maar daar betaal ik aan wanneer ik dat wil en kan. En reageer niet meer op zulke brieven, van welk een fonds of instelling dan ook!

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

hallo
ik ben 49 jaar en heb 5 jaar geleden borstkanker gehad
dus borst verwijderd ,chemo en 33 bestralingen

ik heb ook die brief thuis gehad met mijn naam er op
ik heb ze opgebeld en gezegd dat ik dus nooit en ter nimmer iets meer wilde ontvangen

Gast

En wat wil je daar nu mee zeggen.
je maakt niet echt duidelijk waarom je niks meer van ze wil ontvangen.

gaste

gast voor mij
dit hoef ik toch niet uit te leggen waarom ik niets meer wil ontvangen.
de eerste gast madeleine heeft het toch al uitgelegd!
wat moet ik daar nu aan toevoegen?

gaste

Gast

Makkelijk om je achter een ander te verschuilen.
Had je beweegredenen graag van je zelf gehoord, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.
Jammer :?

nonja

Ongelezen bericht door nonja »

nou gast
ik denk toch niet dat gaste hier nog meer aan toe te voegen heeft
het is toch duidelijk genoeg.
en gasten allemaal sterkte toegewenst
nonja

Gast

Zo is dat! Gelijk heb je! Nonja Manis?

Gast

Geld geven doe ik al niet meer sinds ik er achter ben gekomen wat een schandalig salaris de bestuurder van dit fonds ontvangt. En het feit dat zij gespeculeerd hebben met door collectantes opgehaald geld op de aandelenmarkt. (80% kapitaalverlies)

Tevens is gebleken dat het kankerfonds niet wil participeren in het leveren van een financiele bijdrage aan een nieuwe machine voor weefselonderzoek in de Erasmusuniversiteit. Weefselonderzoek met deze machine is vele malen sneller en betrouwbaarder dan de huidige methode.

Gast

Kijk, die gast hier boven geeft tenminste zelf goed onderbouwde redenen waarom hij geen geld geeft.
Is dus toch niet zo heel moeilijk, hè gaste....

En Nonja, volgens mij heeft een ieder zijn eigen redenen om wel of juist niet te geven.
Wanneer je dan eerst een verhaaltje neer gaat zetten over je personelijke situatie en vervolgens niet echt duidelijk maakt waarom je zelf dan niks geeft is het toch niet zo vreemd wanneer iemand om een onderbouwing van de keuze vraagt?
Het is dan erg simpel om je achter een ander te gaan verschuilen.

gaste

gast
laat ik beginnen om te zeggen dat geen verhaaltje vertel
die brief heb ik ook thuis gehad met het zelfde verhaal als madeleine

dus de zelfde brief
maar bij mij zat er ook nog een folder bij om je erfenis vast te laten leggen bij een bepaald bedrijf (kantoor)

maar mij vraag aan jou is?
waarom hecht jij zoveel waaarde aan mijn verhaaltje

serena

Ongelezen bericht door serena »

gast .10.18

ja waarom heb jij zelf ook kanker gehad of werk jij bij het kankerfonds
en wie ben jij eigenlijk
harde vent

Gast

Serena, hoe weet jij dan dat het een vent is?

nonja

Ongelezen bericht door nonja »

gewoon niet meer op reageren gaste
gast is n.m slecht van begrip

nonja

serena

Ongelezen bericht door serena »

nou volgens mij is een man een gast
een vrouw een gaste
ja

Gast

Nu, volgens mij zitten hier ook veel dames als gast op het forum hoor! Maarja, we dwalen af van het onderwerp. Kan niet!

Gast

Gaste, ik vond het gewoon heel erg vreemd dat je eerst gaat vertellen dat je kanker hebt gehad, wat ik overigens heel erg voor je vind en ik hoop dan ook dat het nu goed met je gaat.
En dat je vervolgens alleen maar neerzet dat het kankerfonds geen geld van je krijgt.

Daar moet mijn inziens dan een goede reden voor zijn en die komt niet naar voren.
Vandaar dat ik er naar vroeg, is toch niet zo gek?
Wat je neer had gezet klopte gewoon niet met elkaar.

Wanneer je dan alleen zegt, kijk maar wat de eerste heeft geschreven, is dat volgens mij nog niet gebaseerd op jouw mening, maar op die van een ander.
Dus ik wilde gewoon graag jou eigen mening horen.

En flinke vent, ik heb nog steeds geen slurfje tussen mijn benen hangen.
Dus bij deze, voor vent ben ik jaren geleden al afgekeurd.

gaste

ik heb er niet neer gezet dat ik geen geld meer geef aan het wilhelmina fonds
wel dat ik van hun geen brieven ofzo iets dergelijks wilt ontvangen
en dat ik het eens ben met madeleine is toch niet zo raar

en meer wil ik hier niet meer over kwijt
gaste

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Mijn computer is 2,5 maand gecrashed geweest en ik vind dit oude item van mij terug.

Toen ik dit schreef, was ik heel erg boos.

Ik heb er nu afstand van genomen, de reacties bekeken en ik weet nu waarom ik boos ben.

Ik dacht toen ik de brief kreeg, dat het een specifiek onderzoek betrof hoe het met mij ging na mijn ziekte. Uiteraard wil ik met liefde meewerken aan een bevolkingsonderzoek naar zo'n verschrikkelijke ziekte waaraan nog veel mensen sterven.
Ik ging er, net zoals een aantal anderen hierboven vermeldden, er vanuit dat het een persoonlijk schrijven is.

Je schrikt toch weer als je zo'n brief krijgt. Als dan blijkt dat invullen lariekoek is en dat het een manier is van centjes lospeuteren, nou sorry, maar dit is weggegooid geld.

En zeker voor Roos25, dit is toch schandalig!

Allemaal heel veel succes en bedankt voor de gelijkgestemde reacties.

Gesloten