LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behandelingen fysiotherapie beter allemaal zelf betalen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
japasal

Behandelingen fysiotherapie beter allemaal zelf betalen?

Ongelezen bericht door japasal »

Ik ben verzekerd bij IZA en nu kreeg laatst een factuuroverzicht waar 6 behandelingen Fysiotherapie op staan waar per behandeling € 32.25 voor is gedeclareerd terwijl het tarief bij de therapeut € 30.00 per handeling is.
De eerste 20 behandelingen moest ik zelf betalen dus dat kostte me € 600.00 . Na 20 behandelingen wordt het chronisch en kun je het via de verzekering doen maar nu betaal ik dus € 2.25 meer per behandeling omdat ik toch eerst mijn eigen risico moet aanspreken. Kan ik het in het vervolg beter allemaal zelf betalen want dan ben ik voordeliger uit.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben ?
Vr. Gr. J. Salomons Rotterdam

Har45

Re: Behandelingen fysiotherapie beter allemaal zelf betalen?

Ongelezen bericht door Har45 »

Ik heb geen ervaring met IZA echter.....

Op de website van IZA zie ik dat je zelf kan declareren.
U zou dan ook na die 20ste keer zelf die 30 euro per behandeling kunnen blijven betalen en achteraf bij IZA declareren.
U zult dan per ingestuurde nota 0 euro uitgekeerd krijgen tot het moment dat uw eigen risico is opgesoupeerd.
Op deze manier verminderd u wel uw eigen risico per consult met 30 euro, zodat er voor andere toekomstige medische handelingen in 2017 een minder eigen risico overblijft
LETWEL kijk goed of het een gecontracteerde aanbieder is anders volgt er een korting of erger nog geen vergoeding.

Om hier zekerheid over te verkrijgen lijkt mij het beste om in contact te treden met IZA :)

witte angora

Re: Behandelingen fysiotherapie beter allemaal zelf betalen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het zelf betaalt is het aftrekbaar van de belasting, vermits er geen vergoeding vanuit de basisverzekering mogelijk is. Geen idee wat je betaalt aan premie voor de aanvullende verzekering en hoeveel het oplevert. Maar ik zou er toch nog even voor gaan zitten.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... zorgkosten

Gesloten