Bezuinigingen van de zorgverzekeraars treft weer de ernstig zieken.
Als chauffeur werkzaam in de taxi branche gedurende 22 jaar wilde ik mijn mening geven over de bezuinigingen in zorgkostenverzekering die juist die mensen treft die niet protesteren tegen weer een tegenslag.
In de jaren dat ik werkzaam ben in deze branche is mij één ding wel opgevallen, als er bezuinigt wordt is het vaak op de vervoerskosten van de mensen die het al zwaar hebben.
Het is begonnen jaren terug met het afschaffen van het taxibriefje van de huisarts, oudere mensen moeten maar zien hoe ze naar het ziekenhuis komen.
Daarna moest het image van de taxi branche omhoog gebracht worden, chauffeurs pas halen, cursussen volgen, kleding aanpassen, auto’s tip top enz. Een behoorlijke investering in materiaal en administratie.
Prima zaak op zich, en het brengt werk met zich mee.
Ook was het een voorwaarde van de Zorgverzekeraars en de Gemeente om een Keurmerk gecertificeerd bedrijf te zijn anders krijgt het bedrijf geen werk toegewezen
Nu doet zich het volgende weer voor:
Agis en Zilveren kruis gaan in zee met Connextion en hebben daarbij alleen maar gekeken naar de prijs.
Door dit te goedkope tarief worden er gesolt met de mensen die regelmatig naar het ziekenhuis gereden moeten worden vanwege nier-dialyse, chemo, bestraling etc.
Er wordt niet meer naar tijd gekeken, alleen maar hoe kunnen we combineren om toch nog wat te verdienen.
Het is te triest voor woorden dat de mensen die toch al vreselijk vermoeid zijn van de behandeling die ze moeten ondergaan ook nog eens vaak lange tijd moeten wachten op hun vervoerder die probeert zoveel mogelijk patiënten tegelijk te vervoeren.
En juist omdat deze mensen al zoveel aan hun hoofd hebben zullen ze niet de energie hebben om te gaan klagen bij de zorgverzekeraar over deze behandeling.
De vervoerskosten zijn maar een kleine kosten post bij de zorgverzekeraar maar juist voor de ernstig zieken is een comfortabele heen en terug rit enorm belangrijk.
Ik zal dan ook aan iedereen die het horen wil aan raden goed te kijken wat de voorwaarden zijn voor wat betreft ziekenvervoer in de polis en zeker niet bij de Agis of het Zilver Kruis te verzekeren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bezuinigingen treffen weer de ernstig zieken het meest
-
Re: bezuinigingen treffen weer de ernstig zieken het meest
Nou, dat is pas eens een goed en direct advies! Daar heb je iets aan als consument. Ik vind dat we elkaar via dit forum vaker op bepaalde situaties bij zorgverzekeraars en zorgverleners( maar dan niet op de persoon maar op de instelling) moeten wijzen.
Ik wil jullie wijzen op de verschillen bij zorgverzekeraars wat betreft de vergoeding van medicijnen! Als je gebruik maakt van medicijnen kan het zinnig zijn om rond te kijken. Sommige zorgverzekeraars hebben bijvoorbeeld nog geen preferentiebeleid. ( doordat de voorlichting van apotheek onduidelijk is, denken veel mensen dat preferentiebeleid op basis van een landelijke richtlijn wordt uitgevoerd: dit is onjuist!)
Ik wil jullie wijzen op de verschillen bij zorgverzekeraars wat betreft de vergoeding van medicijnen! Als je gebruik maakt van medicijnen kan het zinnig zijn om rond te kijken. Sommige zorgverzekeraars hebben bijvoorbeeld nog geen preferentiebeleid. ( doordat de voorlichting van apotheek onduidelijk is, denken veel mensen dat preferentiebeleid op basis van een landelijke richtlijn wordt uitgevoerd: dit is onjuist!)