| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bezwaar tegen CIZ leidt tot stopzetting "PGB"
-
gezondheid
Bezwaar tegen CIZ leidt tot stopzetting "PGB"
Er is bezwaar gemaakt tegen de beschikking die ik van CIZ heb gekregen. Ik krijg "Zorg In Natura" (ZIN) omdat ik te weinig uren heb gekregen. Wanneer ik meer uren zou krijgen kom je in aanmerking voor PGB. Nu hebben we bezwaar tegen gemaakt omdat ik meer uren nodig ben. Echter het CIZ heeft de beschikking van ZIN ingetrokken en loopt nu tot en met september 2014 dit jaar. Ik dacht altijd dat je bij een bezwaarschrift nooit negatiever iets kan uitpakken? De reden is o.a. dat ik gestopt ben bij GGZ. Echter dat klopt niet, ik ben overgeschakeld naar een andere GGZ instelling.
Wie weet meer?
Wie weet meer?
-
Annikaatje
Re: Bezwaar tegen CIZ leidt tot stopzetting "PGB"
Als u bezwaar maakt wordt de situatie opnieuw bekeken en wordt er een nieuwe beschikking opgelegd. Het zal niet veel gebeuren, maar dit kan negatiever voor u uitpakken.
U geeft echter aan dat de huidige beschikking ook niet klopt. Volgens mij is het verstandig opnieuw bezwaar te maken! Is dat nog mogelijk?
U geeft echter aan dat de huidige beschikking ook niet klopt. Volgens mij is het verstandig opnieuw bezwaar te maken! Is dat nog mogelijk?
Zijn ze wel op de hoogte dat u overgestapt bent naar een andere GGZ instelling ?gezondheid schreef:Er is bezwaar gemaakt tegen de beschikking die ik van CIZ heb gekregen. Ik krijg "Zorg In Natura" (ZIN) omdat ik te weinig uren heb gekregen. Wanneer ik meer uren zou krijgen kom je in aanmerking voor PGB. Nu hebben we bezwaar tegen gemaakt omdat ik meer uren nodig ben. Echter het CIZ heeft de beschikking van ZIN ingetrokken en loopt nu tot en met september 2014 dit jaar. Ik dacht altijd dat je bij een bezwaarschrift nooit negatiever iets kan uitpakken? De reden is o.a. dat ik gestopt ben bij GGZ. Echter dat klopt niet, ik ben overgeschakeld naar een andere GGZ instelling.
Wie weet meer?
Word die andere instelling ook 'goed gekeurd' door CIZ ?
-
gezondheid
Ik was enige tijd zonder GGZ. Inmiddels heb ik de case neergelegd bij mijn rechtsbijstand verzekering. Ik weet niet of zij ook zaken als PGB van CIZ vergoeden. Dus dat is nog even afwachten. Verder zou de pcycholoog/psychiater moeten rapporteren dat ik uitbehandeld ben en derhalve hulp nodig blijf hebben?
Dan ben je toch ook niet uitbehandeld als je toch nog hulp nodiggezondheid schreef:Ik was enige tijd zonder GGZ. Inmiddels heb ik de case neergelegd bij mijn rechtsbijstand verzekering. Ik weet niet of zij ook zaken als PGB van CIZ vergoeden. Dus dat is nog even afwachten. Verder zou de pcycholoog/psychiater moeten rapporteren dat ik uitbehandeld ben en derhalve hulp nodig blijf hebben?
blijft houden ?
-
gezondheid
Het CIZ hamert steeds op een voorliggende voorzieningen. Het komt op mij over dat er nog weinig kansen zijn voor PGB/ZIN. Zij schrijven dat ik niet gemotiveerd ben voor het zoeken van hulp via GGZ. Waaruit dat blijkt staat niet aangegeven in de stukken. Ik ben juist wel gemotiveerd om adequaat om te gaan met de psychische klachten.