LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bilaterale afspraken

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
dvminie

Bilaterale afspraken

Ongelezen bericht door dvminie »

Ik kreeg de rekening van de Tandarts binnen, niets bijzonders, maar tegenwoordig verzinnen zij van alles om de rekening op te schroeven; 3 "bilaterale" afspraken á 5, 75 euro.
Ik noem dit gewoon harken! Ben benieuwd of dit meer mensen is opgevallen..

vroem

Re: Bilaterale afspraken

Ongelezen bericht door vroem »

Daar bestaat geen declaratiecode voor,zie tarieflijst NZA. Zet eens de precieze code,eventueel elementnummers en omschrijving zoals op rekening staat hier neer.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien zat dat vroeger gewoon in een ander tarief verwerkt en geven ze nu meer transparantie?

vroem

Eerste actie lijkt mij verklaring aan de praktijk cq tandarts vragen. Per 1 januari zijn er weer de nodige wijzigingen in de lijst geweedt. Maar er moet wel iets voor gedaan zijn..

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

dvminie schreef:Ik kreeg de rekening van de Tandarts binnen, niets bijzonders, maar tegenwoordig verzinnen zij van alles om de rekening op te schroeven; 3 "bilaterale" afspraken á 5, 75 euro.
Ik noem dit gewoon harken! Ben benieuwd of dit meer mensen is opgevallen..
Lid Vroem hier op het forum is tandarts, dus als je zoals hij vraagt de codes etc die erbij staan even vermeld hier, kan hij vermoedelijk haarfijn uitleggen waar die kosten voor staan, en iets zeggen over het feit of ze legitiem zijn.

Als ik even google zie ik exact dat bedrag voorbij komen ter administratie van elke termijn bij de optie tot gespreid betalen via "uwnota.nl". kan dat het toevallig zijn?

vroem

Laten we even de reactie van TS afwachten. Kan idd kosten termijnbetaling betreffen, als het dat is is TS daar gewoon over geinformeerd en mee accoord gegaan anders was die regeling niet tot stand gekomen. Zijn overigens dan geen inkomsten voor de tandarts.

vroem

en we wachten.... zeer waarschijnlijk dat TS al weet waar het voor is. Jammer dat dat niet gedeeld wordt. Of navraag doen kost teveel moeite.

Gesloten