LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] borstvergroting

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
angelac

borstvergroting

Ongelezen bericht door angelac »

ik heb 2 september en cosmetische operatie ondergaan namelijk een borstvergroting,ik ga hier verder niet op in,maar na heel veel jaren van sparen had ik eindelijk het geld bij elkaar,
namelijk 2500 euro,incl 2 dagen opname,in het ziekenhuis.
nou ik was geopereerd en de chirurg kwam de volgende dag even kijken,
nou zei hij ikwil liever dat je nog een dagje blijft,
ik had drains welke nog flink liepen dus was het verstandig dat ik bleef,
nou ok dat deed ik dus ook,ik was behoorlijk ziek kon geen stap lopen dus kon ook niet anders.

nu 6 weken later ligt er een rekening op de deurmat,
of ik even 715 euro wil betalen voor de extra dag in het ziekenhuis!
nou ik denk das een foutje he?!
ik naar de verzekering (zorg en zekerheid)
en ik kreeg direct een vette NEE te horen!
helaas u ging vrijwillig het ziekenhuis in,u wist van de risico's,
ja zeg ik tuurlijk wist ik dat!
ik heb zelf alles al betaald,aar van mn chirurg mocht iknog niet naar huis!
helaas mevrouw gewoon betalen!
nou je begrijpt wel ik baal als een stekker!
wie heeft hier ervaring mee?of heeft advies of raad,ik kan alles gebruiken,
want ik wil het hier niet bij laten zitten!
dus alstublieft wie kan mij helpen??

wiebeltje

Re: borstvergroting

Ongelezen bericht door wiebeltje »

Angela,
de chirurg heeft je, gezien een complicatie, geadviseerd te blijven. Hij heeft je niet gedwongen! dat kan hij ook helemaal niet!
Als je geld had willen besparen had je die extra dag in je eigen bed door moeten brengen, maar of dat nu zo verstandig was geweest?
Kortom, jij wilde die borstvergroting dus zul je zelf de kosten moeten dragen. Het zou toch van de gekke zijn als de verzekering (lees premiebetalers; lees alle Nederlanders) mee zouden moeten betalen aan jouw wens om grotere borsten. Nee zo werkt het (gelukkig) in Nederland niet.

angelac

ja wiebeltje ik begrijp je wel,maar toch vindt ik het niet eerlijk,
als jij met drank op achter het stuur kruipt en een ongeluk maakt wordt jij toch ook behandeld in het ziekenhuis?
of als je als drugsverslaafde een overdosis neemt,kies je daar toch ook zelf?
ja zo zie ik het hoor,

ja

Ongelezen bericht door ja »

kan zijn
maar dan heb je geen facelift of borstvergroting gehad

hans(1)

Ongelezen bericht door hans(1) »

Ondanks dat ik geen financiele bijdrage heb geleverd, zal ik met meer dan gemiddelde interesse naar het resultaat kijken Angela.... :wink:

angelac

hahaha hans!
nou ik moet je zeggen ben erg blij met het res.
echt waar!
maar ik begrijo dat jij ook geen oplossing weet voor mij??

hans(1)

Nou Angelac,
de chirurg heeft je aangeraden nog een dag extra in het zh te blijven.
Dat advies staat los van wie dat zal gaan betalen en dat is maar goed ook, want anders zou je naar huis gestuurd kunnen worden terwijl dat medisch niet verantwoord is.
Waar het mis is gegaan is in de communicatie tussen het zh en jou.
je had het moeten vragen of het zh had het moeten vertellen.
Ik denk dat je deze discussie nooit zal kunnen winnen, want je bent op eigen initiatief naar het zh gegaan.

Ik zou door de zure appel heenbijten betalen en genieten van het resultaat, want wat je zegt daar ben je dik (..) tevreden over.

Groetjes
Hans

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als de afspraak met de chirurg was dat 2 dagen voldoende zouden zijn dan heeft het ziekenhuis/chirurg dit fout ingeschat. Is de extra dag misschien te wijten aan de incompetentie van de arts? Heb je getekend voor de extra dag? Ik zou tenminste een brief sturen waarin je jouw bezwaren tegen het betalen van de extra dag uiteen zet. Als je hulp nodig hebt laat het dan effe weten. Je weet maar nooit wat deze kleine inspanning zal opleveren.

angelac

bedabkt voor jullie reacties!
inderdaad ben ik niet goed ingelicht door het z-h over de evt.bijkomende kosten van deze extra dag opname,
als ik dat wel geweten had had ik mn boeltje gepakt en vertrokken!
ik ben nuu bezig om de chirurg een medische verklaring te laten schrijven voor mn ziekenfonds,
en ik ben van plan om naar de rechtswinkel te gaan,
ik wil het er niet bij laten zitten,

hans(1)

Hoi Angela,
je zal al e.a op papier hebben staan van het ziekenhuis neem ik aan?
Wordt daar niet gesproken over een tijdsduur?
Jouw ingreep is vaste kost voor het zh en wat je is overkomen ( een dag langer) zal voor het zh niet iets nieuws zijn lijkt me.
Ze hebben vaker met dit bijltje gehakt en voor jou is het een nieuwe ervaring.
Wat je nog zou kunnen doen is een ander willekeurig ziekenhuis bellen en zeggen dat je plannen hebt voor een borstvergroting dat je gehoord hebt dat er twee dagen voor staat, maar stel, dat je langer zou moeten blijven.....hoe het dan met deze kosten zit.
Misschien dat je dan info. krijgt waar je een vuist mee kunt maken richting je verzekeraar en het zh.

Maar ik vrees nog dat je niet onder de rekening uitkomt.
Veel succes,
Hans

Gesloten