LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consult voor kind (13) blijkt niet vergoed te worden

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: Consult voor kind (13) blijkt niet vergoed te worden

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, ook al kijk ik ieder jaar mijn polis na, ik niet van alles weet of ik er wel of niet voor verzekerd ben. Om de simpele reden dat ik veel van die omschrijvingen helemaal niet snap. En ik heb mijn hoofd te vol om dat allemaal nog eens uit te gaan zoeken. Zou ik de enige zijn? Denk het niet.

Dus ik heb een basisverzekering met alleen het wettelijk eigen risico, een av voor de tandarts, en verder niks. En mocht ik naar het buitenland willen, dan is er een aparte module die ik dan aan kan zetten, dat zou ik dan nog wel even doen.

Natuurlijk heb ik wel gekeken hoe het met de contracten zit hier in de omgeving met zorgverleners. Dat lijkt me althans wel belangrijk.

En verder, als iets niet gedekt is, dan is het altijd aftrekbaar van de belasting. Over het bedrag gaat nog eens een verhoging van 113% meen ik. Dus als ik ziektekosten af moet trekken, omdat het niet gedekt is, dan krijg ik dat, binnen bepaalde grenzen en voorwaarden, voor een groot deel weer terug van de overheid.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:En verder, als iets niet gedekt is, dan is het altijd aftrekbaar van de belasting. Over het bedrag gaat nog eens een verhoging van 113% meen ik. Dus als ik ziektekosten af moet trekken, omdat het niet gedekt is, dan krijg ik dat, binnen bepaalde grenzen en voorwaarden, voor een groot deel weer terug van de overheid.
Ik wilde wel dat je gelijk had. Ik had vorig jaar een paar duizend euro onvergoede kosten, maar kreeg daar fiscaal geen cent van terug.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Annous73 schreef:Dus je moet je wel degelijk opstellen als een kritische consument. Bij een verwijzing je ziektekosten polis doornemen dan vergelijken welke podotherapeut goedkoop is...niet alle zorgaanbieders zijn duidelijk in hun prijzen.
Ik vind dat dit veel duidelijker aangegeven mag worden..net als bij de media markt..

Wij zien ongeveer 1 keer per 5 jaar een arts we hebben weinig zorgaanvraag ervaring. Ik ging ervan uit dat bij kinderen onder de 18 jaar de kosten lager waren. Overigens vind ik 75 euro voor een 30 minuten consult erg veel en wat er tijdens een consult gedaan wordt mager. Maar blijkbaar wordt deze gang van zaken normaal gevonden.
Ik kan heel goed begrijpen dat u niet weet dat een podotherapeut niet vergoed wordt door de basisverzekering.
Een huisarts weet dit echter wèl goed en had u hierop attent moeten maken. Ook de podotherapeut had u gelijk het tarief moeten doorgeven op het moment dat u de afspraak maakte.
Als uw huisarts uw kind naar de orthopeed of kinderarts had verwezen, dan zou dit wel volledig door de zorgverzekering betaald zijn.
En ik ben het ook volledig met u eens over de minderwaardige kwaliteiten en het beperkte nut van een podotherapeut. De podotherapeut veroorzaakte bij mij zelfs nieuwe klachten door te harde zooltjes. Ik vind podotherapeuten charlatans en ik begrijp niet dat een huisarts er naar doorverwijst, zeker niet voor kinderen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wow Mathilda, dat is lekker kort door de bocht. :shock:

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Mathilde D. schreef:
Annous73 schreef:Dus je moet je wel degelijk opstellen als een kritische consument. Bij een verwijzing je ziektekosten polis doornemen dan vergelijken welke podotherapeut goedkoop is...niet alle zorgaanbieders zijn duidelijk in hun prijzen.
Ik vind dat dit veel duidelijker aangegeven mag worden..net als bij de media markt..

Wij zien ongeveer 1 keer per 5 jaar een arts we hebben weinig zorgaanvraag ervaring. Ik ging ervan uit dat bij kinderen onder de 18 jaar de kosten lager waren. Overigens vind ik 75 euro voor een 30 minuten consult erg veel en wat er tijdens een consult gedaan wordt mager. Maar blijkbaar wordt deze gang van zaken normaal gevonden.
Ik kan heel goed begrijpen dat u niet weet dat een podotherapeut niet vergoed wordt door de basisverzekering.
Een huisarts weet dit echter wèl goed en had u hierop attent moeten maken. Ook de podotherapeut had u gelijk het tarief moeten doorgeven op het moment dat u de afspraak maakte.
Als uw huisarts uw kind naar de orthopeed of kinderarts had verwezen, dan zou dit wel volledig door de zorgverzekering betaald zijn.
En ik ben het ook volledig met u eens over de minderwaardige kwaliteiten en het beperkte nut van een podotherapeut. De podotherapeut veroorzaakte bij mij zelfs nieuwe klachten door te harde zooltjes. Ik vind podotherapeuten charlatans en ik begrijp niet dat een huisarts er naar doorverwijst, zeker niet voor kinderen.
Het is niet alleen erg kort door de bocht, maar zelfs regelrechte onzin, en voor zover het dat niet is slechts een persoonlijke mening, wat iets anders is dan een feit. Een huisarts is verplicht te verwijzen naar de meeste geschikte vervolgbehandelaar. Als het probleem onzin is om te verwijzen naar een podotherapeut, dan is dat zo. En dan is het jammer dat die niet in de basisverzekering zit maar dat is dan zo. Zo werkt dit zorgstelsel. En dat is heel anders dan Mathilde graag zou zien. Het is (op andere punten)ook anders dan ik graag zou zien. Wat niet wegneemt dat het is zoals het nu is.

Gesloten