| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Criminele Tabaksindustrie
Criminele Tabaksindustrie
13-12-2017
Afgelopen maandagavond heb ik de uitzending van TrosRadar deel I gezien over de malversaties van de wereldwijde tabaksindustrie. Wat een infame criminele bende is dat! De giftige stoffen die zij al decennia lang in de sigaret - en m.i. vast en zeker in de toekomst ook in de e-sigaret - verwerken en de gemene campagnes die zij voeren om kinderen in de leeftijd van 12 jaar reeds aan de sigaret te krijgen waardoor juist zij de grootste moeite zullen krijgen om ooit nog eens van hun opgelopen rookverslaving af te komen hebben bij mij de knop definitief omgezet. Ik heb dezelfde avond mijn besluit genomen onmiddellijk te stoppen met roken van sigaren. De nog aanzienlijke voorraad die ik had heb ik gisteren verpulverd, één voor één. Finito, geen weg terug! Na 50 jaar is er abrupt een einde gekomen aan het 'sigaarleven'...
Afgelopen maandagavond heb ik de uitzending van TrosRadar deel I gezien over de malversaties van de wereldwijde tabaksindustrie. Wat een infame criminele bende is dat! De giftige stoffen die zij al decennia lang in de sigaret - en m.i. vast en zeker in de toekomst ook in de e-sigaret - verwerken en de gemene campagnes die zij voeren om kinderen in de leeftijd van 12 jaar reeds aan de sigaret te krijgen waardoor juist zij de grootste moeite zullen krijgen om ooit nog eens van hun opgelopen rookverslaving af te komen hebben bij mij de knop definitief omgezet. Ik heb dezelfde avond mijn besluit genomen onmiddellijk te stoppen met roken van sigaren. De nog aanzienlijke voorraad die ik had heb ik gisteren verpulverd, één voor één. Finito, geen weg terug! Na 50 jaar is er abrupt een einde gekomen aan het 'sigaarleven'...
Re: Criminele Tabaksindustrie
Prima besluit, is de uitzending in ieder geval niet voor niets geweest. Opvallend dat je er pas na 50 jaren achter gekomen bent. Of het qua je gezondheid na 50 jaren nog helpt, is nu even de vraag.....ajcH schreef:13-12-2017
Maar verder wist heel NIET rokend Nederland dit al lang, en zijn zo slim geweest er nooit in te trappen.
Dat is de beste manier om deze criminelen terug te pakken. Hun troep niet meer kopen. Overigens wordt het nu echt tijd dat de overheid ingrijpt en dat de sigaret definitief verboden wordt, zowel de verkoop als het bezit. Een pistool koop je ook niet aan de kassa bij de benzinepomp.
blijf het appart vinden dat schijnbaar niemand vroeger door had dat het nooit gezond kon zijn.
Je pakt iets wat droog en brandbaar is, steekt dit vervolgens in de brand, en gaat er vervolgens hard op zuigen.
nooit begonnen met roken en snap werkelijk niet waarom andere mensen er wel mee starten.
Maar goed hou vol TS, stoppen met roken zal je beste beslissing in het leven zijn
Je pakt iets wat droog en brandbaar is, steekt dit vervolgens in de brand, en gaat er vervolgens hard op zuigen.
nooit begonnen met roken en snap werkelijk niet waarom andere mensen er wel mee starten.
Maar goed hou vol TS, stoppen met roken zal je beste beslissing in het leven zijn
-
magda4LENA
Bij deze ik ben geen roker maar kom wel uit een rokers gezin mijn vader is door het roken en zijn beroep op 72 jarige leeftijd overleden .Wat ik hier mee wil zeggen is dat onze regering denkt dat we steeds ouder worden maar na het zien van het programma over de tabaksindustrie weet ik niet voor wie dat geld. Ik ben bang dat onze regering hier geen oplossing gaat bieden vanwege de belasting inkomsten die ze hier door genereren. Ik begrijp dat de verslaving voor vele rokers een probleem is en hier graag van af willen komen en mijn idee misschien wat naief is dat alle rokers collectief de industrie aan pakken en daarna de gezondheidzorg de mensen helpen hun verslaving op te lossen dan hebben we volgens mij een win win situatie want individueel zal dat nooit lukken.
Het is gewoon een feit dat we steeds ouder worden. Mensen gaan steeds minder snel dood, doordat de gezondheidszorg gewoon top is in de westerse wereld. En natuurlijk loop je als roker iets meer risico om eerder te overlijden aan de gevolgen van roken. Er zijn echter genoeg rokers die er niet aan overlijden en zelfs als ze al ziek worden door het roken, dan kan ook dit tegenwoordig vaak verholpen worden.magda4LENA schreef:Wat ik hier mee wil zeggen is dat onze regering denkt dat we steeds ouder worden maar na het zien van het programma over de tabaksindustrie weet ik niet voor wie dat geld. Ik ben bang dat onze regering hier geen oplossing gaat bieden vanwege de belasting inkomsten die ze hier door genereren.
Zelf ben ik geen roker, maar totaal tegen een door de overheid opgelegd rookverbod. De overheid moet het niet gaan aanmoedigen om te roken, dat dan weer niet. Maar de overheid moet zich er gewoon niet te veel mee bemoeien en de accijns erover heffen en klaar.
Roken geeft sommige mensen schijnbaar een vorm van verlichting en als die mensen dat willen, dan mogen ze dat van mij blijven hebben.
We worden steeds ouder, oa door verbeterde zorg. Daardoor zijn veel vroeger dodelijk aandoeningen, nu gereduceerd tot chronische aandoeningen. Een voorbeeld is aids, vroeger ging je daar na ~10 jaar doorgaans aan dood, nu, door betere medicatie, kan je er nog tientallen jaren mee leven.magda4LENA schreef:Bij deze ik ben geen roker maar kom wel uit een rokers gezin mijn vader is door het roken en zijn beroep op 72 jarige leeftijd overleden .Wat ik hier mee wil zeggen is dat onze regering denkt dat we steeds ouder worden maar na het zien van het programma over de tabaksindustrie weet ik niet voor wie dat geld. Ik ben bang dat onze regering hier geen oplossing gaat bieden vanwege de belasting inkomsten die ze hier door genereren. Ik begrijp dat de verslaving voor vele rokers een probleem is en hier graag van af willen komen en mijn idee misschien wat naief is dat alle rokers collectief de industrie aan pakken en daarna de gezondheidzorg de mensen helpen hun verslaving op te lossen dan hebben we volgens mij een win win situatie want individueel zal dat nooit lukken.
Dit geldt ook voor diverse aandoeningen die je door roken kan krijgen, of die er heftiger van worden. Denk aan hart- & vaatproblemen, die zijn door medicatie en betere operaties ook lang niet meer zo dodelijk als eerder. Enige waar ze nog steeds niet echt heel veel meer aan kunnen doen, is longkanker.
Wat betreft die belastingen voor het rijk, dat is leuk geld,~2,6 miljard, maar op een begroting van ~210 miljard goed 1%, dat is dus dus niet echt de grote stroom geld waar ze alles van doen.
Ter illustratie, de zorgkosten stijgen per jaar met 3 à 4%, en dat is op een bedrag van 80+ miljard, dus al meer aan stijging dan dat er in totaal per jaar aan belasting & accijns op tabak binnenkomt. Er is dus niet echt een financiële prikkel voor de overheid om de verkoop te laten bestaan.
-
renewouters
Verbieden heeft geen zin (en past ook niet in andere discussies waar juist gesproken wordt om softdrugs minder illegaal te maken). En junks komen wel op een andere manier aan hun dagelijkse shot. Maar als iedere roker die nu klaagt over de tabaksindustrie per direct niets meer koopt pak je ze inderdaad keihard terug.olaf79 schreef:Dat is de beste manier om deze criminelen terug te pakken. Hun troep niet meer kopen. Overigens wordt het nu echt tijd dat de overheid ingrijpt en dat de sigaret definitief verboden wordt, zowel de verkoop als het bezit. Een pistool koop je ook niet aan de kassa bij de benzinepomp.